۹۸۲۴۹۶
۲ نظر
۵۰۳۵
۲ نظر
۵۰۳۵
پ

آیا باید خرید‌های مواد غذایی روزانه را ضدعفونی کنیم؟

ویروس کرونا تا ۹ روز می‌تواند روی سطوح زنده بماند. آیا این به معنی ضدعفونی کامل بسته‌های خرید آنلاین و نامه‌ها و بسته‌های پستی است؟ آیا باید بسته‌های سفارش‌ها را بیرون از خانه باز کنیم و برای چندین روز سراغ‌شان نرویم؟

وب‌سایت یک‌پزشک - میثاق محمدی‌زاده: ویروس کرونا تا ۹ روز می‌تواند روی سطوح زنده بماند. آیا این به معنی ضدعفونی کامل بسته‌های خرید آنلاین و نامه‌ها و بسته‌های پستی است؟ آیا باید بسته‌های سفارش‌ها را بیرون از خانه باز کنیم و برای چندین روز سراغ‌شان نرویم؟

آیا باید خرید‌های مواد غذایی روزانه را ضدعفونی کنیم؟

تکلیف بسته‌های حاوی مواد غذایی و خوراکی چیست؟ نیاز است در هنگام باز کردن درب یک نامه یا بسته سفارشی ماسک به صورت بزنیم و دستکش پوشیده باشیم؟

در حال حاضر جواب تمام این پرسش‌ها منفی است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDCP) ایالات متحده می‌گوید خیلی بعید است ویروس کرونا از روی یک جعبه که چندین روز در سفر بوده تا به دست شما برسد؛ منتقل شود.

سازمان بهداشت جهانی هم می‌گوید خیلی بعید است یک بسته که ضدعفونی شده و در شرایط مختلفی قرار داشته است؛ هنوز ناقل بیماری کرونا باشد. خطر ابتلای یک شخص به ویروس کرونا از جعبه‌های پستی بسیار کم است.

آیا باید خرید‌های مواد غذایی روزانه را ضدعفونی کنیم؟

اشاره سازمان بهداشت جهانی به بسته‌های سفارشی شرکت‌هایی مانند آمازون و والت‌مارت است که به طور کامل ضدعفونی شده و در یک شرایط امن و پاکیزه بسته‌بندی، حمل و به مشتری تحویل داده می‌شوند.

در ایران هم فروشگاه‌های مختلف پروتکل‌های بهداشتی و سلامتی را در ارتباط با بسته‌بندی، ارسال و تحویل به مشتری سفارش‌ها رعایت می‌کنند. دیجی‌کالا در چندین اطلاعیه تاکید کرده است:

«ما در دیجی‌کالا برای محافظت از مشتری‌ها در برابر ویروس کرونا، همه مراکز پردازش، انبارها، ماشین‌های توزیع و ارسال را بر اساس استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی، چندبار در روز ضدعفونی می‌کنیم. تمام انبار‌های دیجی‌کالا هم هر شب با دقت ضدعفونی می‌شوند.».

اما بسته‌هایی که همان روز تحویل داده می‌شوند؛ مانند بسته‌های سفارش‌های مواد غذایی چه وضعیتی دارند؟

آیا باید خرید‌های مواد غذایی روزانه را ضدعفونی کنیم؟

اگرچه می‌دانیم ویروس کرونا تا ۹ روز و حتی بیشتر روی سطوح مختلف زنده می‌ماند و قابلیت انتقال به انسان را دارد، ولی دانش و اطلاعات جمع‌آوری شده تا به امروز می‌گوید بسته‌های سفارش‌های غذایی نیز امن هستند و مردم می‌توانند به راحتی غذا و مواد خوراکی خود را از بیرون سفارش دهند.

براساس اعلام سازمان غذا و دارو، هنوز هیچ مدرکی مبتنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق غذا یا بسته‌بندی به دست نیامده است.

این موارد را رعایت کنید

  • مطمئنا اگر شما احتیاط کنید و حتی فراتر از دستورالعمل‌های سازمان‌های مرتبط با سلامتی، جانب احتیاط را داشته باشید؛ هرگز ضرر نخواهید کرد. ویروس کرونا هنوز یک موجود ناشناخته برای همه دنیا است و تازه هر روز یک وجه از آن آشکار می‌شود.
  • بهتر است پس از دست زدن به بسته‌های پستی و سفارشی (فارغ از اینکه چند روز در راه بودند تا به شما رسیدند و درون آن‌ها چیست یا پیتزا سفارش دادید یا قوطی نوشابه)، دست‌های خود را به مدت ۲۰ ثانیه به طور کامل با آب و صابون بشورید.
  • توصیه می‌کنیم بسته‌ها و جعبه‌های سفارش‌ها را پس از خالی کردن دور بیندازید و دوباره دستان خود را بشورید.
  • از مراکز خرید، سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خرید‌های آنلاین خود را انجام دهید و بهتر است جنس‌ها و مواد غذایی بخرید که حداقل یک بسته‌بندی ساده دارند و آلوده نمی‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا اشتباه میگید شاید یه بسته از کانادا بیاد ایران به قول شما بعید است که حامل ویروس باشد درست روزی که بخواهد برسه دست مشتری یک فرد ناقل عطسع کزده باشه روش و برسه دست مشتری و آلوده بشه .هر متنی را نزارید لطفا

    • بدون نام

      دیجیکالا توی این شرایط برای فروش هر چه بیشتر به هر دروغی متوسل میشه کارکنان به خاطر حجم و ساعت کاری بالا از دستکش و ماسک استفاده نمیکنن کالایی که به دست مشتری میرسه از مرحله سفارش و پردازش و ....و در آخر بسته بندی و ارسال چندین بار توسط کارکنان مختلف لمس میشه اینارو میدونم و میگم چون به دلایلی میدونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج