۸۵۶۳۳
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (۱)

در داخل خانه اصولا از انواع درهای معمولی و چوبی استفاده می شود که فقط طراحی و تزئینات روی آنها با هم فرق دارند. اما انواع متعددی از در هست که می توانید در فضاهای مختلف از آنها بهره بگیرید. از جمله می توان به درهای تاشو، دو دولولا و ... اشاره کرد.

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)





برترین ها: در داخل خانه اصولا از انواع درهای معمولی و چوبی استفاده می شود که فقط طراحی و تزئینات روی آنها با هم فرق دارند. اما انواع متعددی از در هست که می توانید در فضاهای مختلف از آنها بهره بگیرید. از جمله می توان به درهای تاشو، پاکتی، دو دولولا و ... اشاره کرد.

1. درهای پاکتی برای فضاهای کوچک

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)

درهای پاکتی برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. این درها به سمت هیچ اتاقی باز نمی شوند و لازم نیست فضای جلوی آنها برای باز یا بسته شدن خالی باشد. استفاده از نوع شیشه ای این درها در فضاهایی همچون آشپزخانه باعث عبور نور می شود.

۲. درهای شیشه‌ای فرانسوی

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)

در نیز همچون پنجره بخشی از ساختار دیوار است. درهای شیشه‌ای فرانسوی با شمایل زیبایی که دارند برای تفکیک اتاق خواب از راهرو بسیار مناسب هستند. از این درها نور عبور می کند و باعث روشنایی راهرو یا سالنی می شود که در کنار آن واقع شده است.

۳. در کشویی

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)

این نوع درهای بزرگ، همچون در گاراژ هستند اما برای تفکیک اتاق ها در خانه ها و آپارتمان های کوچک بسیار مناسب به نظر می رسند. به طور مثال، در آپارتمان های نقلی، هنگام خواب می توان فضای نشیمن را از خواب جدا کرد. این درها داخل ریل های فلزی باز و بسته می شوند.

۴. در جداکننده

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)

این درها هنوز هم در خانه های قدیمی وجود دارند. آنها از دوطرف باز می شوند و دوپاشنه هستند و دو لولا دارند. در دنیای مدرن نیز برای تفکیک فضای نشمین از غذاخوری از این درها استفاده می شود.

۵. درهای آرک‌دار

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)

درهای قوس‌دار فرانسوی در داخل خانه از دیگر نمونه های فضاسازی داخلی است. قوسی که در بالای این درها قرار دارد نمای زیبایی به فضا می بخشد.

۶. در تاشوی آسیایی

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)

درهای تاشو فرانسوی تنها مدل هایی نیستند که در فضای داخلی خانه از آنها استفاده می شود. درهای ژاپنی که به جای شیشه، کاغذفرانما دارند و اسکلت آنها چوبی است، از دیگر نمونه های جالب و زیبا برای استفاده در خانه است. این درها با کابینت های مدرن آشپزخانه بسیار تناسب دارند.

۷. درهای پاکتی شیشه‌ای

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)

مزیت این درها این است که هر زمان آنها را نخواهید خیلی راحت در قاب خود مخفی خواهند شد. این درهای پاکتی همچون پنجره های شیشه ای هستند. از این درها می توانید برای جدا کردن اتاق نشمین از غذاخوری استفاده کنید.

۸. درهای چوبی با جزئیات فلزی

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)

در چوبی که دستگیره و شبکه فلزی و شیشه‌ای دارد از قسمت شیشه ای نور را به اتاق مجاور منتقل می کند. در ضمن اینکه حریم خصوصی اتاق نیز حفظ می شود. از این ایده برای اتاق خواب هم می توان استفاده کرد.

۹. در کشویی با شیشه مات

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)

این در برای انباری یا کابینت های بزرگ آشپزخانه که حکم انباری را دارند، مناسب است. این درها باریک هستند و باز و بسته کردن آنها هیچ فضایی را اشغال نمی کند زیرا کشویی هستند.

۱۰. در انباری مخفی

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)

این درها را اصولا در اتاق غذاخوری استفاده می کنند. این در به انباری یا اتاق مواد غذایی باز می شود. اما هنگامی که بسته هستند، جزوی از دیوار و تزئینات آن به شمار می آیند و به هیچ عنوان نمی توانید تشخیص دهید دری در این اتاق وجود دارد.

۱۱. درهای تاشو صنعتی

ایده هایی برای درهای داخلی خانه (1)

درهای تاشو صنعتی که اصولا از شیشه و استیل ساخته می شوند برای خانه های کنونی بسیار مناسب به نظر می رسند. این درها هنگامی که باز می شوند، نوعی تزئین دیوار به شمار می روند. تمام شیشه‌ای بودن آنها نیز به عبور نور و روشنایی اتاق مجاور بسیار کمک می کند. برای آپارتمان های کوچک که محدودیت اتاق دارند، این درها گزینه های مناسبی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من

      برای از ما بدترونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج