جاباما
۱۲۶۴۴۳۶
۱۲۵۳۷۱
۱۲۵۳۷۱
پ

۶ راز سر به مهر از گذشته که جواب‌شان را می‌دانیم

خیلی از ما تاریخ را بسیار جذاب می دانیم و شیفته ی دانستن درباره ی تمدن های باستانی و مکان های فراموش شده هستیم، چرا که قوه ی تخیل مان را به کار می اندازد و ما را به خیال پردازی وامی دارد.

روزیاتو: خیلی از ما تاریخ را بسیار جذاب می دانیم و شیفته ی دانستن درباره ی تمدن های باستانی و مکان های فراموش شده هستیم، چرا که قوه ی تخیل مان را به کار می اندازد و ما را به خیال پردازی وامی دارد. در تاریخ بشر موارد غیر قابل توضیح زیادی وجود دارد. با این حال، بسیاری از رازهای گذشته طی سالیان و به دست محققان حل شده اند و توضیح منطقی ای برای آن ها پیدا شده است.

۱- علائم مخفی نقاشی «مونالیزا» شاهکار لئوناردو داوینچی

۶ راز سر به مهر از گذشته که جواب‌شان را می‌دانیم

ابهامات زیادی درباره ی نقاشی نمونالیزا» وجود دارد. گرچه قدمت نقاشی را سخت می شود حدس زد، اما داوینچی چند کد مخفی در شاهکارخود باقی گذاشته است. در چشم راست «مونالیزا» یک علامت LV وجود دارد که به احتمال زیاد مخفف نام لئوناردو داوینچی است.

۶ راز سر به مهر از گذشته که جواب‌شان را می‌دانیم

چند علامت مخفی دیگر هم وجود دارد، مثل عدد ۷۲ در زیر پلی که در پس زمینه ی نقاشی ترسیم شده است. به عقیده ی کارشناسان این عدد می تواند درهای تازه ای به سوی شناسایی سوژه ی نقاشی، تاریخ ترسیم آن و مواردی دیگر بگشاید.

۲- قسمت سمت راست نقاشی «آفرینش آدم» میکل آنژ، یک ترسیم آناتومیک صحیح از مغز است

۶ راز سر به مهر از گذشته که جواب‌شان را می‌دانیم

نقاشی «آفرینش آدم» یکی از مشهورترین آثار میکل آنژ است. بسیاری از ما شاید این را ندانیم، اما میکل آنژ در اصل یک مجسمه ساز بود که در ابتدا برای پرداختن به هنر نقاشی دودل بود، اما بعد از شاهکارش بر روی سقف کلیسای سیستین واتیکان، تصمیم گرفت نقاشی را ادامه دهد.

۶ راز سر به مهر از گذشته که جواب‌شان را می‌دانیم

در سال ۱۹۹۰ کارشناسان متوجه شدند قسمت سمت راستی این نقاشی ممکن است ترسیمی آناتومیک از مغز انسان باشد. میکل آنژ به عنوان یک مجسمه ساز به خوبی با آناتومی بدن انسان آشنا بود و تصمیم گرفت نشانه هایی از هوشمندی خود را در نقاشی هایش بگنجاند. با قرار دادن تصویر از مغز انسان بر روی نقاشی میکل آنژ، می توان قسمت های مختلف مغز را به وضوح در آن دید.

۳- شهرهای باستانی پنهان شده در دل جنگل های آمازون

۶ راز سر به مهر از گذشته که جواب‌شان را می‌دانیم

زمانی در سرتاسر حوزه ی رود آمازون میلیون ها نفر زندگی می کردند. تمدن های باستانی در میان جنگل های آمازون به شکوفایی رسیدند. ماجراجویان و کاشفان زیادی در گذشته به امید یافتن شهرهای افسانه ای گمشده راهی این سرزمین شدند.

با این حال، آن ها صرفاً یک افسانه نبودند و گروهی از دانشمندان به تازگی این موضوع را اثبات کردند. این دانشمندان به کمک فناوری تصویربرداری لیدار توانستند آن سوی جنگل های بارانی انبوه آمازون را مشاهده کنند و بقایایی از این شهرهای گمشده را پیدا کردند. متأسفانه از این شهرها چیزی جز یک ویرانه باقی نمانده است.

۴- معمای مثلث برمودا حل شد

۶ راز سر به مهر از گذشته که جواب‌شان را می‌دانیم

مثلت اسرارآمیز برمودا دهه ها موضوع بحث ها و گمانه زنی های زیادی بوده است. برخی علت ناپدید شدن کشتی ها و وقوع بلایا در این منطقه را وجود نیروهایی اسرارآمیز در آنجا می دانند. با این حال، معمای مثلث برمودا را می توان با عوامل زیست محیطی به راحتی توضیح داد.

۶ راز سر به مهر از گذشته که جواب‌شان را می‌دانیم

تمامی اتفاقات غیر طبیعی رخ داده در این منطقه بر اثر توفان های بسیار شدیدی بوده اند که از مثلث برمودا گذر می کنند. اقیانوس همواره مکان اسرارآمیزی برای انسان بوده است و وقتی پای آب و هوای بد و جهت یابی نادرست هم به میان آید، می تواند به مکانی بسیار خطرناک بدل شود.

۵- سنگ های متحرک دره مرگ آمریکا

۶ راز سر به مهر از گذشته که جواب‌شان را می‌دانیم

وقایع عجیبی که در بستر خشک دره مرگ آمریکا رخ می دهد سال ها باعث شگفتی مردم دنیا بوده است. سنگ های سنگین کف این دره که وزن آن ها می تواند به ۳۱۸ کیلوگرم برسد از قرار معلوم تقریباً هر ۱۰ سال یک بار به طور خودکار جا به جا می شوند و در این جا به جایی ردی طولانی بر سطح خشک دره باقی می گذارند.

طی سالیان نظریه های زیادی درباره ی علت این اتفاق مطرح شده که هیچ یک به اثبات نرسیده است. با این حال، در سال ۲۰۱۱، گروهی از محققان تصمیم به حل این معما گرفتند. ۲ سال زمان برد اما بالاخره توانستند آن را حل کنند. آن ها متوجه شدند در فصل زمستان دره با لایه ی نازکی از آب باران پر می شود که طی شب منجمد می شود. بعد از آن بادهای ملایم سنگ ها را با سرعت چند سانتیمتر در ثانیه کف دره می کشند.

۶- سرهای سنگی جزیره ایستر بدن هم دارند

۶ راز سر به مهر از گذشته که جواب‌شان را می‌دانیم

همه ی ما احتمالاً تصاویری از مجسمه های منحصر به فرد جزیره ایستر دیده ایم. اما حقیقتی درباره ی این مجسمه های هست که کمتر کسی از آن خبر دارد. بدن این سرهای عظیم سنگی زیر زمین مدفون شده است. این مجسمه ها با تراشیدن سنگ های جزیره ساخته شده اند.

بدن این مجسمه ها در گذر زمان در زیر زمین مدفون شد، امری که به محفوظ ماندن آن ها کمک کرد.

۶ راز سر به مهر از گذشته که جواب‌شان را می‌دانیم

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج