۱۲۳۱۴۳۴
۲۱۳۳
۲۱۳۳
پ

بازیِ جالبی که احتمالا بلد نیستید

طرد‌شدن و پس‌زده‌شدن، چیز خوبی است. اگر فردی شما یا درخواست‌تان را رد می‌کند، معنایش این است که به هرحال مناسب شما نیست. به طرد‌شدن به مثابه یک هدیه و ماده تسریع‌کننده (کاتالیزور) در رسیدن به یک موقعیت بهتر در جایی که پذیرفته و موفق خواهید بود، نگاه کنید.

فرادید: آیا می‌توان از پس‌زده‌شدن و احساسِ خفتی که بعد از آن دست می‌دهد برای موفقیت و قوی‌تر شدن استفاده کرد؟ اگر می‌ترسید که پس‌زده‌شدن روی انتخاب‌های شما اثر منفی بگذارد، پس بازیِ طرددرمانی می‌تواند به شما کمک کند.

تلاش برای دور ماندن از موقعیت‌هایی که درد‌های احساسی ایجاد می‌کنند یک واکنشِ طبیعی محسوب می‌شود، اما اگر فهمیده‌اید که این رفتار زندگی‌تان را محدود کرده است، ممکن است نیاز داشته باشید اندکی پس‌زده‌شدن را تجربه کنید.

بازیِ جالبی که احتمالا بلد نیستید

۱. درخواست‌های‌تان را روی کارت‌های کوچک بنویسید.

باید بتوانید این درخواست‌ها را از یک غریبه یا آشنا بکنید و انتظار داشته باشید که از آن‌ها جوابِ «نه» بشنوید. درخواست‌هایی را بنویسید که احتمال رد کردن‌شان بالاست تا در این بازی سریع‌تر برنده شوید. برخی مثال‌ها شاملِ موارد زیر است:

• درخواست تخفیفِ خوب روی یک محصول یا خدمت

• فروش چیزی به آن‌ها با قیمت بالا

• درخواستِ امکان بازی در حیاط خانه همسایه یا غریبه

• درخواست عکس گرفتن با کسی (بدونِ هیچ دلیلی)

• درخواست آدامس

• درخواستِ راندنِ ماشینِ آن‌ها

• درخواست بیرون رفتن با فردی برای آشنایی بیش‌تر

• درخواست شماره تلفن آن‌ها (بدونِ دلیل)

۲. یکی از کارت‌ها را انتخاب کنید و مردود شوید.

برای چیزی درخواست بدهید که مطمئن هستید رد می‌شود؛ چون اگر پاسخ «بله» باشد، این بازی فایده‌ای ندارد. برای آنکه در یک چالشِ ۳۰ روزه برنده شوید، باید حداقل روزی یک درخواست با قابلیتِ رد‌شدن داشته باشید.

اگر کسی به درخواست شما پاسخ مثبت داد، معنایش این است که هنوز کارتان تمام نشده است. کارت دیگری بردارید یا از فرد دیگری درخواست کنید.

اگر کسی گفت نه، شما برنده شده‌اید! در این موقعیت به نشانه توافق و با افتخار سری تکان دهید، پاسخ را بپذیرید و به سمتِ پیروزی قدم بردارید.

۳. درخواست‌های‌تان را از روی ادب و توجه مطرح کنید.

حتماً نسبت به مرز‌های دیگران آگاه باشید و طوری بپرسید که حس نکنند تحت فشار هستند.

• همه درخواست‌ها و نظرات‌تان را با احترام نسبت به طرف مقابل مطرح کنید. هیچ حرفِ جنسی، جنسیت‌زده یا بی‌ادبانه یا چیزی درباره ظاهر آن‌ها نگویید.

• جوابِ نه را از آن‌ها قبول کنید. اگر کسی گفت نه، بگویید «بسیار خوب»، شانه‌های‌تان را بالا بیندازید و به راه‌تان ادامه دهید.

• بدانید که برخی آدم‌ها (به‌خصوص گروه‌هایی با آسیب‌پذیری بیش‌تر مثل زنان و افرادِ کم‌توان) ترس زیادی از غریبه‌ها دارند. اگر حس معذب بودن کردند، معذرت خواهی کنید و از آنجا بروید.

۴. از کوچک شروع کنید

اول با اعضای خانواده شروع کنید. یکی از درخواست‌های‌تان را مطرح کنید و وادارشان کنید که آن درخواست را رد کنند. سپس به سراغ یکی از درخواست‌های‌تان بروید که استرس کم‌تری برای‌تان ایجاد می‌کند (برای مثال شاید بخواهید که پدرتان امروز برای‌تان یک تفنگ گلوله‌زن بخرد.)

۵. با جوابِ نه کنار بیایید

اگر همیشه از نه‌شنیدن هراس داشته‌اید، ممکن است شنیدنِ نه در ابتدا برای‌تان سخت باشد. کمی با خودتان مهربان باشید و به خودتان یادآوری کنید که هیچ ایرادی ندارد. شنیدنِ پاسخِ نه با تمرین برای‌تان راحت‌تر می‌شود؛ و همین‌طور که پیشرفت می‌کنید، به نگاه‌های عجیب، نظراتِ بی‌ادبانه از طرفِ آدم‌های بداخلاق و طرد شدنِ هر چیزی که تلاش می‌کنید به دستش بیاورید، عادت می‌کنید.

درحقیقت، طرد‌شدن و پس‌زده‌شدن، چیز خوبی است. اگر فردی شما یا درخواست‌تان را رد می‌کند، معنایش این است که بهرحال مناسب شما نیست. به طرد‌شدن به مثابه یک هدیه و ماده تسریع‌کننده (کاتالیزور) در رسیدن به یک موقعیت بهتر در جایی که پذیرفته و موفق خواهید بود، نگاه کنید.

۶. متوجه باشید که قرار است چه چیزی به دست بیاورید.

طرددرمانی می‌تواند شما را شجاع‌تر و به لحاظِ احساسی قوی‌تر و مقاوم‌تر کند، زیرا یاد می‌گیرید که چگونه با پاسخِ منفی کنار بیایید. وبسایت رسمیِ طرددرمانی برای بازیِ طرددرمانی ۵ هدف در نظر گرفته است:

• کسبِ آگاهی بیش‌تر درباره اینکه چطور ترس‌های اجتماعیِ غیرمنطقی زندگی‌های ما را کنترل و محدود می‌کنند.

• ظلم و ستمِ ترس را درهم‌بشکنید و گنجینه‌ها (شاملِ ثروت، روابط، اعتماد‌به‌نفس) را به دست آورید.

• از هر طرد‌شدنِ تازه‌ای چیز بیاموزید و حتی لذت ببرید.

• به نتایج نچسبید، به‌خصوص که نتایج بستگی به تصمیم‌گیری‌های آزادانه سایرین دارد.

• به خودتان اجازه شکست‌خوردن بدهید.

۷. به‌تمرین ادامه دهید.

درخواست‌های‌تان را بار‌ها و بار‌ها از آدم‌های مختلف و یکی‌پس‌از‌دیگری مطرح کنید. حواس‌تان باشد که هر پاسخِ نه چه‌اندازه شما را قوی‌تر و شجاع‌تر می‌کند. با شنیدنِ پاسخِ «نه»، آن‌قدر قوی می‌شوید که بی‌مهابا درخواست‌هایی که برای‌تان در زندگی مهم هستند را مطرح می‌کنید و دیر یا زود، جوابِ مثبت می‌گیرید.

هشدار

درخواستی که برای شنیدنِ پاسخِ مثبتش آمادگی ندارید را مطرح نکنید. مردم بعضی‌اوقات غافلگیرتان می‌کنند. برای مثال، اگر واقعاً از کسی خوش‌تان نمی‌آید، نباید از او درخواست بیرون رفتن برای آشنایی بیش‌تر بکنید و اگر چیزی دارید که دل کندن از آن برای‌تان سخت است، پیشنهاد فروشش را به کسی ندهید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج