۱۶۴۰۷۸
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

خالق اولین کنترل تلویزیون +عکس

خالق اولین کنترل تلویزیون شرکت آمریکایی زنیت (Zenith) بود، منتها این ریموت از نوع سیم‌دار بود. شرکت زنیت که مقرش در ایالت ایلینویز بود در سال ۱۹۹۹ به صورت کامل به تملک کمپانی ال‌جی الکترونیکس در آمد. در سال ۱۹۵۰ بود که زنیت دستگاهی به نام Lazy Bones را که کنترلی بود که با یک سیم بلند به تلویزیون متصل می‌شد را عرضه کرد.

جوان و تاریخ: جالب است که تا قبل از اختراع اولین دستگاه ریموت کنترل تلویزیون، افراد مجبور بودند تا موقعی که حال دل کندن از جای خود را پیدا نکرده‌اند به تماشای یک برنامه یا تصویر بنشینند. این حس تنبلی به نوعی هنوز هم با وجود ریموت‌های پیشرفته، در بین انسان‌ها وجود دارد، طوری که اگر باتری کنترل‌مان تمام شود قید عوض کردن کانال‌ها را می‌زنیم!

خالق اولین کنترل تلویزیون +عکس

خالق اولین کنترل تلویزیون شرکت آمریکایی زنیت (Zenith) بود، منتها این ریموت از نوع سیم‌دار بود. شرکت زنیت که مقرش در ایالت ایلینویز بود در سال ۱۹۹۹ به صورت کامل به تملک کمپانی ال‌جی الکترونیکس در آمد. در سال ۱۹۵۰ بود که زنیت دستگاهی به نام Lazy Bones را که کنترلی بود که با یک سیم بلند به تلویزیون متصل می‌شد را عرضه کرد. اما بعدها ثابت شد که استفاده از این سیم نه تنها خطرناک است بلکه از لحاظ بصری هم زیبا نیست.

از این رو در سال ۱۹۵۵ آقای Eugene J. Polley که در جوانی به عنوان یک انباردار طی دوران رکود آمریکا در شرکت زنیت استخدام شده بود نخستین ریموت کنترل تلویزیون بدون سیم را اختراع کرد. وی بعدها مهندس شد و ۴۷ سال در زنیت فعالیت کرد. از او ۱۸ اختراع ثبت‌شده باقی مانده است.

خالق اولین کنترل تلویزیون +عکس

ریموت کنترل بدون سیمی که پُلی اختراع کرد Flash Matic نام داشت. این وسیله در حقیقت تفنگ پرتاب اشعه بود. به منظور دریافت سیگنال‌های ارسالی این تفنگ، در چهار گوشه تلویزیون چهار گیرنده نصب می‌شد؛ دو گیرنده بالایی سیگنال مربوط به عوض کردن کانال‌ها را دریافت می‌کردند و دو تای پایینی سیگنال‌های قطع صدا و خاموش کردن دستگاه. این دستگاه ۱۰۰ دلار به قیمت پایه تلویزیون اضافه می‌کرد.

اگرچه خیلی‌ها او را به خاطر این اختراعش ستوده‌اند و به وی لقب مرد قرن را داده‌اند، اما عده‌ای بر این باورند که این مرد به گسترش چاقی کمک کرد!

آقای پُلی به تازگی در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ (۲۰ مه ۲۰۱۲) در سن ۹۶ سالگی در گذشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج