اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۰۳۲۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

این دیوارهای جدایی، سازه‌شان ویران باد!

پس از فروریزی دیوار برلین این امیدواری به‌وجود آمد که دیوارهای دیگر جهان نیز فرو ریزند. اما این اتفاق نیفتاد و دیوارهای جدیدی نیز ساخته شدند تا انسان‌ها را به خاطر تفاوت در ملیت، دین یا سطح زندگی از هم جدا کنند.

این دیوارهای جدایی، سازه‌شان ویران باد!





برترین ها: پس از فروریزی دیوار برلین این امیدواری به‌وجود آمد که دیوارهای دیگر جهان نیز فرو ریزند. اما این اتفاق نیفتاد و دیوارهای جدیدی نیز ساخته شدند تا انسان‌ها را به خاطر تفاوت در ملیت، دین یا سطح زندگی از هم جدا کنند.

زندگی در پشت دیوار

فروریزی دیوار برلین در ۹ نوامبر سال ۱۹۸۹ یک حادثه تاریخی بود که نشان می‌داد جنگ سرد پایان یافته است. فروریزی دیوار برلین در حالی است که هنوز دیوارهای دیگری در جهان هستند که انسان‌ها را به خاطر ملیت، دین یا سطح زندگی از هم جدا می‌سازند.

این دیوارهای جدایی، سازه‌شان ویران باد!

دیوار بغداد

این دیوار در بغداد مناطق شیعی‌نشین و سنی‌نشین شهر را از هم جدا می‌کند. دیوار بغداد بیش از سه متر ارتفاع دارد. منطقه دولتی بغداد نیز توسط دیواری از سایر مناطق این شهر جدا شده است. مشاهده روزمره این دیوارها نشان‌دهنده‌ این واقعیت تلخ است که جامعه عراق مدت‌هاست که دچار گسست شده است.

این دیوارهای جدایی، سازه‌شان ویران باد!

مرز میان کره شمالی و جنوبی

ارتفاع دیوار دهکده «پانمونجوم» تنها چند سانتی‌متر است، اما نشان‌دهنده‌ جدایی دو کشور است که از ده‌ها سال پیش با هم دشمن‌اند. کره شمالی یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و جمهوری دمکراتیک کره جنوبی یک کشور پیشرفته صنعتی. مرز ۲۵۰ کیلومتری میان کره شمالی و جنوبی تنها دو سیستم سیاسی را از هم جدا نمی‌کند؛ بسیارند خانواده‌هایی که به خاطر این مرز از هم جدا افتاده‌اند.

این دیوارهای جدایی، سازه‌شان ویران باد!

حصار امنیتی رژیم صهیونیستی

۱۰ سال است که دولت اسرائیل کار ساخت دیواری را آغاز کرده است که کرانه غربی رود اردن را از اسرائیل جدا می‌کند. اسرائیل می‌خواهد با ساخت این دیوار امنیت خود را افزایش دهد. این حصار ۷۰۰ کیلومتری ۸ متر ارتفاع دارد. سازمان ملل متحد این اقدام اسرائیل را محکوم کرده و آن را عاملی بازدارنده در مذاکرات صلح دانسته است.

این دیوارهای جدایی، سازه‌شان ویران باد!

دیوار جداکننده‌ اتحادیه اروپا و آفریقا

این دیوار ۶ متر ارتفاع دارد و شهرهای سئوتا و ملیلیه را از مراکش در آفریقا جدا می‌کند. این دیوار اما نمی‌تواند جلوی کسانی را بگیرد که در آرزوی رسیدن به اتحادیه اروپا هستند. تا کنون بسیاری برای عبور غیرقانونی از این دیوار و رسیدن به اتحادیه اروپا کشته شده‌اند.

این دیوارهای جدایی، سازه‌شان ویران باد!

یادگاری از برخوردهای خونین در ایرلند شمالی

از آغاز برخوردها در ایرلند شمالی دیواری ۷ متری دو بخش بلفاست را از هم جدا کرده است. این دیوار را در اصطلاح «دیوار صلح» نام نهاده‌اند. گرچه از سال ۱۹۹۸ به طور رسمی مبارزه بر سر قدرت و هویت در این منطقه به پایان رسیده، اما تنش میان کاتولیک‌ها و پروتستان‌های این منطقه همچنان ادامه دارد.

این دیوارهای جدایی، سازه‌شان ویران باد!

دیوار میان آمریکا و مکزیک

آمریکا خود را آزادترین کشور جهان می‌داند. این کشور مرز جنوبی خود با مکزیک را با دیواری با نام «تورتیلیا» بسته است. هدف آمریکا از کشیدن این دیوار ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی و همچنین قاچاقچیان مواد مخدر به آمریکا ذکر شده است. سالانه حدود ۵۰۰ نفر در تلاش برای عبور غیرقانونی از این دیوار کشته می‌شوند. صدها هزار نفر نیز تا کنون موفق به گذر از این دیوار و ورود غیرقانونی به آمریکا شده‌اند.

این دیوارهای جدایی، سازه‌شان ویران باد!

کشور تقسیم شده قبرس

دیواری که نیکوزیا، پایتخت قبرس را تقسیم می‌کند، این کشور را به آخرین منطقه تقسیم شده اروپا تبدیل کرده است. این دیوار از سال ۱۹۷۴ دوبخش یونانی و ترک‌نشین قبرس را از هم جدا کرده است. هنوز راهکاری برای حل این بحران پیدا نشده. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۴ قبرس را به عنوان عضو این اتحادیه پذیرفت.

این دیوارهای جدایی، سازه‌شان ویران باد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید محمد

      سلام بسمه تعالی این دیوارها نشان از جهل وبیسوادی را نشان می دهد دین اسلام می گوید همه باهم برادرند وبهشت زیرپای مادران است ونباید مرزی بین شهرها باشد اسلام یعنی تسلیم به خدا وسلام یعنی آرامش وسلامت مردم باید همه باهم دوست وباتقوا زندگی کنند انشاالله روزی را داشته باشیم که تمام این دیوار ها برچیده شود یاعلی مدد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج