adexo3
۹۱۰۶۸
۱ نظر
۵۰۳۳
۱ نظر
۵۰۳۳
پ

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (۲)

شینوآزری (Chinoiserie) یا چینی گرایی، طبق تعریف دایره المعارف ویکیپدیا، سبک زینتی متداول در اروپای سده‌های ۱۷ و ۱۸ که از الگوها و نقش‌های چینی پیروی می‌کرد. تقلید آزاد از هنر چینی در بناها، ظروف و اسباب منزل از ویژگی‌های چینی‌گرایی است.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)




برترین ها: شینوآزری (Chinoiserie) یا چینی گرایی، طبق تعریف دایره المعارف ویکیپدیا، سبک زینتی متداول در اروپای سده‌های ۱۷ و ۱۸ که از الگوها و نقش‌های چینی پیروی می‌کرد. تقلید آزاد از هنر چینی در بناها، ظروف و اسباب منزل از ویژگی‌های چینی‌گرایی است. استفاده از اژدها، ققنوس و طاووس در الگوها از خصوصیات دیگر این سبک است که در قرون وسطی متداول بود. چینی‌گرایی در اوایل سده ۱۹ به آمریکا رفت.

شینوآزری در معنای وسیعتر به ترکیب عناصر سبک های شرقی و غربی برای دکوراسیون گفته می شود. این استایل در دوران روکوکو و پادشاهی لوئی پانزدهم بسیار محبوب بود. در زیر دکور خانه هایی به سبک شینوآزری را مشاهده می کنید.

اتاق خواب سنتی با طراحی نانسی مورتون: دیوارنقش های گیاهان فانتزی به این اتاق مهمان واقع در خانه ای در فلوریدا، زیبایی فراوانی بخشیده اند. روکش مبل و روتختی ها نیز از پارچه های Manuel Canovas هستند.

مطلب مرتبط:

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق خواب سنتی اثر Mlinaric, Hernry & Zervudachi: در شاتو دو فونتنای که کاخ قرن شانزدهمی در فرانسه است، کاغذدیواری آنتیک Zuber روی دیوارهای اتاق خواب نصب شده است.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق ناهارخوری سنتی اثر لورن کینگ: در اتاق ناهارخوری خانه لوس آنجلسی این تصویر، صندلی های سبک چیپن دیل به دور میز ماهوگانی قرن هجدهمی در زیر لوستر کریستال عصر Regency قرار گرفته اند. بوفه بزرگ قرن هجدهمی از Kentshire بوده و قالی تبریزی آنتیک از Mansour است.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق ناهارخوری سنتی اثر لورن کینگ: اتاق ناهارخوری منزل لورن کینگ، طراح فشن، در لوس آنجلس دیوارهایی با مناظر زیبای نقاشی شده با دست دارد. کنسول زیبای آب طلا اثر نایل اسمیت است که چینی های صادراتی زیبا روی آن قرار داده شده اند.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق ناهارخوری سنتی اثر نانسی مورتون: مناظر شینوآزری کار دست ژان-باپتیست پیلمان، هنرمند فرانسوی قرن هجدهم هستند که او این دیوارنقش ها را از باب کریستین الهام گرفته است. این هنرمند صندلی های دور میز را به سبک گرجی نقاشی کرده و بالابخاری مرمری برای شومینه در نظر گرفته است.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق ناهارخوری سنتی با طراحی شرکت مایکل اس. اسمیت: در این خانه لوس آنجلسی، کاغذدیواری Gracie نصب شده که مناظر زیبایی از سواحل ترکیه روی آن به تصویر کشیده شده است. کمد واقع در این اتاق به سبک قرن نوزدهمی و اثر نایل اسمیت است و صندلی ها به سبک جرج اول است و میز ناهارخوری از Jasper تهیه شده است.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق ناهارخوری سنتی با طراحی پنی درو بیرد: کاغذدیواری این اتاق که کار دست است از Gracie تهیه شده و اتاق ناهارخوری این خانه نیویورکی را روشن و درخشان کرده است. لوسترهای برنزی ایتالیایی متعلق به دهه چهل هستند که از کارلوس دو لا پوئنته تهیه شده اند. صندلی های اتریشی از Bardin Palomo و میز سفارشی اثر Mark H. Luedeman است.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق ناهارخوری سنتی با طراحی ماریو بواتا: کاغذ دیواری این اتاق کار دست است که اثر هاله عطابیگی می باشد و قالی زیبای آن حال و هوای باغچه به اتاق ناهارخوری این خانه واقع در ساوث همپتون داده است.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق ناهارخوری سنتی با طراحی شرکت ریچارد کیث لانگهم: این اتاق ناهارخوری واقع در خانه ای در می سی سی پی با کاغذدیواری گریسی زیبایی خاصی یافته است که منظره رود می سی سی پی را نشان می دهد. صندلی های چرمی از Kentshire Galleries تهیه شده اند و پرده های سیلک از Schumacher تهیه شده اند.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق ناهارخوری سنتی، طراحی از شرکت گامبرل: این اتاق که در منزلی در لانگ آیلند واقع شده توسط استیون گامبرل طراحی شده و کاغذ دیواری آن از گریسی تهیه شده است که قبل از بازسازی خانه کاملاً جدا شده و دوباره نصب شد. لوستر سبک هنرهای زیبای سال ۱۹۲۵ بالای میزی از چوب بلسان آویزان شده است و صندلی های سفارشی با پشتی سیلک Old World Weavers دور میز گذاشته شده اند.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق ناهارخوری سنتی با طراحی مایلز رد: صندلی های Jansen به دور میزی از تئودور الکساندر در اتاقی در خانه ای در گرینویچ کانکتیکات قرار داده شده اند. کاغذدیواری سفارشی آن اثر John Rosselli Antiques است و پرده ها از پارچه Lee Jofa و دوخت Samuel & Sons هستند.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق ناهارخوری سنتی اثر کالمن و کریویس: کاغذ دیواری چینی قرن هجدهمی نایابی در اتاق ناهارخوری خانه ای در نیوجرسی نصب شده است.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)

اتاق خواب سنتی اثر ماریو بواتا: در این اتاق خواب واقع در خانه ای در منهتن، میز توالت و آینه Julia Gray قرار داده شده و کمد پاتختی Continental antiques آن را تکمیل می کند. مبل راحتی و چهارپایه با روکش سیلک Scalamandré و شزلون فرانسوی، تابلوی نقاشی، روتختی و روبالشی های فرانسوی و موکت Stark از ویژگی های دیگر این اتاق خواب هستند.

سبک شینوآزری، دکوراسیون اعیانی منزل (2)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      لطفا از معماریهای ایرانی عکس بذارید.چون چیدمان خانه های ایرانی با این مدل سبکها یه کم سخته.ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج