۱۲۳۸۴۹۹
۶ نظر
۴۱۸۶۴
۶ نظر
۴۱۸۶۴
پ

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

هرچه به روزها و ماه‌های پایانی سالِ میلادی نزدیک‌تر می‌شویم، نتایج رقابت‌های عکاسیِ مختلف در سراسر دنیا اعلام می‌شود و عکس‌های برگزیده و تحسین شده در هر رقابت در نهایت در اختیار مخاطبان و علاقمندانِ عکاسی قرار می‌گیرد.

برترین‌ها: هرچه به روزها و ماه‌های پایانی سالِ میلادی نزدیک‌تر می‌شویم، نتایج رقابت‌های عکاسیِ مختلف در سراسر دنیا اعلام می‌شود و عکس‌های برگزیده و تحسین شده در هر رقابت در نهایت در اختیار مخاطبان و علاقمندانِ عکاسی قرار می‌گیرد.

امسال هم مانند سالِ قبل سعی می‌کنیم شما مخاطبان برترین‌ها را در جریانِ نتایجِ باکیفیت‌ترین رقابت‌های عکاسی در دنیا قرار دهیم و مانند همیشه همراه هم از زیباییِ عکس‌های منتخب لذت ببریم.

مقاله امروز به عکس‌های مورد توجه قرار گرفته در رقابت Weather Photographer of the Year 2022 یا رقابت عکاسان با موضوع و محورِ آب و هوا در سال 2022 می‌پردازد و مانند همیشه امیدوارم از تماشای آن لذت ببرید.

مسحورکننده مانند رعد و برق

عکاس: لو ژینگ، ۳۴ ساله

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

این عکس جادویی را لو ژینگ در منطقه چونگکینگ در چین از یک رعد و برقِ ابر به زمین ثبت کرده است. در توضیح این عکس آمده که معمولا تخلیه بارِ منفی از آبرها با چشم انسان دیده نمی‌شود و تنها چند میلی ثانیه به طول می‌انجامد.

بر اثر تخلیه بار منفی، عموما تخلیه بارمثبت اتفاق می‌افتد که ممکن است توسط درختان، ساختمان‌ها یا تیرهای برق جذب شود. زمان‌هایی که هر دو بار مثبت و منفی به هم می‌پیوندند، جریانی بسیار بزرگ با سرعت خیره کننده 100 هزار کیلومتر بر ثانیه، از زمین به ابرها بازمی‌گردد و نوری بزرگ و خیره کننده ایجاد می‌شود.


به زیباییِ نیلوفرهای آبی

عکاس: شیباسیش ساها، ۲۹ ساله

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

شیباسیش یک مهندسِ نرم‌افزارِ ساکن کلکته است و مدتی است که توسط پهباد، عکس‌های هواییِ زیبایی از فرهنگ مردم و طبیعت کشورش ثبت می‌کند. شیباسیش ساها درباره این عکس می‌گوید:

"در فصلِ مانسون در حوالی آگوست، بسیاری از محلی‌های باراکپور در مرداب‌های غربِ بِنگال، مشغول جمع‌آوری نیلوفرهای آبی می‌شوند. این افراد پس از جمع‌آوری نیلوفرها، آن‌ها را در بازار به فروش می‌رسانند و این عکسِ هوایی هم از همین فعالیتِ فصلی است."


بهشتِ یخی

عکاس: ژِنژوان ژوو، ۵۹ ساله

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

بنابر توضیحاتِ این عکس، عکاس ظاهرا شیفته آبشارِ نیاگارا در فصولی است که به دلیل سرمای هوا، کلِ منطقه سفیدپوش می‌شود و حتی مِه و قطرات آب هم در هوا یخ می‌زنند.

ژنژوان این عکسِ زیبا را در تورنتوی کانادا گرفته است.


ابرهای شعله‌ور

عکاس: آنگ چان تار

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

آنگ چان تار یک عکاسِ میانماری است و این عکس سحرآمیز را از سرزمینِ مادری‌اش گرفته است. عکاس درباره عکسش می‌گوید:

"در یک عصرِ بارانی در ماهِ مِی دقیقا در زمان غروبِ خورشید، آسمان برای لحظاتی صاف شد و ابرهای تیره کنار رفتند و این منظره مانند هدیه‌ای از آسمان در مقابلِ لنزِ دوربینِ من قرار گرفت."


دریای خشمگین

عکاس: کریستوفر ایسِن، ۵۰ ساله

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

پدیده‌های متفاوتی دست به دست هم دادند تا کریستوفر بتواند چنین تصویری را ثبت کند. عکاس درباره عکسش می‌گوید:

"در هجدهمین روز از ماه فوریه در نیوهِیون در شرقِ ساسِکس،  طوفانِ دریاییِ یونیس با جزر و مد و بالا رفتن سطحِ آب دریا هم‌زمان شد و این هم‌زمانیِ دو پدیده، اینچنین قدرتش را به رخ کشید."


آفتاب‌گردانِ بی‌آفتاب

عکاس: تاماس کوسزا، ۲۷ ساله

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

همه آدم‌ها از تیره شدنِ آسمان و پدیدار شدنِ آبرهای بارانی، دلگیر و افسرده نمی‌شوند و برخی حتی عاشقِ چنین هوایی هستند و تاماس یکی از این آدم‌هاست.

تاماس این عکسِ زیبا را در منطقه ریماوسکی در کشورِ اسلواکی گرفته است.


زیبا و بی‌نقص مثلِ طبیعت

عکاس: جِیمی راسِل، ۴۴ ساله

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

جالب است بدانید برای اینکه من و شما از تماشای چنین تصویرِ سحرانگیزی لذت ببریم عکاس برای ثبتِ رنگین کمان، تمامِ روز در زیرِ باران به دنبال طوفان در حرکت بوده و تمام مسافتِ غرب تا شرقِ جزیره وایت را پیموده است. جیمی راسل درباره این عکسِ بی‌نظیر می‌گوید:

"خیسِ آب بودم و طوفان و ابرهای بارانی در آخرین مقصدشان در جزیره وایت، به بِمبریج رسیده بودند و می‌دانستم این آخرین فرصت است. به همین دلیل وقتی چشمم به آسمان افتاد، حتی لباس مناسب به تن نکردم و بدون وقفه به آب پریدم و این عکس را گرفتم."


خیلی زیبا، همان‌قدر قدرتمند و مخرب

عکاس: لائورا هِدیِن

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

لائورا در اواخرِ ژوئن برای عکاسی در کانزاسِ آمریکا به سر می‌برد و از روی خوش‌شانسی یا بدشانسی با طوفانی خاص به نامِ Supercell روبرو شد. این پدیده می‌تواند به شدت قدرتمند و مخرب باشد و در چنین مناطقی مشاهده ابرهای این‌چنینی برای اهالی محلی مانند یک هشدار جدی عمل می‌کند.

با این‌حال وقتی چشمِ لائورا به مزرعه طلایی رنگِ گندم با پس‌زمینه ابرهای تیره و خشمگین و طوفانی افتاد، ظاهرا نتوانست در برابر وسوسه عکس گرفتن مقاومت کند. لائورا این منظره را این‌گونه توصیف می‌کند:

"آن‌قدر از هواشناسی اطلاعات دارم که از قدرتِ تخریبِ چنین پدیده‌ای باخبر باشم اما هم‌نشینی این قدرتِ مخرب و این پتانسیلِ عظیم با چنین زیبایی و شکوهی بدون شک هر عکاسی را تسلیم می‌کند."


آسمانِ نارنجی، زمینِ سفید

عکاس: کِرزیستوف تولا

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

Hoar Frost یا همان انجمادِ قطرات ریزِ شبنم، یکی از پدیده‌های رایجِ این منطقه و مناطقی این‌چنینی است و عکاس با هم‌زمان کردنِ این پدیده و طلوع خورشید، قابی خوش‌رنگ و بی‌نظیر به دست آورده است.

کرزیستوف تولا این عکس را در اواخرِ ژوئن و بر فرازِ رودخانه گودا در کشورِ مادری‌اش، لهستان گرفته است.


وجهِ تلخِ تاثیرِ انسان بر آب و هوا

عکاس: بارون راجگاریا

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

قصد داشتم در این مقاله فقط از زیبایی‌های زمین لذت ببرید اما به خاطرِ تهدیدِ جدی خشکسالی و وضعیت بغرنجِ کشورمان در این زمینه، دلم نیامد تاثیرِ مهلک و فلج‌کننده تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین بر زندگی انسان‌ها را یادآوری نکنم.

در بحبوحه موج عجیبِ گرما در فصل تابستان، کودکان در پورولیا در بِنگالِ غربی برای رسیدن به آب مجبور به حفرِ زمین هستند و این عکس مانند زنگ هشداری برای آینده و مشکلِ جدی کم‌آبی است.


جادویی مانند گوشه یخ‌زده یک پنجره در کیرونا

عکاس: فلیپه مارتین مِنزِلا، ۳۲ ساله

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

بر اساس توضیحاتِ عکس، فلیپه به شدت شیفته الگوهای متفاوت و زیبای شکل‌گرفته توسط انجماد است و به همین دلیل سعی کرده در این عکس این وجهِ خاص از سرما را به بقیه نشان دهد.

فلیپه این عکس را در شهرِ کیرونا، شمالی‌ترین شهرِ کشورِ سوئد گرفته است. او تا نزدیکی‌های طلوع آفتاب به انتظارِ تشکیل این الگوها نشسته و در نهایت این عکسِ دیدنی را در اختیار ما گذاشته است.


پتوی مِه روی درختانِ سر به فلک کشیده

عکاس: واین کمپبِل، ۶۰ ساله

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

عکاس با مهارت و هوشیاری‌اش قابی انتخاب کرده که زیبایی طبیعی این منظره را دوچندان کرده است. واین کمپبل کلمبیایی است و این عکس را جایی بسیار دور از خانه و در اسکاتلند گرفته است. واین کمپبل می‌گوید:

"شبِ قبل را به کوه‌نوردی و راه‌پیمایی گذراندیم و شب را در یک کلبه کوچک در منطقه تاربِت صبح کردیم. در لحظه ثبتِ عکس، مشغول قدم زدن به همراه سگ‌هایم بودم و وقتی چشمم به این منظره افتاد، واقعا دلم نیامد عکس نگیرم. این زیبایی در منطقه لاک لوموند در کشور اسکاتلند ثبت شده است."


جنگِ آفتاب و سرما

عکاس: رزی فانگ

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

این عکس در کوهستانی در کشورِ تایلند گرفته شده است. بر اساسِ گفته‌های رزی فانگ، در این منطقه هر شب شبنم و رطوبتِ یخ زده روی سطح همه گیاهان و درختان را می‌پوشاند و هر صبح و پس از طلوع آفتاب، به سرعت تمام یخ‌ها آب می‌شود.

رزی فانگ با انتخابِ قاب مناسب و مکانِ دوربین به خوبی این جدال همیشگی و هر روزه آفتاب و سرما را به نمایش گذاشته است.


شبحِ غول‌پیکر در خورشید

عکاس: اِمیل ویلامالا بنیتو، ۶۸ ساله

تصاویر دلربا از طبیعت که هر کسی را حیرت‌زده می‌کند

امیل ویلامالا این منظره را بر فرازِ صخره‌ای در منطقه تاوِرتِت در بارسلونای اسپانیا ثبت کرده است. شبحِ غول پیکر و محوی که در عکس مشخص است در حقیقت انعکاس تصویرِ یک گردشگر است که پشت به خورشید ایستاده است و شکست نور بر اثر مهِ حاضر در هوا، این تصویر را ساخته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • در حال تایپ...

      اون پنجره یخ زده اسم شهرش زشته ،،😖😖😟

    • ناشناس

      آخری واقعا عجیب بود

    • ناشناس

      میخای
      مثل ابنکه خیلی خوشت اومده
      اره؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اوهوممم من میخاام

    • امیرحسین

      واقعا عالی بود

    • Tutyia

      زیبا و جالب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج