جاباما
۱۲۸۰۸۳۴
۹۵۱۷۴
۹۵۱۷۴
پ

۹ اختراع عجیب و ترسناک که در گذشته محبوبیت داشتند

هر ساله اختراعات زیادی در دنیا به امید بهبود زندگی بشر صورت می گیرد. گرچه بعضی تکنولوژی ها زندگی ما را ارتقا داده اند، اما بعضی هم به دلیل بیهودگی به دست فراموشی سپرده شدند.

روزیاتو: هر ساله اختراعات زیادی در دنیا به امید بهبود زندگی بشر صورت می گیرد. گرچه بعضی تکنولوژی ها زندگی ما را ارتقا داده اند، اما بعضی هم به دلیل بیهودگی به دست فراموشی سپرده شدند.

۱- دستگاه فر کننده مو

۹ اختراع عجیب و ترسناک که در گذشته محبوبیت داشتند

گرچه به سادگی استفاده از دستگاه های فر کننده ی امروزی نبود، اما فر کردن موها در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ از محبوبیت زیادی برخوردار بود. با تجهیزاتی که آن زمان برای فر کردن موها وجود داشت، زنان مجبور به طی کردن فرآیند بسیار پیچیده تری بودند.

دستگاه فر کننده از چند گیره ی فلزی تشکیل شده بود که آرایشگر آن ها را به موهای مشتریان متصل می کرد.برای دادن فری طبیعی به موها، دستگاه از آب، مواد شیمیایی و حرارت استفاده می کرد.

۲- ریزسنج زیبایی

۹ اختراع عجیب و ترسناک که در گذشته محبوبیت داشتند

ریزسنج زیبایی عجیب و غریب شرکت مکس فکتر یکی از مشهورترین اختراعات زیبایی ترسناک تاریخ است که ظاهری شبیه به ابزارهای شکنجه داشت. این کلاه به ۳۲۵ روش مختلف قابل تنظیم بود به همین دلیل برای هر کسی قابل استفاده بود. از این ریزسنج برای تشخیص عدم تقارن در بخش های مختلف چهره استفاده می شد. این دستگاه کمکی برای میکاپ آرتیست ها بود تا بتوانند کار خود را بهتر انجام دهند و بر روی بخش هایی از چهره که به آرایش نیاز داشت بیشتر کار کنند.

۳- ماسک زیبایی الکتریک

۹ اختراع عجیب و ترسناک که در گذشته محبوبیت داشتند

این ماسک لاستیکی الکتریک شاید برای ما خیلی بیگانه نباشد چرا که امروزه هم ماسک های زیادی مشابه آن داریم که در ساخت آن ها از نور اِل‌ای‌دی استفاده می شود. با این حال، در این ابزار زیبایی الکتریک، المنت های حرارتی به کار رفته بود و کار آن از میان بردن چین و چروک ها و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست بود.

۴- دستگاه چال ساز

۹ اختراع عجیب و ترسناک که در گذشته محبوبیت داشتند

این ابزار طراحی بسیار ساده ای داشت و از دو برجستگی تشکیل شده بود که به یک فنر که به گونه ها فشار می آورد متصل بودند. این شیوه ی چال سازی در آن زمان بسیار امیدبخش به نظر می رسید اما در نهایت معلوم شد کاملاً بی فایده است. متأسفانه چال ویژگی ای مادرزادی است و این ابزار کوچک توان ایجاد آن را نداشت.

۵- سشوار بزرگ پایه دار

۹ اختراع عجیب و ترسناک که در گذشته محبوبیت داشتند

سشوار در اواخر قرن نوزدهم اختراع شد، زمانی که مردم معتقد بودند هر چیزی هر چه بزرگ تر باشد بهتر است. آرایشگرها از سشوارهای عظیمی برای مشتریان خود استفاده می کردند. این سشوارها نه تنها معایب زیادی مثل قابل حمل نبودن داشتند، بلکه بعضی از آن ها یک بخش کلاه مانند داشتند که به آن ها متصل بود.

۶-  دستگاه لاغری

۹ اختراع عجیب و ترسناک که در گذشته محبوبیت داشتند

به این ابزار دستگاه لاغری گفته می شد و فرد پاهای خود را برای لاغر کردن درون آن قرار می داد. این نوع دستگاه ها عمدتاً توسط زنان و به عنوان روشی برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گرفتند. مشابه این دستگاه برای قسمت های دیگر بدن هم ساخته شده بود، مثل دستگاهی که مخصوص لاغر کردن شکم بود.

۷- ماشین دینسفیر

۹ اختراع عجیب و ترسناک که در گذشته محبوبیت داشتند

دیسنفیر (Dynasphere) یک ماشین تک چرخه بود که در دو مدل برقی و بنزینی ساخته شد. صندلی راننده و موتور ماشین هر دو درون این چرخ بزرگ قرار داشتند. شیوه ی هدایت ماشین بسیار ضعیف بود و راننده برای حرکت به سمت جهت موردنظر خود مجبور بود به جلو خم شود.

۸- قفس های کودک پشت پنجره ای

۹ اختراع عجیب و ترسناک که در گذشته محبوبیت داشتند

قفس های کودک در سال ۱۹۲۲ اختراع شدند و هدف از آن ها سختی دادن به نوزادان بود تا در برابر سرماخوردگی مقاوم تر شوند. در آن زمان تصور می شد قرارگیری در معرض هوای سرد، ایمنی بدن خردسالان را در برابر بیماری های خفیف بالا می برد. برای این منظور، نوزادان را در هوای آزاد قرار می دادند و با آب سرد حمام می کردند.

۹- سشوار کلاه دار

۹ اختراع عجیب و ترسناک که در گذشته محبوبیت داشتند

سشوار کلاه دار در سال ۱۹۵۱ به مشتریان ارائه شد. این دستگاه از یک سشوار و یک بخش قابل حمل تشکیل شده بود که به یک لوله ی منتهی به کلاه متصل می شد. هدف از این طراحی رساندن حداکثر حرارت ممکن به سر مشتری بدون هدررفت آن بود.

ایده ی سشوار کلاه دار با گذشت زمان از میان نرفت، بلکه تبدیل به ابزار مدرن تری شد که همان هدف اولیه را داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج