۱۷۷۳۰۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

طنز؛ وات ایز ده فازِ جشنواره فیلم امسال؟

نگاهی داریم به سیر تحولات جشنواره فیلم امسال، البته در همین ابتدا از مجلس محترم تقاضا داریم که در راستای ضعیف ارزیابی شدن جشنواره فیلم امسال (مثل هرسال) یک کارت زرد دیگر به وزیر محترم ارشاد بدهند تا دل‌نگرانیِ ما کمی فروکش کند.

مهرداد نعیمی در روزنامه قانون نوست:

نگاهی داریم به سیر تحولات جشنواره فیلم امسال، البته در همین ابتدا از مجلس محترم تقاضا داریم که در راستای ضعیف ارزیابی شدن جشنواره فیلم امسال (مثل هرسال) یک کارت زرد دیگر به وزیر محترم ارشاد بدهند تا دل‌نگرانیِ ما کمی فروکش کند.

۱ . جواد شمقدری گفت حتی او هم مخالف بسته شدن خانه سینما بوده است... گفتنی است بنده شخصا از روزی که این خبر را شنیده‌ام آمده‌ام توی زیرزمین تاریک خانه سینما نشسته‌ام اشک می‌ریزم.... از هر سمتی که نور بیاید، از ترس جیغ می‌زنم. والا... همین پارسال بود که عمه سالخورده و خونگرم باراک اوباما آمدند خانه سینمای بسته شده را برای محکم‌کاری پلمپ هم کردند... که خوشبختانه آخرش با شکست روبرو شدند و خانه سینما دوباره بازززز شد... یعنی این وقت‌هاست که آدم به ایرانی بودن خودش افتخار می‌کنه... اصلا یک‌وضعی... مادر بگرید، پدر بگرخد.

۲ . علی‌رغم اینکه اسی نیک‌نژاد گفته بود دست خدا پشت «لاله» است اما این فیلم به جشنواره امسال هم نرسید، ما پس از کمی تحقیق در مورد سرنوشت این فیلم متوجه شدیم که از این آشفته‌تر نمی‎شد فیلم ساخت.. البته اینم تجربه‎ایه برای خودش دیگه... اصلا ما کیِ چی باشیم که در جایگاه پرسشگر قرار بگیریم؟ شما خودتااان را نارااحت نکنید و بدانیدددد که رودخانه زلال سینمااااا جایی برای خودنمایــــیِ پرسشگران نخواهدددد گذااااشت.

۳ . آگاهان پیش‌بینی کردند که امسال داوری جشنواره بی‌نقص باشد، دلیل این پیش‌بینی آن بود که پارسال داوران الکی‌الکی باعث شهرت بیشتر فیلم «عصبانی نیستم» شدند... درحالی‌که اگر سیمرغ‌ها را عادلانه تقسیم می‎کردند آن‎همه جنجال پیش نمی‌آمد و آن فیلم نیز خیلی زود فراموش می‌شد می‌رفت پی کارش...

۴ . یک چیز جالب فیلم‌های امسال این است که فیلمسازان خیلی راحت دولت تدبیر و امید را به باد انتقاد گرفته‌اند... قدیما از این مسائل نمی‌دیدیم. حالا که مدیران سینمایی درجه انتقادپذیری‌شان را بالا برده‌اند بنده پیشنهاد می‌دهم یک کارت زرد دیگر هم به وزیر ارشاد بدهیم. همینجور دورهمی خوش می‌گذرد.... مورد دوم اینکه تا دل‌تان بخواهد فیلم برعلیه شبکه‎های اجتماعی ساخته شده... نمونه بارزش همین «رخ دیوانه» که فیس‌بوک را عامل تباهی جوانان نشان داده و تابه‌حال محبوب‌ترین فیلم جشنواره هم بوده... دولت روحانی پدرش درآمد تا جلوی فیلترینگ گسترده شبکه‎های اجتماعی گرفته شود، بعد می‎آیند چنین فیلمی می‎سازند؟ جا دارد بگوییم وات ده فاز دقیقا؟

۵ . جشنواره هرسال دچار تحولات شگرف می‌شود... به‌نظر می‌رسد تِم اصلی امسال هم مرگ + پایان‌باز بوده. چقدر شعف‌انگیز است که یهو همه فیلمسازان ما با هم سِت می‌کنند. آقا من پیشنهاد می‌دم از سال دیگه به‌جای موضوعات بیايید روی رنگ غالب فیلم سِت کنید... مثلا ناگهان ته‌مایه همه فریم‌ها نارنجی باشد!

اینقدر خوبه، امتحان کنید! در مورد مفاهیم فیلم‌های جشنواره هم که کارگردان‌ها به درجه‌ای از تخصص و فهم رسیده‌اند که خودشان هم بخواهند نمی‌توانند مزخرف بگویند... صف جشنواره هم نشان می‌دهد که همچنان این‌گونه نیست که فیلم‌های این سینما مفت نیارزند، که دستاورد بسیار مهمی است. اینها خیلی مهم است و کارگردانان موج نوی ایتالیا و فرانسه و علی‌الخصوص فیلمسازان مستقل نیویورکی در غفلت هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج