اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۷۱۱۸
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

طنز؛ می گویند رئیس جدید صدا و سیما...؟!

نگاهی طنز آمیز به شایعاتی که درباره اقدامات محمد سرافراز، رئیس جدید رسانه ملی در تپه های جام جم پیچیده است.

طنز؛ می گویند رئیس جدید صدا و سیما...؟!




مجله همشهری جوان - احسان ناظم بکایی: محمد سرافراز، چند وقتی است که جای عزت الله ضرغامی را گرفته و رئیس سازمان صداو سیما شده است. انتظارات سرافراز 53 ساله که سابقه 20 سال نشستن بر کرسی معاونت برون مرزی را دارد، بالاست. انتظاراتی مانند ساماندهی به آنتن فقیر رسانه ملی، تعیین وضعیت شبکه های گوناگون، کمبودهای مالی و آنتن فروشی فراوان شبکه ها، نیروی انسانی زیاد و انباشته شده و...

طنز؛ می گویند رئیس جدید صدا و سیما...؟!

او با تغییرات سریع و گسترده ای که به خصوص در سطح مدیران رده بالای سازما ایجاد می کند، سطح انتظارات را بالا نگه داشته. ضمن اینکه این تغییرات در سکوت و ناگهانی ایجاد می شود تا عملگرایی سرافراز تشدید شود. معجون انتظارات بالا- چه در درون سازمان و چه بیرون سازمان- در کنار تغییرات سریع انجام شده و سکوت عجیب ریاست سازمان، باعث شده تا بازار شایعات درباره اقدامات آینده سرافراز داغ داغ باشد. حس عجیب اینکه سرافراز می خواهد سازمان را زیر و رو کند و کارهای خفنی بکند باعث شده تا بعضی ها با کنایه ای به سریال مختارنامه به او لقب «امیر مختار سرافراز» بدهند.

ساعتی نیست که افراد مرتبط با صدا و سیما از کارمند و بازیگر گرفته تا خبرنگاران این حوزه دور هم جمع بشوند و درباره کارهای سرافراز و شایعات احتمالی گپ نزنند. شایعاتی که شنیدن بعضی از آن ها در دو طرف کله احساس خارش و سبز شدن شاخ را به دنبال دارد. در این دو صفحه نگاهی طنزآمیز به شایعات شاخ دار و عجیب و غریبی که درباره اقدامات سرافراز بر سر زبان ها افتاده می اندازیم. شایعاتی که می گویند با سرعت فراوانی در سازمان صدا و سیما پیچیده و خواندنشان نشان می دهد که اوضاع در تپه های جام جم چگونه است.

آینده نشان می دهد چند تا از این شایعات، جامه عمل به تن می کند و دست های آن از آستین بیرون می آید. راست و دروغ این شایعات بر عهده پخش کنندگان است و ما هیچ مسوولیتی را کلا قبول نمی کنیم! گفتیم که گفته باشیم. ابتدای هر بخش را با این عبارت شروع کنید «می گویند، سرافراز...»

بازخرید بازنشسته ها

می گویند، سرافراز... دستور داده تا برخی از بازنشسته ها مجددا دعوت به کارشده بودند تا پایان سال، تعیین تکلیف شوند. ضمنا آنهایی که چند سال دیگر، بازنشسته می شوند هم بازخرید شوند و به خانه هایشان بروند. گفتند حدود ۳۵۰۰ نفر از کارمندان رده بالای سازمان، چنین وضعیتی دارند و سال ۹۴ را در کنار خانواده و در خانه هایشان آغاز می کنند و می گذرانند.

طنز؛ می گویند رئیس جدید صدا و سیما...؟!

دمپایی و چرت ممنوع

می گویند، سرافراز... دستورالعملی صادر کرده که طبق آن وای به حالتان می شود اگر چرت بزنید، دمپایی بپوشید و موقع کار، غذا بخورید. سرافراز بعد از دیدار سرزده صبحگاهی از چند واحد خبری این دستورالعمل را صادر کرده است.

پایان ماموریت خارج نشین ها

می گویند، سرافراز... دستور داده تا کارمندان سازمان که مقیم خارج از کشور شده اند مثل فلاح، خبرنگار واحد مرکزی خبر در لندن یا خامنه، مسئول دفتر خبر در عراق به کشور برگردند و جلوی پرداخت حقوق به دلار به آنها را بگیرند. سرافراز گفته مثل پرس تی وی و العالم، باید از خبرنگاران بومی استفاده شود تا هم پول کمتری بگیرند و هم مسلط به زبان، فرهنگ و محیط کشور مقصد باشند.

ادغام ها

می گویند، سرافراز... می خواهد همه ادارات موازی و حتی غیر موازی را در هم ادغام کند تا سازمان، کوچک و چابک شود مثل ادغام واحد مرکزی خبر با پخش اخبار سیما و... این ادغام ها باعث تغییرات بعضا متضاد در نامگذاری ها هم خواهدشد. مثلا واحد مرکزی خبر به واحد حاشیه ای خبر و پخش اخبار به جمع اخبار تغییر نام می دهد. حتی در مرحله بعدی آدم ها هم با هم ادغام می شوند.

طنز؛ می گویند رئیس جدید صدا و سیما...؟!

جمع آوری تلویزیون ها

می گویند، سرافراز... به خدمات دستور داده تا تمام دستگاه های تلویزیون از آبدارخانه ها، اتاقک های نگهبانی، ترابری و حراست جمع آوری شود. چون حواس عوامل پرت می شود و به موقع از ارائه خدمات مانند آوردن چایی یا توجه به ارباب رجوع غافل می شوند.

سرافراز این دستور را بعد از دربی صادر کرد چون موقع بازی استقلال- پرسپولیس هم برای چایی نیاورده اند و هم هرجا سرزده، حواس کسی به کار نبوده.

سوار کردن پیرمرد باغبان

می گویند، سرافراز... ناشناس به همه سر می زند. یک روز، پیرمرد باغبانی کنار در ورودی، سوار ماشین ناشناسی می شود. مرد ناشناس از او درباره سرافراز می پرسد. او گلایه می کند و می گوید ناهارمان را قطع کرده. وقتی پیرمرد پیاده می شود، بقیه از او می پرسند، راننده را می شناختی؟ می گوید نه! می گویند سرافراز بود. از ظهر، ناهار وصل می شود. او در لباس خدماتی ها و در قالب ارباب رجوع به همه بخش ها سرکشی می کند. چند ساعت در روز به عنوان راننده مینی بوس، در داخل سازمان می چرخد و با کارمندان گپ می زند، درست مثل سریال سوری «مدیر کل»

طنز؛ می گویند رئیس جدید صدا و سیما...؟!

بررسی پرونده ها

می گویند، سرافراز... به بخش مالی و اداری دستور داده تا تمام پرونده های کسانی را که در چند وقت اخیر به استخدام رسمی سازمان در آمده اند را برایش بیاورند. او می خواهد تک تک پرونده ها را بررسی کند و افرادی که به وسیله آشنایی و ارتباط استخدام شده اند، روانه کارگزینی کند. این دستور شامل، پرونده حقوقی کارمندان و مدیران رده بالای در آستانه بازنشستگی هم می شود تا کسی به واسطه آشنایی و سفارش، در بین کارمندان باقی نماند و یا به دلیل همین ترفندها، از حقوق بالای بازنشستگی برخوردار نشود. می گویند این روزها برخی از کارمندان با ترس و لرز بر سر کار خود حاضر می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدي

      مگه اين آقا كارمندهمون مجموعه نبوده؟

    • بدون نام

      دمت گرم اي كاش همه مديران مثل شما به ارباب رجوع اهميت ميدادند آقا يه سري به سازمان جهاد كشاورزي استان تهران يوسف آباد و جهاد كشاورزي شهرستان ري بزنيد پول ما مردم را ميخورند و به خود ما بي احترامي ميكنند جواب سلام ما را نميدهند انگار ارث پدرشان را از ما طلب دارن هيچ وقت پشت ميز نيستند همينطور سازمانهاي تامين اجتماعي واي واي نگو بد بخت ميشه ارباب رجوع بيچاره خدا به داد ما برسه ......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج