۲۸۵۸۴۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

مبلمان آینده از قارچ‌ها رشد خواهند کرد!

سازمان های غیر انتفاعی آمریکایی ترفرم وان و جن‌اسپیس یک سری نیمکت را از مایکوفرم (Mycoform)، ماده ای بادوام و صد درصد قابل تبدیل به کود که از قارچ ها، تراشه های چوب، سنگ گچ، سبوس جو دوسر و دیگر مواد بیولوژیکی ساخته شده را توسعه داده اند.

وبسایت عصرایران - محمد مهدی حیدرپور: سازمان های غیر انتفاعی آمریکایی ترفرم وان و جن‌اسپیس یک سری نیمکت را از مایکوفرم (Mycoform)، ماده ای بادوام و صد درصد قابل تبدیل به کود که از قارچ ها، تراشه های چوب، سنگ گچ، سبوس جو دوسر و دیگر مواد بیولوژیکی ساخته شده را توسعه داده اند. به گفته طراحان، فرایند تولید مایکوفرم بدون آلودگی بوده و به فناوری ساده و انرژی کم نیاز دارد.

مبلمان آینده ممکن است دیگر مانند آن چه امروز شاهد هستیم روند ساخت و ساز را طی نکرده بلکه رشد کند. سازمان های غیر انتفاعی آمریکایی ترفرم وان و جن‌اسپیس یک سری نیمکت را از مایکوفرم (Mycoform)، ماده ای بادوام و صد درصد قابل تبدیل به کود که از قارچ ها، تراشه های چوب، سنگ گچ، سبوس جو دوسر و دیگر مواد بیولوژیکی ساخته شده را توسعه داده اند. به گفته طراحان، فرایند تولید مایکوفرم بدون آلودگی بوده و به فناوری ساده و انرژی کم نیاز دارد.

مبلمان آینده از قارچ‌ها رشد خواهند کرد!

ساختار مایکوفرم از محصولات جانبی کشاورزی قارچی آغشته به گونه قارچی گانودرما لوسیدوم رشد می کند. پس از قرارگیری در محیط گرم و مرطوب، قارچ ترکیب لایه های آلی با یکدیگر را با استفاده از میسلیوم را آغاز می کند. میسلیوم منشعب شده به سرعت رشد می کند و ساختاری با قابلیت تحمل وزن شکل می گیرد. سلولز باکتریایی نیز برای پوسته خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

مبلمان آینده از قارچ‌ها رشد خواهند کرد!

طراحان با کمک سیستم های محاسباتی که رفتار و شکل میسلیوم را پیش بینی می کنند موفق به ایجاد قالب های مبلمان شده اند. به گفته ترفرم وان، این فناوری به راحتی می تواند به کشورهای در حال توسعه که با کمبود مواد برای ساخت و هزینه های بالا مواجه هستند، منتقل شود. همچنین، مایکوفرم می تواند در دیوارهای به هم پیوسته بکار گرفته شده و سیستم های عایق شکل بگیرد. هدف نهایی از این پژوهش پتانسیل جایگزینی پلاستیک های نفتی با ماده ای متابولیک و اکولوژیک است.

مبلمان آینده از قارچ‌ها رشد خواهند کرد!

مبلمان آینده از قارچ‌ها رشد خواهند کرد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج