۲۸۶۲۲۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله +عکس

در ایالت اورگن در غرب آمریکا چند هنرمند گرد آمده و پروژه‌ای را به وجود آورده‌اند برای مبارزه با آلودگی محیط زیست. آنها از زباله‌های پلاستیکی موجود در سواحل این ایالت مجسمه‌هایی زیبا می‌سازند. گالری عکسی در این باره.

برترین ها: در ایالت اورگن در غرب آمریکا چند هنرمند گرد آمده و پروژه‌ای را به وجود آورده‌اند برای مبارزه با آلودگی محیط زیست. آنها از زباله‌های پلاستیکی موجود در سواحل این ایالت مجسمه‌هایی زیبا می‌سازند. گالری عکسی در این باره.

فعالان هنری

طوطی‌ماهی غول‌پیکری از تکه‌های رنگی زباله در سواحل ایالت اورگن در غرب آمریکا. این تنها یکی از مجسمه‌های بسیار زیبایی است که پروژه هنری "واشد آشور" خلق کرده است. هدف هنرمندان این پروژه دسترسی به خلاقیت‌هایی است که تنها به پیام هنری بسنده نمی‌کنند.

مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله +عکس


هنری بیش از مجموع اجزای آن

با نگاهی دقیق‌تر به مجسمه‌های ساخته شده در این پروژه مشخص می‌شود که اجزای این مجسمه‌ها مخلوطی از اشیای پلاستیکی مختلف است چون اسباب بازی کودکان، مسواک، بطری، لاستیکِ چرخ، صندل و سبد. تنها وجه مشترک این اشیاء منشا آنهاست که از سواحل دریا جمع شده‌اند.

مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله +عکس


ایجاد نظم

قبل از آن که زباله‌های پلاستیکی به اثری هنری تبدیل شوند، باید ابتدا از ساحل جمع‌آوری و تمیز و بر مبنای رنگ‌های متفاوت طبقه‌بندی شوند. همکاران پروژه هنری "واشد آشور" در پنج سال گذشته حدود ۱۷ تن زباله جمع‌آوری و انبار کرده‌اند. این انبوه زباله به‌تدریج یا به آثار هنری تبدیل شده‌اند، یا در حال تبدیل به مجسمه‌های هنری هستند.

مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله +عکس


هنرمند اصلی پروژه مشترک

آنجلا هازلتاین پوزی، موسس و هنرمند اصلی پروژه هنری واشد آشور است. او طرح اصلی مجسمه‌ها را می‌ریزد و پروردن بخش‌های مشکل کار روی مجسمه‌ها را چون چهره حیوانات، خود به عهده می‌گیرد.

مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله +عکس


درس هنر

داوطلبانی در سنین مختلف بخشی از فرایند خلاق این پروژه هنری هستند، زیرا این افراد بخش‌هایی از مجسمه‌ها را می‌سازند. بسیاری از آنها با همین فعالیت‌های هنری خود متوجه اسراف در شیوه زندگی خود می‌شوند و دست‌کم برای خود راه‌هایی برای تولید کمتر زباله می‌یابند.

مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله +عکس


ایجاد آگاهی

آثار هنری خلق شده در پروژه هنری واشد آشور در نمایشگاه‌های مختلفی در سراسر آمریکا به نمایش درمی‌آیند. هدف از این نمایشگاه‌ها آگاه کردن مردم با مشکل زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها و تخریب اکوسیستم‌های دریایی است. در حال حاضر سه نمایشگاه مختلف از این پروژه هر کدام با حدود ۱۵ مجسمه، در گوشه و کنار آمریکا جریان دارد.

مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله +عکس


تاثیرگذاری بزرگ

هازلتاین پوزی، موسس و هنرمند اصلی پروژه هنری واشد آشور می‌گوید: «باید برمبنای این ایده پیش رفت که توجه مردم جلب شود. در چنین شرایطی هیچ‌کس نمی‌تواند از یک حیوان پلاستیکی عظیم‌الجثه به سادگی بگذرد.» طول بیشتر مجسمه‌ها حدود ۵/ ۳ تا ۵/ ۴ متر و ارتفاع‌شان نیز حدود ۳ متر است.

مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله +عکس


شوق به ادامه این فعالیت

هازلتاین پوزی امیدوار است که مردم کشورهای دیگر نیز به اقداماتی مشابه آن‌چه در پروژه هنری واشد آشور روی می‌دهد بپردازند. او می‌گوید: «من همیشه این نمایشگاه‌ها را به عنوان یک نمایشگاه هنری مسری می‌بینم و این که اقدامات ما الهام‌بخش افراد دیگر شوند تا آنها نیز آثاری مشابه خلق کنند. به این ترتیب زباله‌های سواحل کمتر می‌شوند و توجه جهانی به این مشکل بزرگ افزایش می‌یابد و این، همان هدف نهایی ماست.»

مجسمه‌هایی زیبا از جنس زباله +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج