جاباما
۸۴۹۴۰۹
۱۵ نظر
۵۲۲۵
۱۵ نظر
۵۲۲۵
پ

اگر به رابطه عاطفی‌تان شک دارید، بخوانید

شک در رابطه عاطفی طبیعی ست، هر فردی ممکن است به شریک زندگی خود شک کند، اما اگر این شک کنترل نشود، می‌تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: شک در رابطه عاطفی طبیعی ست، هر فردی ممکن است به شریک زندگی خود شک کند، اما اگر این شک کنترل نشود، می‌تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد. اگر شک شما ناشی از حسادت یا عدم اعتماد به نفس خودتان باشد، باید برای خودتان و رفع این نقطه ضعف‌ها بیشتر وقت بگذارید، اما اگر شک شما ناشی از عدم اعتماد به شریک زندگی تان است، در برابر مشکلی قرار دارید که نباید به سادگی از آن بگذرید. اما رایج‌ترین ترین شک‌های رابطه عاطفی چیست؟ برای آگاهی بیشتر با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اگر به رابطه عاطفی‌تان شک دارید، بخوانید

به صداقت شریک زندگی تان شک دارید

اگر شما به صداقت شریک زندگی تان شک دارید، این شک به گذشته رابطه شما با او یا رفتار‌های کنونی اش باز می‌گردد. آیا همسر شما در گذشته دروغی به شما گفته؟ آیا رفتار‌های او به گونه‌ای ست که این شک را در دل شما انداخته است؟ اگر این نگرانی در شما به طور مداوم باشد، نباید ساده از آن بگذرید. شما باید با شریک زندگی تان صحبت کنید، اما اگر او جواب قانع کننده‌ای برای شما نداشت و ذره‌ای از نگرانی تان کم نکرد، حق با شماست و باید به صداقت او شک کنید.

به امنیت خود در رابطه شک می‌کنید

یکی از عواملی که باعث می‌شود شما در رابطه‌ای بلند مدت دوام بیاورید، حس امنیت در آن رابطه است. در واقع شما باید هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی در رابطه تان احساس امنیت کنید. اگر شریک زندگی تان با خشونت، داد و بیداد و عصبانیت این احساس را از شما می‌گیرد، زمان آن است که به رابطه تان خاتمه دهید. شما باید برای دوری از تنهایی و ایجاد امنیت وارد رابطه شوید، اگر نتوانید در این مورد به طرف مقابل تان تکیه کنید، رابطه شما ارزش ادامه دادن ندارد.

به وفاداری او شک دارید

خیانت یکی از مواردی ست که هر فردی از آن هراس دارد. اما اگر شما بی دلیل به وفادارای شریک زندگی تان شک دارید، باید ریشه آن را در گذشته تان پیدا کنید. اما اگر برای این حس تان دلیل دارید، به عنوان مثال همسرتان دیر به خانه می‌آید، یا این که به شما در موارد گوناگون دروغ می‌گوید، باید به وفادارای او شک کنید.

به شادی تان شک دارید

هر رابطه سختی‌های خاص خودش را دارد. حتی زوج‌هایی که سالم‌ترین و شادترین رابطه عاطفی را با هم دارند نیز گاهی بگومگو و دعوا می‌کنند، اما این باعث نمی‌شود که آن‌ها به خوشبختی خود شک کنند. اگر شما احساس می‌کنید که در رابطه شاد نیستید یا این که دعوا‌های شما به قدری ست که خوشی هایتان را تحت تاثیر قرار داده، بهتر است که در مورد رابطه تان تجدید نظر کنید.

بعد از دعوا، به رابطه تان شک می‌کنید

دعوا در هر رابطه‌ای وجود دارد، حتی می‌تواند به بهبود رابطه شما نیز کمک کند. این که بعد از هر دعوا به رابطه تان و این که انتخاب مناسبی کرده اید، شک کنید کاملا طبیعی ست. شاید شما با هر دعوا فکر کنید که رابطه تان به پایان رسیده یا این که هیچوقت صمیمیت قبل را نخواهد داشت، اما بدانید که عمق این دعوا‌ها به عمق نگرانی شما نیست؛ بنابراین پس از دعوا به رابطه تان شک نکنید و آن را به عنوان یکی از اتفاقات طبیعی رابطه ببینید، نه عاملی برای جدایی.

اگر به رابطه عاطفی‌تان شک دارید، بخوانید

به آینده تان با او شک می‌کنید

آینده برای همه ما نامعلوم است. در مورد رابطه عاطفی نیز نمی‌توان نظر دقیقی داد، از این رو، اگر شما در حال حاضر رابطه خوبی با شریک زندگی تان دارید، لزومی ندارد که به آینده تان شک کنید. شاید از همسرتان انتظار داشته باشید که برای آینده اش با شما برنامه ایی دقیق داشته باشد، اما این نیز غیر ممکن است، زیرا هزاران اتفاق ممکن است بیفتد که در آینده تان تاثیرگذار باشد. البته شما می‌توانید با گفتگو با همسرتان و حرف زدن در مورد آینده کمی از نگرانی هایتان بکاهید، اما در کل با نگرانی‌های بی مورد زمان حال تان را فدای آینده نکنید.

برای از بین بردن تمام این شک‌ها لازم است که با شریک زندگی تان گفتگو کنید. البته بهتر است که قبل از صحبت با همسرتان، با فردی مورد اعتماد مانند پدر و مادر مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند توصیه‌های خوبی به شما بدهند. اما اگر نمی‌خواهید که از این شک برای اطرافیان تان حرفی بزنید و آن‌ها را نیز نگران کنید، به طور مستقیم با شریک زندگی تان صحبت کنید.

زمانی که می‌خواهید در مورد شک تان با همسرتان گفتگو کنید، نباید حالت تهاجمی به خود بگیرید. طوری رفتار کنید که او به علاقه شما شک نکند، اما از نگرانی هایتان هم باخبر شود. از احساسات تان برای او بگویید و در عین حال به او ثابت کنید که نمی‌خواهید از دست اش بدهید. اگر لحن حرف زدن شما درست باشد، او نیز نرم می‌شود و برای رفع نگرانی شما تلاش می‌کند.

اگر با حرف‌های طرف مقابل تان قانع نشدید یا این که به قضاوت خودتان شک کردید، بهتر است که به خودتان زمان دهید. به جای عصبانیت و کم محلی، بهتر است که فرصت دوباره‌ای هم به خود و هم به شریک زندگی تان دهید. زمان همه چیز را حل و شما را با حقیقت رو به رو خواهد کرد.

منبع: lovepanky

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه بیشتر خانمها ، مردها رو درک نمیکنن، و مرد رو با خودپرداز عابر بانک اشتباه میگیرند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباس خيلى هم درک ميکنيم مردامعنى توجه رونميفهمممممن

    • زهره

      همه اینها هست اما دارم با شوهرم زندگی میکنم.چون چاره ای نیست اکثر مردها همینن.طلاق بگیرم میخوام چیکار وضعیت بهتر میشه! ما اگه شانس داشتیم تو همین بخت اول داشتیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لايک

    • بدون نام

      اقایون عقلم مگه دارن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه.
        اگه داشتن كه شماها رو نميگرفتن! مرد عاقل اينكارو نميكنه

    • بدون نام

      اینجوری 90 درصد ازدواجها منجر به طلاق میشه چون اکثریت زوجین رضایتی از زندگی مشترک ندارند. علت اصلی هم مشکلات اقتصادی و فرهنگی هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل نفهمى هست

    • بدون نام

      خانم پردیس بختیاری یه راه چاره برای من بنویسید ،زندگی با مردی که همه میگن خوبه اما من هیچ احساسی بهش ندارم ،تو رودروایسی فامیلی ،یه ازدواج کاملا مصلحتی ،و عقلی، بدون عشق ،گفتن بوجود میاد ،نیومد که نیومد ،خلاصه من شدم یه آدم یخ بی احساس ،با اینکه شوهرم میدونه اما همچنان منو دوست داره خودشو زده به اون راه ،

      اصلا از زندگی لذت نمی برم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب برین پیش مشاور اینجا که محل مشاوره نیست. اگر اخلاقش خوبه مشکلتون چیه؟؟ این همه آدم با عشق ازدواج میکنند بعد از یه مدت زندگیشون سرد و بی روح هست و همش با هم مشکل دارند

      • رضا

        شما مشکلتون بی مشکلی ه که مشکل بزرگیه اگه طلاق بگیرید و ازدواج مجدد بکنید اون وقت متوجه میشید چقدر خوشبخت بودید و خبر نداشتید چون خوشبخت بودن رو در آسمان دنبال میکنید در صورتی که در دستانتان است

      • بدون نام

        واقعا با آقا رضا موافقم... منم یه خانمم وباید بگم خانم زندگیت رو کن وقتی شوهرت دوست داره ومیدونه دوسش نداری یعنی تو آسمونایی وقدر داشته هات رو نمیفهمی،از کجا میدونی اگر با عشق ازدواج میکردی الانم همون قدر عاشق همسرت بودی، خیلیا با عشق ازدواج کردن اما بعدکه وارد زندگی شدن دیدن عشق همه ی ماجرا نیست. اینکه طرف با خوب وبدت میسازه واز ته دل دوست داره یعنی مشکلی نداری خودت داری زندگیتو با دستای خودت خراب میکنی

    • رضا

      زتا زمانی که مردان و زنان متوجه تفاوت های همدیگر نشده اند با هم مشکل دارند همسران باید بدانند بین زن ومرد تفاوت در حد یک پلنگ است با یک سنجاب درسته در ظاهر مثل هم هستند اما از خیلی جهاد با هم شب و روز هستند خانم من ازم سوال میکمه این روسری بهم میاد من راستش رو میگم اگه بد باشه میگم بده و اون ناراحت میشه من متوجه نمیشم چرا ؟ یعنی دروغ بگم جالبه باز هم از اینگونه سوالات میکنه و بارها به اطرافیان گفته هرکی بهم بگه خوبه تا فلانی نگه به دلم نمینشینه. من که متوجه اینجور اخلاقیلت که این مثال یک قطره اش هست رو نمیشم شاید خانم های دیگه بیان محترمانه حرف بزنن تا همدیگر رو بهتر بشناسیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب آقای عزیز نظر منفی وقتی میخای به خانمت بدی باید لای یه کاغذ کادوی خوشگل بپیچی و بهش بدی، منظورم اینه صاف تو روی خانمت نگو نه بهت نمیاد وزشته درسته شما حرف راست رو گفتید امابهتره بهش بگی مثلا اون روسری آبی یا بنفش بیشتر بهت میاد البته هر جور خودت دوس داری اگر این رنگ رو میپسندی خب مبارکه عزیزم بپوش اینجوری میفهمه که شما هم به سلیقه ی اون احترام گذاشتی هم سلیقه و رنگی که خودتون دوست داشتید بهش گفتید، هم اینکه غیر مستقیم بهش گفتی بهت نمیاد... یکم کار با زنها مشکل هست خودمم قبول دارم اما زنها وقتی رفتار خوب ببینن چند برابر بیشتر بهتون برمیگردونن این خاصیت زنهاس سعی کنید درک کنید. بهتون پیشنهاد میکنم کتاب رازهایی درباره زنان که هر مردی باید بداند رو بخونید نوشته ی باربارا دی آنجلیس... و همین طور کتاب رازهایی درباره ی مردان که هر زنی باید بداند رو به خانمتون هدیه کنید که بتونید به اونم کمک کنید بتونه بهتر خودشو به شما معرفی کنه... یه چیز دیگه که باید بهتون بگم اینه خانمتون خیلی دوستون داره چون فقط دوست داره از طرف شما تایید بشه وخیلی به توجه شما نیاز داره... هییییییچ وقت محبت وتوجه رو از زنتون نگیرید زنها خییییلی حساسن اگه شما نیازهای اون رو ارضا نکنید تبدیل به سردی اون میشه ودودش تو چشم خودتون میره.... من که وقتی شوهرم بهم بی توجه کنه میرم یه دل سیر خرید میکنم تا حالش جا بیاد

      • ضحا

        جالب شدبازرسیدیم سرجای اول(پلنگ-سنجاب )معادل واژه شیر-موش.شمشیر-پنیر.
        ووووووووعاقبت هی میگن میگن درنهایت
        میشه کاردوپنیر!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج