۱۷۵۴۷۵
۳ نظر
۵۰۱۹
۳ نظر
۵۰۱۹
پ

موزائیک با طرح «مرگ بر آمریکا»! +عکس

کف پوش حیاط مسجد خوزان شهر خمینی شهر از موزاییک هایی است که بعد از سی سال هنوز نگاه رهگذران را به خود جلب می‌کند. موزاییک هایی که شاید یکی از مهم‌ترین شعارهای جمهوری اسلامی را در خود جای داده‌اند.

مجله مهر: کف پوش حیاط مسجد خوزان شهر خمینی شهر از موزاییک هایی است که بعد از سی سال هنوز نگاه رهگذران را به خود جلب می‌کند. موزاییک هایی که شاید یکی از مهم‌ترین شعارهای جمهوری اسلامی را در خود جای داده‌اند.

موزائیک با طرح «مرگ بر آمریکا»! +عکس

مسجد خوزان شهر خمینی شهر موزاییک هایی دارد که شاید هیچ نمونه مشابهی نتوان برای آنها پیدا کرد. موزاییک هایی که روی آنها با خط درشتی شعار «مرگ بر آمریکا» نوشته شده تا نمازگزارانی که وارد این مسجد می شوند هربار بعد از دیدن این موزاییک‌ها قدم‌هایش به سمت شبستان مسجد را محکم‌تر بردارند.

موزاییک های سی و چند ساله مسجد خوزان خمینی شهر به خوبی نشان می دهد که این شعار تا چه میزان در میان مردم مومن این شهر نفوذ دارد.

موزائیک با طرح «مرگ بر آمریکا»! +عکس

آقای عباس شیرونی خوزانی طراح و سازنده موزاییک های مرگ بر آمریکا خاطره جالبی از ساخت آنها دارد. « آن زمان که مي‌خواستند کف مسجد را موزاييک کنند من با برادرم شريک بودم و از طرف مسجد آمدند کارگاه و طرح‌های مختلف موزاييک‌ها را ديدند که يکی را انتخاب کنند. ولی من گفتم بگذاريد يک قالب جديد برای مسجد بزنم و تا چند روز ديگر برای شما بياورم و به شما نشان مي‌دهم. به ذهنم رسيد حالا که آنقدر آمريکا با مردم ما دشمنی می کند و از صدام هم حمايت همه‌جانبه مي‌کند و جوان‌های دسته گل ما را در جبهه‌ها میکشند طرح «مرگ بر آمريکا» را روی موزاييک کار کنم. شب نشستم و چند تا طرح براي خودم و به سليقه خودم روي کاغذ کشيدم و فرداش بلند شدم رفتم وِيلون (از رهنان به سمت خيابان شهيدان). آنجا فردي به نام آقاي خاني مغازه قالب‌سازي داشت که با هم رفيق بوديم و براي کارگاه ما قالب مي‌زد. وقتي طرح را ديد اول نگاهي کرد و گفت اين ديگه چيه؟ گفتم مرگ بر آمريکا. گفت تا حالا جايي اين طرح را نديده‌ام. اين طرح را براي کجا مي‌خواهي؟ مطمئني خريدار دارد؟ گفتم شما بزن بقيه‌اش با من. گفت برو دو روز ديگر بيا. گفتم «بابا من عجله دارم و اين طرح را براي کف مسجد مي‌خواهم و اگر زود نجنبم از دست مي‌ره. چون ممکن است بروند از جاي ديگري موزاييک بردارند و نشود اين طرح را کار کنيم.بچه هااوايل به شوخي و جدي به نشانه غيظ‌شان از آمريکا روي موزاييک‌ها بالا و پايين مي‌پريدند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kami

      کجای دین مرگ بقیه رو خواسته؟؟

    • ناشناس

      در دین تبری هست. یکی از اصول دینه. ÷س چرا میریم شعار میدیم؟؟؟

    • پوریا

      ارزوی مرگ کسی رو خواستن گناهی بسیار بزرگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج