اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۷۴۷
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

ايوان و بالكن كه عموما در بخش ورودي خانه‌هاي ويلايي تعبيه مي‌شوند‌، فضايي مناسب و دوست‌داشتني است كه مي‌توانيد در آن ساعاتي از روزهاي خود را در كنار دوستان و اعضاي خانواده به‌صرف يك نوشيدني خنك بپردازيد. رسيدگي و نوسازي چنين فضايي در خانه، اقدامي است كه هرگز از انجام آن پشيمان نخواهيد شد.

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين
ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

ايوان و بالكن كه عموما در بخش ورودي خانه‌هاي ويلايي تعبيه مي‌شوند‌، فضايي مناسب و دوست‌داشتني است كه مي‌توانيد در آن ساعاتي از روزهاي خود را در كنار دوستان و اعضاي خانواده به‌صرف يك نوشيدني خنك بپردازيد و از دقايق خود لذت ببريد. رسيدگي و نوسازي چنين فضايي در خانه، اقدامي است كه هرگز از انجام آن پشيمان نخواهيد شد.

طراحي يك ايوان

متريال و مصالح شما هر چه كه هست، تمركز شما بايد بر زيبايي محيط، ايمني و استانداردهاي لازم براي فضا و همچنين ميزان تحمل و استحكام مصالح مورد استفاده باشد. لازم نيست به خود ترس و واهمه راه دهيد؛ زيرا اين كار بسيار ساده است، تنها كافيست براي رسيدن به بهترين نتيجه، طبق يك طرح معين پيش برويد و ابتدا طرحي كه در ذهن داريد را روي كاغذ پياده كنيد. توصيه مي‌كنيم در اين زمينه از يك پيمانكار كمك بگيريد و بگذاريد فردي با تجربه اين كار را براي شما انجام دهد.

ارتباط بين خانه و بالكن

رابطه بين ايوان و خانه يك موضوع بنيادي و از جمله مواردي است كه بايد مد‌نظر قرار بگيرد. سبك دكوراسيون و طراحي خانه شما از جمله مواردي است كه مي‌تواند بر سبك طراحي و دكوراسيون بالكن تاثير بگذارد. البته به اين معني نيست كه شما نمي‌توانيد تركيب و تغييري در آن اعمال كنيد.

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

در اين بين نكات ريزي وجود دارد كه بايد آنها را در نظر بگيريد. براي مثال باز شدن در به سمت بيرون مي‌تواند ‌مقدار زيادي از فضاي مفيد ايوان شما را به هدر دهد. همچنين سايز و مقياس از ديگر موارد مهم و قابل‌توجه است. مقياس ايوان ورودي شما بايد با مقياس خانه‌تان هماهنگي داشته باشد. شما تنها جايزيد كه روي فضايي كه در اطراف خانه‌تان در دسترس هست كار كنيد و نبايد براي ايجاد يك بالكن به طبيعت اطراف خانه خود و باغچه و حياط آن آسيب برسانيد. نكته مهم ديگر اين است كه بالكن در كل، فضايي كوچك و محدود است و بايد تا جايي كه امكان دارد از عناصر ظريف كه جاي كمي را اشغال مي‌كنند و حتي‌الامكان چند‌منظوره هستند استفاده كنيد.

نمونه‌اي از يك پروژه بازسازي ايوان

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

قبل: اين ايوان موقعيت مكاني خوبي دارد ولي درهم‌ريختگي و شلوغي بيش از حد، جلوه آن را تخريب كرده است. اين بالكن در اصل يك ورودي و رخت‌كن براي اين خانه است؛ بنابراين، بايد فضايي براي درآوردن كفش و لباس براي آن تدارك ديده شود.

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

بعد: براي نقاشي اين ايوان از رنگ زردآفتابي استفاده شده كه باعث القاي گرمايي دلچسب و خوشايند به اين ورودي شده است تا نخستين احساس و برداشتي كه براي افراد ايجاد مي‌شود مثبت و خوب باشد. اين كار تا حد زيادي به زنده شدن فضا كمك كرده است. در اين طراحي خبري از به‌هم‌ريختگي و شلوغي نيست بلكه داراي فضايي كاملا خلوت و شيك است. در دكوراسيون جديد، از كاناپه‌اي استفاده شده كه مي‌توان از سطح روي آن براي نشستن و از فضاي ذخيره‌سازي موجود در آن براي قراردادن كفش‌ها و ديگر عناصر استفاده كرد. استفاده از كف‌پوش چوبي جديد و يك قاليچه به‌عنوان كف‌پوش مكمل و همچنين شيدهاي ساده و زيبا براي پنجره‌ها از ديگر اقداماتي است كه به زنده شدن و زيبا شدن اين ايوان كمك كرده است. قراردادن گلدان‌هايي از گل‌هاي زيبا توانسته به دكوراسيون اين فضا جان و طراوت دهد.

متريال مناسب براي ساخت بالكن

چوب درخت سدر، ماموت و كاج گزينه‌هاي مناسبي براي استفاده در سطح بالكن هستند. دليل مناسب بودن اين متريال‌ها، مقاومت آنها در مقابل پوسيدگي و رطوبت است. نكته مهم ديگر اين است كه حتما بايد از چوب‌هاي تحت‌فشار قرار گرفته و فشرده استفاده كنيد؛ زيرا در غير اين‌صورت با مرور زمان با مشكلات زيادي مواجه خواهيد شد.

نگهداري از بالكن و ايوان

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

براي نظافت و نگهداري بالكن و ايوان ورودي توصيه‌هايي براي شما داريم:

حداقل سالي يك‌بار يا در ابتداي هر فصل با كمك شيلنگ‌هاي فشار قوي آب، كه آب را به‌صورت پودري خارج مي‌كنند گردوغبارها و آلودگي‌ها را از روي كف‌پوش و ديوار بالكن و داخل درزها خارج كنيد. اين كار سبب مي‌شود تا جلوه اصلي و طبيعي پوشش كف و ديوارها به وسيله رطوبت بيش از حد آسيب نبيند.

در ابتداي هر فصل به عناصر چوبي موجود در بالكن رسيدگي و با استفاده از مواد نگه‌دارنده چوب در برابر رطوبت، سلامت آنها را براي مدتي تضمين كنيد.

براي افزايش طول عمر كف‌پوش و ديوارپوش چوبي بالكن خود و اينكه براي مدت‌ها جلوه و ظاهر خود را به زيبايي حفظ كنند بايد چند وقت يك‌بار آنها را واكس زده و پوليش كنيد. براي اين كار توصيه مي‌كنيم ابتدا با شيلنگ‌هاي آب پرفشار سطوح را تميز كرده و بعد از خشك‌شدن، از پوليش براي سطح روي آن استفاده كنيد.

فراموش نكنيد بالكني كه با ساختاري محكم و ايده‌آل و با متريالي خوب ساخته شده باشد و به‌صورت كامل و حرفه‌اي از آن نگهداري و به آن رسيدگي شود، مي‌تواند بيش از بيست سال عمر كند.

نقاشي بالكن

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

اين نكته را همواره مد‌نظر داشته باشيد كه جلوه بالكن هرچه طبيعي‌تر باشد زيباتر است و نبايد با وارد كردن رنگ‌هاي تند و خيره‌كننده، جلوه آن از بين برود؛ بنابراين اگر تمايل داريد بالكن خود را رنگ‌آميزي كنيد از رنگ‌هاي بسيار روشن و نزديك به تناژ چوب استفاده كنيد تا بيش از حد از جلوه طبيعي خود دور نشود. ويژگي‌ مهم ديگري كه رنگ‌هاي مورد استفاده براي بالكن بايد داشته باشد عبارت است از: ضد‌آب بودن، مقاوم بودن در برابر اشعه ماوراء بنفش و همچنين اگر كپك‌زدگي را نيز جزء مشكلات احتمالي جدي در نظر بگيريم آن رنگ‌ها بايد مهاركننده خوبي براي كپك باشد. در نهايت باز هم توصيه مي‌كنيم مشاوره با كارشناسان و كمك گرفتن از آنها را فراموش نكنيد تا به مطلوب‌ترين نتيجه برسيد.

نكات كليدي براي ايجاد بالكن و ايوان در خانه از نظر جاستين و كلين

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

ايجاد يك ارتباط قوي و محسوس بين دكوراسيون داخلي خانه و دكوراسيون بالكن.

سرمايه‌گذاري براي تدارك ديدن تجهيزات مورد نياز و همچنين طرح‌ريزي دقيق قبل از شروع كار.

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

نورپردازي در فضاي خارجي خانه به‌اندازه نورپردازي دكوراسيون داخلي خانه اهميت دارد. بنابراين سيم‌كشي‌ها و تداركات لازم را براي داشتن يك نورپردازي ايده‌آل در نظر بگيريد تا بتوانيد بيشترين لذت را از فضاي بالكن و ايوان خود ببريد. همچنين با طراحي و تدارك نورپردازي‌هاي داخل زميني و قرار دادن لامپ‌هايي در داخل زمين براي كنار پله‌ها و تعبيه چراغ نزديك درها و تدارك ديدن نورپردازي مجهز به سنسور، نورپردازي فضا را تكميل و جذاب كنيد و بر ايمني فضا بيافزاييد.

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

فضاي بالكن و ايوان خانه خود را همواره مرتب و خلوت نگه‌داريد. اقداماتي از قبيل روشن‌كردن شمع‌ به آرامش و سكون اين فضا كمك مي‌كند.

با ديدن بالكن و ايوان همسايگان خود مي‌توانيد ايده‌هاي زيادي بگيريد و با طراحي ايوان خود نزديك به آنها به ايجاد هارموني در جلوه محله‌تان بپردازيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

ايوان و بالكن برای همه فصول/ جاستين و كلين

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد کاظمی

      مرسی بازم از این مطالب واسم email کنید ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج