adexo3
۲۱۲۷۸۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طنز؛ اصولگرایان، همیشه پیروزِ میدان!

سارا م.خوئینی در روزنامه قانون نوشت:

معمولا وقتی در ایران قرار است انتخاباتی برپا شود، از ماه‌ها قبل یکسری اتفاقات و اخبار تولید می‌شود که این اتفاقات و اخبار در مقایسه با اتفاقات و اخبار انتخابات‌های گذشته هیچ فرق عمده‌ای نکرده جز اینکه تاریخ وقوعش به‌روز شده. یعنی 150 دوره بعد هم باز ما در یک برهه حساس کنونی انتخاباتی در پیش خواهیم‌داشت، جناح‌ها هی به خودشان نصیحت می‌کنند بیایید ائتلاف کنیم و از گذشته عبرت بگیریم، این‌طرف اصلاح‌طلبان تا ماه‌ها گمانه‌زنی می‌کنند که آیا فلانی که در صد دوره قبل هم بحث آمدن- نیامدنش بود، حالا این‌دوره می‌آید یا نه، آن‌‌طرف نام فامیل تمام کاندیداها شده «احمدی‌نژاد» ولی محمود احمدی‌نژاد هنوز معتقد است هیچ برنامه خاصی برای ورود در انتخابات ندارد و ... الی آخر.

در هفته‌های قبل هم اظهارنظرهای زیادی در مورد انتخابات شد که با تقریب بسیار خوب می‌توان گفت هیچ تکانی به وضعیت هفته‌های قبل‌تر نداد.

اما یک بازی فوتبال دوستانه بین گروه‌ها و گرایشات سیاسی بسیار متنوع کشور برگزار شد. این گرایشات متنوع که شامل دو دسته‌ اصولگرا و خیلی اصولگراتر بودند، برای تنوع از گروه فرهنگی-هنری اعتدال دعوت کردند که حریف آنها در این بازی دوستانه باشد.

در ابتدای بازی از بازیکنانِ دو تیم تست دوپینگ به عمل آمد. یکی از تیم‌ها که این امر را مانع حضور حداکثری یارانش در بازی دید، با ارائه طرحی به کمیته داوری خواستار استمرار صلاحیت دوپینگی خود از بازی‌های قبل تا بازی‌های بعد شد.کمیته داوری هم ضمن تشکر، طرح را با جا پس داد به تیم و گفت: «دست تو آستین ما نکنید بی زحمت! ما کارمونو بلدیم. همه باید تست بدید، ترس نداره، هیچی هم نمیشه...»و واقعا هیچی هم نشد. درواقع اصلا از جواب تست‌ها خبری نشد. بگذریم؛ اصلا حواشی فوتبال خیلی چیپ است.

بازی در شرایط کاملا یکسان برای دو تیم آغاز شد؛ تیم اصولگرا با 30،20 یار و تیم اعتدال با 10 یار وارد زمین شدند. (دروازه‌بان تیم اعتدال هم چون اساسا باعث سیاه‌نمایی می‌شد حق حضور دربازی را پیدا نکرد).

ابتدا از جناح راست یاران کریمی قدوسی پاس‌کاری باکوچک‌زاده را به‌صورت قِل‌قِل‌بازی آغاز کردند. سپس وزیرعلوم از تیم اعتدال، به قصد توپ‌گیری وارد زمین حریف شد و به‌آسانی توپ را از پای حریف درآورد. اما بعد از دقایقی شروع کرد به پاس‌کاری با حریف. یاران تیم اعتدال از آن سمت اشاره می‌کردند که: فرهااادی! تو با ماااایی باباجان بیا اینور...اما فرهادی کلا گرم بازی بود و مسحور تکنیک خودش شده بود. بازی به همین منوال سپری شد و فرهادی 5،6 گل به تیم اعتدال زد! در این میان کریمی‌قدوسی گفت: آقا یه دقه استوپ من سنگ رفته توو کفشم دربیارم...و همین غفلت باعث شد توپ به زمینِ تیم اعتدال بیفتد.(بعدا معلوم شد که این سنگ کار اصلاح‌طلب‌ها بوده).کوچک‌زاده به سمت زمین اعتدال تاخت و فریاد زد:«مننن...» که بلافاصله جواد ظریف گفت:«تو بیجا می‌کنی...» سپس توپ را گرفت، یک تنه دوید و بالاخره گلی به نام تیم اعتدال به ثمر رساند.

اما انفعال، سایر هم‌تیمی‌های ظریف را واقعا از نفس انداخته‌بود. علی‌جنتی از ابتدای بازی اصرار داشت پاس بدهند به او ولی یک عده تماشاگرنما می‌گفتند صدای او مثل اصلاح‌طلب‌هاست، پاس دادن به او شبهه دارد! سپس ضربه آزاد برای تیم اعتدال به‌دست آمد. رحمانی‌فضلی پشت توپ قرار گرفت، با دورخیز، قدرتمندانه دوید و توپ را به طاق آسمان کوبید!

تیم اصولگرا درخواست تعویض کرد. کوچک‌زاده بیرون رفت و به جای او محمود احمدی‌نژاد، مارادوناوار وارد زمین شد، توپ را با دست برداشت پرت کرد داخل دروازه اعتدال. سپس اشاره کرد که از اطراف، یارانش بریزند داخل زمین. کمیته داوری که احساس کرد همه زمین پر از تیمِ مقابل شده، اخطار داد که یک بازیکن فقط با یک بازیکن تعویض می‌شود نه با یک لشگر بازیکن، ولی احمدی‌نژاد اصرار داشت که من یک جریان هستم و بدون جریانم هیچ‌جا نمیرم! ثمره‌هاشمی و عبدالرضاداوری هم در حین دویدن مصاحبه می‌کردند که احمدی‌نژاد با اینکه توی زمین است اما هنوز قصد ورود به بازی را ندارد...

درپایان، بازی تمام شد و به این ترتیب اصلاح‌طلبان باز هم در یک رقابت برابر، ناکام ماندند!‌
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج