۲۶۲۳۵۷
۵۰۵۸
۵۰۵۸
پ

اسکوبار یا ال‌چاپو؛ کدامیک خلاف‌کارترند؟

آتش‌زدن دو میلیون دلار برای گرم شدن!

پابلو اسکوبار و ال‌چاپو دو تن از مشهورترین خلاف‌کاران جهان در طول تاریخ هستند. این دو پس از سال‌ها خلاف کوچک سرانجام به بزرگترین تبهکار دوران خود تبدیل شدند.

وبسایت فرادید: پابلو اسکوبار و ال‌چاپو دو تن از مشهورترین خلاف‌کاران جهان در طول تاریخ هستند. این دو پس از سال‌ها خلاف کوچک سرانجام به بزرگترین تبهکار دوران خود تبدیل شدند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، پابلو اسکوبار در خانواده‌ای نسبتا فقیر در شهر مدیین در شمال کلمبیا به دنیا آمد. او در ابتدا مرتکب جرائم کوچک می‌شد، اما پس از مدتی توانست به یک قاچاقچی قهار تبدیل شود.

پابلو اسکوبار

تا اواخر دهه ۷۰ میلادی، او و چند نفر دیگر از اطرافیانش مشغول قاچاق کوکائین به بیرون از کلمبیا بودند. چند سال بعد و در اواخر دهه ۸۰ میلادی، کارتل مدیین (مدِلین) توانست به یکی از بزرگترین کارتل‌های جهان تبدیل شود. کارتل مدیین توانست به ارزش صدها میلیون دلار کوکائین وارد بازار ایالات متحده کنند.

میزان ثروت پابلو اسکوبار مشخص نیست، اما گفته می‌شود که درآمد او در اوایل دهه ۸۰ میلادی به ۴۲۰ میلیون دلار در هفته و ۲۲ میلیارد دلار در سال می‌رسید. او در سال‌های آخر فعالیت خود، حدود ۸۰ درصد کوکائین جهان را تامین می‌کرد که ۱۵ تن آن روزانه به ایالات متحده آمریکا قاچاق می‌شد.

آتش‌زدن دو میلیون دلار برای گرم شدن!
درآمد پابلو اسکوبار ۲۲ میلیارد دلار در سال بود؛ او دو میلیون دلار پول نقد را برای گرم کردن خانواده‌اش آتش زد

او البته به فقرای کشورش کمک می‌‎کرد و همین مسئله موجب محبوبیت او نزد مردم آن منطقه شده بود. در سال‌ها آخر، پس از اینکه دولت کلمبیا و دولت ایالات متحده به دنبال آن‌ها بودند، قرار شد که پابلو اسکوبار در زندانی با طراحی خودش زندانی شود.

یک سال بعد مشخص شد که او همچنان کارتل را از داخل زندان اداره می‌کند. در نهایت، او مجبور شد همراه خانواده‌اش پا به فرار بگذارد. آن‌ها بیش از دو روز در جایی نمی‌ماندند. پابلو اسکوبار حتی مجبور شد 2 میلیون دلار پول نقد را آتش بزند تا اعضای خانواده‌اش از سرما نمیرند.

در نهایت، محل اقامت او در سال 1993 توسط دولت کلمبیا و اعضای «لوس پِپِس» شناسایی شد. گروه لوس پپس مانند دولت کلمبیا به دنبال او بود. پس از ورود نیروهای امنیتی به خانه، پابلو اسکوبار به پشت بام خانه فرار کرد و مشخص نشد که چه کسی به او شلیک کرد. سلطان کوکائین دنیا در نهایت کشته شد.

اِل چاپو

کوه‌های سی‌یرا مادره در ایالت سینولا در شمال غربی مکزیک قاچاقچیان زیادی را معرفی کرده است، اما هیچ کدام به گرد پای الچاپو نمی‌رسند. او کاری کرده که تمام کشورهای جهان باید مراقب ورود او به کشورشان باشند.

او 37 هزار کیلومتر زمین مخصوص کشت خشخاش و ماریجوانا در مکزیک دارد. به عبارت بهتر، مساحت زمین‌های زراعی او از مساحت کشور کاستا ریکا بیشتر است. شبکه قاچاق الچاپو در 17 ایالت از 32 ایالت مکزیک و همچنین 50 کیلومتر جهان فعال است.

آتش‌زدن دو میلیون دلار برای گرم شدن!

کلمبیا بزرگترین تولیدکننده‌ی کوکائین در جهان است که کارتل الچاپو در حال حاضر کنترل نزدیک به ۳۵ درصد از آن را در اختیار خود دارد. در گزارش منتشر شده در سال ۲۰۱۳ آمده بود که کارتل الچاپو نزدیک به ۸۰ درصد مواد مخدر شیکاگوی آمریکا را تامین می‌کند.

همچنین گفته می‌شود که کارتل سینالوآی الچاپو در کشورهایی نظیر استرالیا، هنگ کنگ و فیلیپین فعال است.

الچاپو البته قبلا گیر قانون افتاده است. او در سال ۱۹۹۳، یعنی زمانی که به رده‌های بالاتر کارتل سینالوآ رسید، دستگیر شد و به زندان گواتمالا منتقل شد. الچاپو در جریان یک تیراندازی موفق شد از آن زندان فرار کند، اما مدتی بعد دستگیر و در یک زندان مکزیکی تا سال ۲۰۰۱ حبس شد. او مجدد در سال ۲۰۰۱ از زندان فرار کرد.

الچاپو ۱۳ سال فراری بود تا اینکه دوباره در فوریه ۲۰۱۴ در «ماساتلان» در سواحل سینالوآ دستگیر شد. او ۱۷ ماه در زندان حبس بود و دوباره به شکلی باورنکردنی فرار کرد. البته آن ۱۷ ماه به کارهای مدیریتی او خللی وارد نمی‌کرد.

سه ماه از آخرین فرار الچاپو می‌گذرد و نیروهای امنیتی مکزیک شاید به او نزدیک‌تر شده باشند.

در تصویر زیر، این دو تبهکار بزرگ تاریخ را با یکدگیر مقایسه شده‌اند.

آتش‌زدن دو میلیون دلار برای گرم شدن!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج