۲۸۸۴۶۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

یک رخداد علمی - پزشکی بزرگ

احیای جانوری پس از ۳۰ سال انجماد

دانشمندان توانستند جانوری را پس از ۳۰ سال انجماد دوباره احیا کنند. این جانور ذره بینی در سال ۱۹۸۳ در بین خزه‌های قطب جنوب یافت شد و سرانجام در سال ۲۰۱۴ از حالت انجماد خارج شد.

وبسایت فرادید: دانشمندان توانستند جانوری را پس از ۳۰ سال انجماد دوباره احیا کنند. این جانور ذره بینی در سال ۱۹۸۳ در بین خزه‌های قطب جنوب یافت شد و سرانجام در سال ۲۰۱۴ از حالت انجماد خارج شد.

احیای جانوری پس از 30 سال انجماد

به گزارش ایندیپندنت، موسسه ملی پژوهش‌های قطبی ژاپن می‌گوید که دانشمندان این موسسه با موفقیت توانسته‌اند «خرس آبی» یافت شده در قطب جنوب را پس از ۳۰ سال انجماد مجدد احیا کنند.

خرس آبی یا خوکچه خزه‌ای با نام علمی Tardigrada، جانور آبزی کوچکی با هشت پا است که از شاخه پوست‌اندازان محسوب شده و با عنوان کندرو تباران نیز شناخته می‌شوند.

خرس آبی یا خوکچه خزه‌ای، جانوری بسیار کوچک، آبزی و «شدت دوست» است که طول آن کمتر از یک میلی متر بوده و می‌تواند در شرایط بسیار سخت هم زندگی کند.

این جانور ذره بینی توانایی کند کردن و یا حتی غیرفعال کردن فعالیت‌های متابولیسم برای مدت زمانی قابل توجه را داراست.

بنا به مقاله منتشر شده در مجله کریبیولوژی (سرما زیست شناسی)، تعدادی خرس‌ آبی در سال ۱۹۸۳ میلادی در خزه‌هایی در قطب جنوب یافت شده بودند. آن جانوران پس از جداسازی از خزه‌ها در دمای منفی ۲۰ درجه سلسیوس نگهداری شدند و در نهایت در ماه مه سال ۲۰۱۴ میلادی از حالت انجماد خارج شدند.

احیای جانوری پس از 30 سال انجماد
خرس آبی، خوکچه خزه‌ای، کندرو تباران یا Tardigrada

یک تخمک و یک جانور زنده در این فرآیند احیا شدند. خرس آبی دو هفته پس از احیا شروع به تغذیه کردن کرد. از آن تخمک نیز 19 تخم حاصل شده که 14 مورد آن به سلامت سر از تخم درآوردند. در ضمن هیچ‌گونه نقص یا نابهنجاری بین خرس‌های آبی تازه به دنیا آمده دیده نشد.

پیشتر اتفاقی مشابه رخ داد که طی آن، خرس‌های آبی پس از 9 سال احیا شدند. اما این اولین بار است که موجودی پس از 30 سال احیا می‌شود.

پژوهشگران در مقاله منتشر شده نوشته‌اند: «مطالعه حاضر زمان احیا را در گونه خرس آبی به میزان قابل توجهی افزایش داده است... مطالعات آینده که با تحلیل‌های کمی انجام شده باشد، می‌تواند اطلاعات بیشتری از مکانیسم و شرایط احیای حیوانات در دراز مدت به دست دهد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج