adexo3
۱۴۴۶۳۹
۱۰ نظر
۵۵۷۵
۱۰ نظر
۵۵۷۵
پ

توصیفات ذهنی بیماران اسکیزوفرنی +عکس

ممکن است من هم روزی خود را در آیینه ای نابرابر ببینم.ممکن است شما هم روزی خود را در آیینه ای نابرابر ببینید. مثل اتفاقی که برای (مش حسن) افتاد وقتی گاوش مرد.

ایسنا: ممکن است من هم روزی خود را در آیینه ای نابرابر ببینم.ممکن است شما هم روزی خود را در آیینه ای نابرابر ببینید. مثل اتفاقی که برای (مش حسن) افتاد وقتی گاوش مرد.

همه ما در زندگی شخصی و اجتماعی مان با لحظات ناخوشایند و پر تنشی روبرو می شویم.نحوه مواجهه ما با مشکلات کاملا بستگی به روحیات خودمان دارد. روحیه ای که اگر شکننده باشد و در کنترلش نابلد،ممکن است لحظه ای بعد ادامه زندگی ما تعریف دیگری پیدا کند.تعریف مبهمی به رنگ خاکستری و از جنس آیینه ای نابرابر.

اسکیزوفرنی (Eschizoprenia) نوعی اختلال روانی است که بیمار در تفکر، ادراک و حواس پنجگانه خود دچار اختلال می شود و این اختلال به صورت توهم در شنوایی و بینایی وی بروز پیدا می کند. از دیگر علائم این بیماری می توان به از کار افتادگی فرایند های فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف و گوشه گیری اجتماعی ، افسردگی اساسی ، از دست دادن انگیزه و قضاوت اشاره کرد که در صورت عدم مصرف به موقع و مناسب دارو ، منجر به پرخاشگری و اقدام به رفتار پر خطر برای خود و اطرافیان و گاها اقدام به خودکشی می شود.

از این بیماری به عنوان (جنون جوانی ) نیز نام برده می شود چراکه اواخر دوران نوجوانی و اوایل دوران بلوغ دوره های اوج بروز این بیماری است. طبق آمار در ۴۰٪ از مردان و ۲۳٪ از زنان قبل از ۱۹ سالگی به این بیماری دچار می شوند و احتمال اینکه اسکیزوفرنی تا ۳۵ سالگی در افراد مستعد ان بروز پیدا کند بسیار زیاد است. دلایل بروز این بیماری می توان به شوک های روانی و اجتماعی ، ژنتیک ، محیط زندگی نامناسب ، مصرف مواد مخدر ( حشیش ، کوکائین) و عوامل استرس زای پیش از تولد اشاره کرد.

اسکیزوفرنی در همه طبقات جامعه دیده می شود.

لازم به توضیح است که بسیاری از بیماران اسکیزوفرنی این مرکز فاقد هویت مشخص و شناسنامه ای می باشند و این افراد با معرفی سازمان بهزیستی جهت نگهداری به مرکز معرفی می شوند./ امروز روز جهانی بهداشت روان است.

در این گزارش از بیماران خواسته شده تا دنیای موازی که حاصل توهماتشان هست را توصیف کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سفر

      ایشالا همه مریضا شفا پیدا کنن....

    • درسا

      تورو خدا همه مریصای روانی رو دعا کنید .اصلا معنی زندگی رو متوجه نمیشن .عمر این بیماران چه قدر هستش

      پاسخ ها

      • YgN

        نه اصلا اینطور نیست خیلیم خوب میفهمیم

    • bhr

      سلام دوستان من یه مدت دچار بیماری اسکیزوفرنی شدم البته شانس اوردم زیاد شدید نبود و به موقع درمان شدم وگرنه مزمن میشد و زندگیمو به نابودی میکشید. چیزی که در مورد این بیماری بگم اینه که خیلی خیلی بیماریه سختیه توضیح میدم تا بفهمید چطوریه اول استرس شدید میگیری جوری که انگار یکی میخواد ادمو با چاقو بکشه دچار توهم میشی مثلا یه صدای کوچیک خیلی بلند به نظر میرسه و ازارت میده حس بویاییت قوی میشه به طوری که مثلا اگه یه بشقاب برنج گذاشتن جلوت اولا که اشتها نداری بعدشم اینقدر بوش زیاده که پا میشی فرار میکنی تو اینه نگاه میکنی خودتو مثله یه مرده میبینی از ترس میخوای بمیری به هر طرف نگاه میکنی و به هر چی نگاه میکنی شبیه یه صورت میبینیش احساس میکنی دو نفر شدی یا مثلا دستو پاهاتو نگاه میکنی فکر میکنی دستو پای یکی دیگست از ترس میخوای بمیری جنونه خیلی سخته سختترش وقتیه که دارو ها رو خوردی بعد میخواد حالت خوب بشه یعنی اگه سفت خودتو نگیری و ارادت محکم نباشه هر ان ممکنه خودتو بکشی انشالاه که همه ی مریشا خوب بشن

    • یاسر

      سلام،از زحمات شما تشکر میکنم،عکسها عالی بود هر چقدر مطلب بخوانی درباره اسکیزوفرنی ممکن است علائم را متوجه بشی اما توصیف ذهنی به روایت تصویر چیز دیگریست،اگر باز هم از این تصاویر از اسکیزوفرنیها هست لطفا بگذارید،باتشکر.

    • محمد

      سلام،عکسها خلاقانه هستند،اگر زیر تصاویر توضیح هم میدادید که مثلا اینها را بیمار میبیند یا در خیالش هستند و یکسری توضیح مختصر ثر رابطه با تصاویر ذهنی بیمار مربوط به آن عکس میدادید،بهتر بود.

    • Shahrzad

      سلام خب یعنی درست میشه بیماری اسکیزوفرنی؟ خیلی زیاد ممکن هست که روانشناس و روانپزشک هم اشتباه کنند درسته؟ شاید اون ها اشتباه کنند اره درسته؟!

    • بدون نام

      من واقعا نگران نوجوونم شدم.علایم هذیان وبی انگیزگی ونامرتبی در لباس وساکت ودرانزوا ویهو پرخاش وفکر وکلامش یکی نیست تناقض گویی پراکنده گویی و...استرس واضطراب.. بدترین نوع بیماری بیماریهای شدید روحی روانیه واقعا زندگی باهاشونم سخته .بخصوص اگر ثمره زندگی وفرزند باشه ..هر روانپزشکی یه تشخیص ودارو .سردرگمی وداروهای پرعوارض اگه تشخیص دقیق نباشه چه برسر. ..

    • سحر

      سلام من دختری هستم که سالها مبتلا به اسکیزوفرنی ام همش تو توهمات هستم وگوشه گیرشده ام از ازدواجم گذشته و خانواده ام راداغون کرده ام همش دچار پرخاشگری وشک وتردید هستم روزی نمی شود که دعوا نگیرم دکترم قرص کوتیاپین رابهم تجویز کرده

    • ناشناس

      من دچار بیماری اسکیزوفرنی هستم همش توهم و پرخاشگری وهذیان دارم اینده ام نامعلوم هست تورا خدا جواب مرا بدهید واقعا از دنیا بیزار هستم با سی وسه سال سن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج