۲۹۰۱۷۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (۱۲)

تنها چیزی که آدمی از تماشا کردن و دیدن آن هیچ گاه خسته نخواهد شد زیبایی هاست. تامل و فوکوس روی جزئیات حاضر در این تصاویر که از سرتاسر دنیای زیبایمان گرد آوری شده است، بار دیگر ذکر «فتبارک الله احسن الخالقین» را بر زبانتان می آورد.

برترین ها: تنها چیزی که آدمی از تماشا کردن و دیدن آن هیچ گاه خسته نخواهد شد، زیبایی هاست. تامل و فوکوس روی جزئیات حاضر در این تصاویر که از سرتاسر دنیای زیبایمان گرد آوری شده است، بار دیگر ذکر «فتبارک الله احسن الخالقین» را بر زبانتان می آورد.

در این سری مطالب سعی کرده ایم کلکسیونی دیدنی از تصاویر زیبا و چشم نواز از سرتاسر دنیا، با ذکر محل ثبت عکس برایتان گرد آوری کنیم. شاید این تلاش ما قدم کوچکی باشد تا لحظاتی چشمانتان از دیدن پلیدی ها و ناملایماتِ روزمرگی هایمان دور شود و با دیدن صحنه هایی زیبا از این دنیای زیبا، روانی آسوده و استراحت روح را برای شما عزیزان در پی داشته باشد.

****

هاربر بریج یا پل بندرگاه سیدنی به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در شهر سیدنی به شمار می‌رود. این پل در رده پل‌های فلزی قرار داد که از قطعات عظیم فولاد ساخته شده و با 49 متر عرض به عنوان پنجمین پل قوسی جهان شناخته می‌شود.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

پارک ملی کازیاسکو استرالیا.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

درختان بلوط منطقه متروپارک در ایالت متحده آمریکا.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

میدان Pestsäule وین. مجسمه یاد بودی هم که پس از شیوع طاعون بزرگ در سال ۱۶۷۹ در این میدان ساخته شده است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

ساحل Genipabu در ناتال، برزیل. یک ساحل با مجموعه ای از تپه‌های شنی، تالاب و منطقه حفاظت شده.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

مسجد کبیر مجیدیه که در بین مردم به مسجد اورتاکوی معروف است در محله اورتاکوی ناحیه بشیکتاش در تنگه استانبول با طرز معماری نئوباروک ساخته شده است. این مسجد در سال ۱۸۵۳ بفرمان سلطان عبدالمجید از سوی معمار نیگوئوس بالیان در یکی از مکانهای بی نظیر تنگه استانبول احداث شده است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

شهر کبک مرکز ایالت کبک کانادا و بزرگ‌ترین شهر شرق کبک است و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کانادا است. کبک بعد از سه شهر سنت جان، پرت رویال و تدوزاک قدیمی‌ترین شهر کانادا به شمار می‌رود. کبک با وجود تاریخ ۴۰۰ ساله‌اش، شهری است دیدنی، پر از فضاهای پرجنب‌وجوش شهری و آثار تاریخی ارزنده است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

جزایر فارو یا جزایر فاروئه نام جزایر هجده‌گانه‌ای است که به عنوان یکی از منطقه‌های خودگردان دانمارک شناخته می‌شود.

این مجمع الجزایر در سال ۱۸۱۴ از نظر سیاسی از نروژ جدا شد و از سال ۱۹۴۸ به‌صورت استانی خودمختار از پادشاهی دانمارک درآمد. آن‌ها در طی این چند سال مسئولیت بیشتر مسایلشان را در دست گرفته‌اند؛ به‌جز دفاع (اگرچه دارای نگهبان ساحلی محلی هستند)، امور خارجی و دستگاه قضائی که بر عهدهٔ دانمارک می‌باشد.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

شهر بروژ یکی از شهرهای قدیمی و زیبا در بلژیک است که دارای بافت سنتی با ساختمان‌های قدیمی با سقف‌های شیروانی و رودخانه‌هایی که از وسط کوچه ه عبور می‌کند و پل‌های زیبا و آب‌های آبی زلال و شفاف است. این شهر زیبا یکی از زیباترین شهرهای اروپا نیز محسوب می‌شود که سالیانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن این شهر به بلژیک سفر می‌کنند.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

زمستان دریاچه بلد، اسلوونی. یک دریاچه توریستی فوق العاده زیبا و رؤیایی به فاصله 55 کیلومتری از پایتخت این کشور در بخش از کوههای آلپ موسوم به آلپ جولیان قرار گرفته است. بسیاری از مردم علاقه دارند مراسم جشن و عروسی خود را در قلعه وسط دریاچه بگیرند. این قلعه که در قرن 14 میلادی ساخته شده، روی یک صخره قرار گرفته است. دریاچه بلد 2120 متر طول و 1380 متر عرض داشته و عمیق‌ترین نقطه آن 30 متر است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

تورس دل پین یک پارک ملی در منطقه وسیع جنوبی پاتاگونیا شیلی می‌باشد، و دارای کوه‌ها، دریاچه‌ها و یخچال‌های طبیعی است. محور اصلی پارک سه برج می‌باشد، سه قله گرانیتی دیدنی و جذاب که توسط یخ‌ها تشکیل شده‌اند. بلندترین قله در حدود ۲۵۰۰ متر ارتفاع دارد.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

ساحل Ao Nang تایلند. این ساحل کم عمق، فضای مناسبی برای بچه‌ها می‌باشد که می‌توانند در بین شن‌ها و موج‌ها بازی کنند.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

منطقه سان لورنز در مجمع‌الجزایر مالت. جمهوری مالت کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده که نقش استراتژیک مهمی در طول تاریخ داشته‌است و مکان مبارزه و برهم کنش بین اروپای در حال شکل‌گیری و فرهنگ و تمدن قدیمی‌تر آفریقا و خاورمیانه بوده است. پایتخت این کشور، شهر والِتا می‌باشد.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

رشته کوههای زیبای آلپ در سوئیس. گفته می‌شود نام انگلیسی آلپ از کلمهٔ لاتینی آلپس گرفته شده که با کلمهٔ لاتین آلبوس به معنای "سفید" مترادف می‌باشد. رشته کوه آلپ عارضه ای طبیعی است که در نتیجهٔ برخورد صفحات قاره‌های آفریقا و اروپا بوجود آمده و موجب ناپدید شدن بخش غربی اقیانوس تتیس شد که قبلاً در بین این دو قاره قرار گرفته بود.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

نمای جالب از دروازه ابری واقع در پارک میلینیوم در شیکاگو. Cloud Gate سازه ای مدرن است که در ماه می سال ۲۰۰۶ در پارک Millennium به طور رسمی رونمایی شد. به دلیل جنس بازتابنده و شکل جالب، دروازه ابر تبدیل به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های عکاسی در شیکاگو شده است.
نام دروازه ابری از دید سازنده، اشاره به همین انعکاس آسمان توسط سطح خارجی المان دارد که مانند دروازه ای، پلی بین ناظران و آسمان ایجاد می‌کند. المان دو بار در سال، با نزدیک به ۱۵۰ لیتر مایع پاک کننده تمیز می‌شود.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

تالین بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور استونی است. شهر تالین حدود ۱۵۹٫۲ کیلومترمربع مساحت دارد و شهری بندری است و در شمال این کشور در نزدیکی خلیج فنلاند واقع شده است. این شهر در ۸۰ کیلومتری جنوب شهر هلسینکی، ۳۸۰ کیلومتری شرق استکهلم و ۳۲۴ کیلومتری غرب سن پترزبورگ واقع شده است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

نمای داخلی کولوسئوم، یک تماشاخانه بیضی‌وار در مرکز رم در ایتالیا است. این آمفی‌تئاتر بزرگ‌ترین از نوع خود در امپراتوری روم باستان بوده است. تعداد ردیف‌های صندلی آن به تعداد پنجاه هزار می‌رسد و دارای ۸۰ در ورودی است.
کولوسئوم به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی و ماندگار ساخته شده در روم، در زمین‌های باتلاقی ما بین تپه‌های اسکوئیلین و کائلین واقع شده بود.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

اِدینبرو یا اِدینبرا دومین شهر بزرگ و پایتخت اسکاتلند. ادینبرو در بریتانیا از نظر تعداد جهانگردان، پس از لندن در مقام دوم قرار دارد.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

دریاچه کراتر شاید عجیب‌ترین و افسانه ای ترین دریاچه دنیا باشد که با جاذبه‌های شگفت انگیزش در مناطق سرخپوست نشین امریکا قرار گرفته است. دریاچه ای آتشفشانی که روی کوه تشکیل شده و عمیق‌ترین دریاچه امریکا به حساب می‌آید. بومیان منطقه این دریاچه را مقدس می‌دانند. دریاچه ای که بر اساس افسانه‌های تاریخی بعد از جنگ و درگیری بین الهه آسمان و الهه مردگان که منجر به تخریب بزرگ‌ترین کوه منطقه شده، شکل گرفته است.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)

برج آسمان اوکلند یا اسکای تاور برجی مخابراتی در اوکلند نیوزیلند است. برج آسمان یک برج چندمنظوره است یعنی علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری مانند رستوران گردان فانتزی و تراس مخصوص مزین به چراغ‌های رنگی ال‌ای‌دی، به عنوان یک مرکز مخابراتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخارج حاصل از بازدید این برج به مؤسسات خیریه و سازمان‌های مختلفی از جمله سازمان حمایت از بیماران سرطانی تعلق می‌گیرد. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید از بالای این برج به وسیله طناب‌های نگه‌دارنده به پایین بپرید و یک هیجان وصف ناپذیر را تجربه کنید.

تصاویری شگفت انگیز از دنیای زیبا (12)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج