۱۰۹۵۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۳۰ تكنيك جادويي براي روزهاي پاییزی

سبک زندگی پاییزی

سبك زندگي تابستان به درد پاييز نمي‌خورد، به‌‌خصوص اگر بچه مدرسه‌رو داشته باشيد. شما بايد با شروع پاییز و سال تحصيلي جديد، يك سري تغيير در خانه بدهيد. اين دستورالعمل‌ها به شما كمك مي‌كند چيزي را از قلم نيندازيد...

سبک زندگی پاییزی
سبک زندگی پاییزی

شروع كنيد

۱- اتاق را مرتب كنيد
اولين كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه اسباب‌بازي‌هاي تابستاني را جمع كنيد. فرزند شما بعد از شروع مدرسه به تمام اسباب‌بازي‌هايش نياز نخواهد داشت. فراموش نكنيد اين كار را با تحكم انجام ندهيد. مي‌توانيد به ازاي هر اسباب‌بازي كه جمع مي‌كنيد، يك لوازم تحرير تازه به كودك بدهيد تا از مدرسه زده نشود.

2- براي درست كردن ناهار خلاق باشيد
اگر كودك شما در مدرسه غذا مي‌خورد بايد دستور درست كردن چند غذاي خوشمزه كه مناسب مدرسه هستند را ياد بگيريد. اگر فرزند شما براي ناهار به خانه برمي‌گردد بايد به فكر درست كردن غذاهاي سالم، مقوي و پر انرژي باشيد.

۳- به تنقلات فكر كنيد
روش درست‌كردن بيسكويت‌هاي خانگي خوشمزه را ياد بگيريد، چون خيلي سالم‌ترهستند اما تنقلات آماده معمولا پر از افزودني‌هاي مضر هستند. حتي اگر فرزندتان چيپس دوست دارد خودتان در خانه برايش درست كنيد.

4- ساعت خواب بچه‌ها را ميزان كنيد
هر شب كمي زودتر فرزندتان را به تختخواب بفرستيد و صبح‌ها كمي زودتر بيدارشان كنيد تا بتوانند راحت‌تر با تغيير ساعت خواب و بيداري كه در تابستان داشتند كنار بيايند. مي‌توانيد براي بيدار كردن بچه‌ها برنامه‌هاي جالبي تدارك ببينيد. مثلا با سيني صبحانه به تختخوابش برويد يا يك موزيك زيبا برايش بگذاريد.

۵- به لباس‌ها فكر كنيد
لباس‌هايي كه كودك شما در مدرسه بايد بپوشد را پيدا كنيد، آن‌ها را بشوييد و اگر كم و كسري داريد خريد كنيد. سپس كمد خاصي را به اين لباس‌ها اختصاص دهيد و آن‌ها را مرتب در آن بچينيد.


سبک زندگی پاییزی

تابستان در پاييز

۶- چك‌آپ كنيد
فرزندتان را براي شروع سال تحصيلي نزد دكتر ببريد تا يك چك‌آپ كامل انجام دهد. به خصوص چشم‌پزشك حتما بايد او را ببيند تا مطمئن شويد فرزند شما در مدرسه مشكل بينايي نداشته باشد. از پزشك بخواهيد توصيه‌هايي براي جلوگيري از بيماري‌هاي رايج مدرسه به شما ارائه دهد.

7- مزاياي تابستان را ادامه دهيد
اگر كودك شما در تابستان كلاس فوق‌برنامه‌اي را شروع كرده و در آن پيشرفت كرده و به ادامه دادن آن تمايل دارد، برايش برنامه‌ريزي كنيد. كلاس‌هايي مثل زبان و موسيقي رانمي‌توان تا سال بعد رها كرد. با معلم فرزندتان صحبت كنيد تا بدون اين‌كه به كودك فشار بيايد كلاسش را ادامه دهد.

۸- براي صبح‌ها برنامه‌ريزي كنيد
عجله در خوردن صبحانه و حاضر شدن صبحگاهي براي خروج از خانه براي هيچكدام از اعضاي خانواده دلچسب نيست. يك روز خوب، شروع خوب لازم دارد. پس يك برنامه‌ريزي دقيق انجام دهيد و ببينيد فرزند شما كي بايد از خواب بيدار شود تا براي صبحانه خوردن و حاضر شدن به اندازه كافي وقت داشته باشد. سر همان ساعت او را بيدار كنيد.

9- به بچه‌ها شهامت بدهيد
كودك شما ناخودآگاه براي شروع سال جديد كمي نگران است. درس‌هاي سال گذشته را با او كار كنيد تا يادآوري شود. در مورد وظايفش در مدرسه، درس خواندن و مهارت‌هاي رفتاري با او صحبت كنيد تا نگراني‌اش برطرف شود و با انرژي بيشتري سال جديد را آغاز كند.

۱۰- برنامه غذايي را تنظيم كنيد
درست فكر كنيد و ببينيد چه غذاهايي مي‌توانيد براي بچه‌ها درست كنيد. اين غذاها را در طول هفته تقسيم كنيد تا هر روز كم و كسري‌ها را بدانيد و بدانيد بايد چه بپزيد. اين برنامه به شما كمك مي‌كند هيچ‌وقت براي آماده كردن غذا چه براي سرو در خانه چه همراه كردن با بچه‌ها مشكلي نخواهيد داشت.




نظم و انضباط در روزهاي مدرسه

۱۱- وسايل مدرسه را مرتب كنيد
كودك شما به كلي وسيله كوچك براي شروع مدرسه نياز دارد. يك فهرست تهيه كنيد و از فرزندتان براي تكميل آن كمك بگيريد تا چيزي از قلم نيفتد. تمام وسايل را تهيه كنيد تا كودك شما براي شروع يك سال تحصيلي موفق چيزي كمي نداشته باشد.

12- به تقويتي‌ها فكر كنيد
اگر مي‌دانيد فرزند شما در درسي ضعيف است، مي‌توانيد از ابتداي سال به فكر تقويت آن درس باشيد. با معلمش صحبت كنيد و از او راهنمايي بخواهيد تا فرزند شما از همان ابتدا بتواند ضعف تحصيلي‌اش را جبران كند.


سبک زندگی پاییزی

اتاقي متفاوت

۱۳- دكوراسيون اتاق را عوض كنيد
ميز تحرير، قفسه‌اي براي وسايل و كتاب‌ها، چراغ مطالعه، ميزي براي درست كردن كاردستي و... را در تابستان نياز نداشتيد‌ ولي حالا كه بچه‌ها بايد درس بخوانند بايد اين تجهيزات را براي‌شان فراهم كنيد. تغيير كوچكي در دكوراسيون اتاق با همكاري بچه‌ها مفيد است.

14- براي زندگي خودتان برنامه‌ريزي كنيد
بايد در برنامه زندگي خودتان هم تغيير ايجاد كنيد. كارهاي شخصي و كارهاي خانه را بگذاريد براي وقتي كه بچه‌ها مدرسه هستند تا براي وقتي بچه‌ها به خانه برمي‌گردند و مي‌خواهيد دور هم باشيد يا به درس بچه‌ها كمك كنيد، نگران كارهاي خودتان نباشيد.


سبک زندگی پاییزی

مدرسه در خانه

۱۵- كوله‌پشتي را سر و سامان‌دهيد
چه كوله نو خريده باشيد چه كوله سال پيش را براي استفاده دوباره روبه‌راه كرده باشيد، باز هم بايد زيپ‌ها و محل‌هاي مختلف كيف را بشناسيد. با فرزندتان جاي وسايل لازم مثل كليد، دفترچه يادداشت و چيزهاي لازم ديگر را در كيف مرور كنيد تا براي پيدا كردن وسايلش مشكل نداشته باشد.

16- به فكر ظرف غذا باشيد
كودك شما براي بردن تنقلات يا غذا به يك ظرف مناسب غذا نياز دارد؛ ظرفي كه كم جا بگيرد تا كودك بتواند به راحتي آن را در كيفش بگذارد و در عين حال سبك باشد. ظرف‌هايي كه جاهاي مختلف براي غذاهاي مختلف دارند، بيشتر به درد خواهند خورد.

۱۷- براي بعد از مدرسه برنامه‌ريزي كنيد
شما كه نمي‌خواهيد هر روز با فرزندتان سر انجام دادن يا ندادن تكاليفش چانه بزنيد؟ با همكاري هم براي ساعاتي كه بعد از مدرسه در اختيار داريد، برنامه‌ريزي كنيد. وقتي را براي غذاخوردن، تلويزيون ديدن، بازي، انجام تكاليف و وقتي را براي كاري كه كودك دوست دارد انجام دهد اختصاص دهيد. يادتان باشد يك برنامه خشك فرزند شما را خسته مي‌كند؛ پس انعطاف داشته باشيد.


سبک زندگی پاییزی

سالم بمانيد

۱۸- مهارت‌ها را به فرزندتان بياموزيد
كودك شما در مدرسه با بچه‌هاي ديگر سر و كار دارد. از او بخواهيد اتفاقات مدرسه را براي شما تعريف كند تا بتوانيد او را در نشان دادن رفتارهاي درست با دوستانش ياري كنيد. مدرسه فقط براي درس خواندن نيست. كودك شما بايد ياد بگيرد دوست پيدا كند و شخصيت اجتماعي قوي‌تري داشته باشد.

19- روي مسائل بهداشتي تاكيد كنيد
بچه‌ها در مدرسه در معرض بيماري‌هاي مختلف واگيردار قرار مي‌گيرند پس بايد مسائل بهداشتي را به آنها بياموزيد. دست‌شويي رفتن، استفاده از
شير آب، شستن دست‌ها و پيشگيري از تماس با كودكي كه سرماخورده است، از مهارت‌هاي بهداشتي لازم براي شروع مدرسه است.

20- برنامه‌ريزي را با فرزندتان بياموزيد
اول از همه با يك دفترچه يا تقويم كوچك شروع كنيد. از بچه‌ها بخواهيد تكليف هر درس را در آن تقويم يادداشت كنند. موقع انجام دادن تكاليف با هم دفتر را باز كرده و كارها را اولويت‌بندي كنيد. با اين روش هم چيزي از تكاليف از قلم نمي‌افتد هم فرزند شما نحوه درست برنامه‌ريزي را ياد خواهد گرفت.


سبک زندگی پاییزی

برنامه ريزي كنيد

۲۱- روتين‌ها را مشخص كنيد
از كودك بخواهيد يادداشتي به در كمد بزند و چيزهايي كه لازم است با خود به مدرسه ببرد را روي آن بنويسد. براي مثال جامدادي، كليد يا ظرف غذا از ضروريات هر روزه هستند. او مي‌تواند هر روز موقع خروج از خانه فهرست را چك كند و مطمئن شود چيزي را جا نگذاشته است.

22- صبحانه مهم‌ترين چيز است
كودك شما تحت هيچ شرايطي نبايد بدون خوردن صبحانه به مدرسه برود چون در كلاس درس كارايي لازم را نخواهد داشت. كمي زودتر بيدار شويد و به درست كردن يك صبحانه مفيد و خوشمزه فكر كنيد. كمي زودتر بچه‌ها را بيدار كنيد و با هر روشي كه بلد هستيد، صبحانه آن‌ها را بدهيد. كمي كه گذشت بچه‌ها خودشان به صبحانه خوردن عادت مي‌كنند.

۲۳- بازي‌ها را هدفمند كنيد
بايد سعي كنيد تا جايي كه مي‌توانيد آموزش را در كودك نهادينه كنيد. براي مثال اگر كودك شما از بازي‌هاي كامپيوتري خوشش مي‌آيد مي‌توانيد بازي‌هاي آموزشي براي او تهيه كنيد يا اگر دوست دارد با دوستانش باشد، براي با هم درس خواندن آنها برنامه‌ريزي كنيد.


سبک زندگی پاییزی

يك شروع قدرتمند

۲۴- با معلم در ارتباط باشيد
شما بايد سالي چندبار به مدرسه سر بزنيد. بهتر است يكي از همين ملاقات‌ها با معلم كودك ابتداي سال تحصيلي اتفاق بيفتد. براي كمك به كودك، از معلم او راهنمايي بخواهيد و زمان ملاقات بعدي را هم مشخص كنيد.

25- زمان را بشناسانيد
چه كودك شما با سرويس به مدرسه برود و چه خودتان او را برسانيد بايد سر وقت از خانه خارج شويد. مي‌توانيد ساعت را روي زماني كه كودك قرار است از خانه خارج شود كوك كنيد. با شنيدن آن زنگ شما و كودك‌تان مي‌دانيد براي به موقع رسيدن بايد همين حالا از خانه خارج شويد.

۲۶- شام را فراموش نكنيد
اگر بچه‌ها در مدرسه ناهار مي‌خورند، شام فرصت جايگزيني است براي اين‌كه با خانواده دور هم جمع شويد. شام بچه‌هاي محصل بايد علاوه بر مقوي و سالم بودن و داشتن موادي براي رشد فكري كودك، سبك باشد تا فرزند شما صبح راحت‌تر از خواب بيدار شود و گرسنه باشد تا براي خوردن صبحانه اشتياق داشته باشد.


با هم فكر كنيد

۲۷- لوازم اضافه را فراموش نكنيد
چند روز كه از شروع سال تحصيلي گذشت، وسايل لازم ديگر خودشان را نشان مي‌دهند. مثلا امكان دارد فرزند شما براي زنگ ورزش به لباس ورزشي نياز داشته باشد يا براي طراحي به وسيله خاصي نياز داشته باشد. براي اين خرج‌ها كمي پول كنار بگذاريد تا برنامه‌ريزي مالي‌تان به هم نخورد.

28- از ديوارها استفاده كنيد
با آويزان كردن يك تخته وايت‌بورد يا چند جا براي گذاشتن كاغذهاي اضافه يا برگه‌هاي كوچك برنامه‌ريزي مي‌توانيد اتاق فرزندتان را بيشتر شبيه يك اتاق براي درس‌خواندن كنيد. حتي مي‌توانيد يك بورد به ديوار بزنيد تا فرزند شما بتواند كاغذهايش را با سوزن ته‌گرد يا قطعات آهن‌ربا به آن بچسباند.

۲۹- تنقلات خوب را بشناسيد
يك بار با فرزندتان به يك سوپرماركت برويد و خوراكي‌هايي كه برايش مفيد يا مضر است را توضيح دهيد. معمولا در هر مدرسه فروشگاهي هست كه بچه‌ها مي‌توانند از آن خوراكي بخرند. پس بايد دقيقا بدانند چه چيزي براي‌شان مفيد و چه چيزي مضر است.

30- خلاقيت را از كودك نگيريد
يادتان باشد شما قرار نيست به مدرسه برويد. تمام اين توصيه‌ها براي راحت و مفيد بودن سال تحصيلي است و اين برنامه‌ريزي‌ها نبايد به كودك تحميل شود. در مورد تمام آن‌ها با فرزندتان مشورت كنيد و همراه با هم خود را براي مدرسه آماده كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

سبک زندگی پاییزی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج