جاباما
۲۶۱۲۵۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

واکنش بدن پس از نوشیدن نوشابه

آیا تا به حال فکر کرده‎اید که پس از خوردن نوشابه بدنتان چه واکنشی دارد؟ در این اینفوگرافی به بررسی وضعیت بدن یک ساعت پس از خوردن یک قوطی کوکاکولا می‎پردازیم، با زومیت همراه باشید.

وبسایت zoomit.ir - پیام صفایی: آیا تا به حال فکر کرده‎اید که پس از خوردن نوشابه بدنتان چه واکنشی دارد؟ در این اینفوگرافی به بررسی وضعیت بدن یک ساعت پس از خوردن یک قوطی کوکاکولا می‎پردازیم، با زومیت همراه باشید.

احتمالا نوشابه یکی از اصلی‎ترین نوشیدنی‎های رژیم غذایی مردم جهان است، اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که بدنتان تا یک ساعت پس از نوشیدن یک قوطی کوکاکولا ، چه واکنشی نسبت به آن دارد.

واکنش بدن پس از نوشیدن نوشابه

پس از ۱۰ دقیقه

میزان قند وارد شده به بدن شما پس از نوشیدن یک قوطی کوکاکولا، درحدود ۱۰ قاشق چای خوری است، که این میزان برابر مقدار مورد نیاز بدن درطول یک روز است، اما به علت وجود اسید فسفریک، بدن به سرعت به این میزان قند وارد شده، واکنش نشان نمی‎دهد.

پس از ۲۰ دقیقه

پس از مصرف این نوشیدنی گازدار، میزان قند و انسولین خونتان به شدت افزایش پیدا می‎کند، در این هنگام کبد شما تمام تلاشش را برای تبدیل قند به چربی‌های موجود در بدن می‎کند.

پس از ۴۰ دقیقه

در این زمان کافیین موجود در نوشابه جذب بدنتان می‎شود و همین باعث می‌شود تا کبد میزان قند موجود در خون را به سطح بالاتری ببرد، در این هنگام گیرنده‎های آدنوزین مغزتان، از به خواب رفتن شما جلوگیری می‎کند.

پس از ۴۵ دقیقه

حال میزان تولید دوپامین (هورمون هیجان و نشاط) در مغزتان شروع به افزایش می‎کند. (مشابه زمانی که بدن تحت تاثیر مخدر هروئين قرار می‌گیرد.)

پس از ۶۰ دقیقه

به علت ترکیب شدن اسید فسفریک و کلسیم، سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و باعث کاهش مقدار منیزیم و روی در بدن می‎شود،
همچنین این افزایش قند، باعث دفع کلسیم از طریق ادرار می‌شود.

مصرف کوکاکولا و سایر نوشیدنی‎های گازدار تیره رنگ، باعث خروج ویتامین‎ها، اسیدها، مواد مغذی و حتی تیرگی رنگ دندان‎ها شود، پس قبل از آن که خواستید یک نوشابه خنک را بنوشید، نکات بالا را به یاد آورید.‎‎
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج