اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۱۴۱۵۳
۱ نظر
۵۳۳۲
۱ نظر
۵۳۳۲
پ

سوءتفاهم

طنز؛ آیین نامه راهنمایی و رانندگی ایران

یکی از عمده دلایل ایجاد سوءتفاهم در خصوص فرهنگ رانندگی مردم، برداشت های متفاوت و بعضا اشتباه از مفاهیم اولیه است. برای همین لازم است با مطالعه تعاریف و اصطلاحات حقیقی به رفع سوءتفاهم ها پرداخته و بی جهت فرهنگ رانندگی مردم را زیر سوال نبریم.

ویژه نامه نوروزی همشهری جوان: یکی از عمده دلایل ایجاد سوءتفاهم در خصوص فرهنگ رانندگی مردم، برداشت های متفاوت و بعضا اشتباه از مفاهیم اولیه است. برای همین لازم است با مطالعه تعاریف و اصطلاحات حقیقی به رفع سوءتفاهم ها پرداخته و بی جهت فرهنگ رانندگی مردم را زیر سوال نبریم.

آزاد راه

اینکه رسما دارد می گوید وارد من که شدید، برای انجام هر حرکتی آزادید. این در حالی است که همین الان در کتاب آیین نامه کلی تعریف و قانون برای رانندگی در آزاد راه ها وجود دارد و کاملا واضح است برخلاف منظور مخترع آزادراه بوده و معنی ندارد. لذا در آزادراه از هفت دولت آزاد باشید!

اتومبیل آموزشی

با وجود اینکه این خودرو از هر پدالی دوتا دارد اما رانندگان آن معمولا به شکل ناشیانه و اعصاب خردکنی رانندگی می کنند. معمولا باید با فحش دادن، چراغ زدن و بوق زدن های ممتد، رانندگان ناشی این خودروها را شیرفهم کرد و حتی المقدور آنها را از صفحه خیابان ها محو کرد.

توقف/ پارک ممنوع

بهترین جا برای توقف و پارک کردن چون عده اندکی از مردم کماکان آن را جدی می گیرند و گاهی پیش می آید که هیچ خودرویی در مکان مذکور توقف نکرده. برای پارک کردن، کجا بهتر از اینجا؟

بزرگراه

اگر چه مثل آزاد راه هر حرکت و سرعتی در آن مجاز نیست اما اینقدر بزرگ است که در عمل، فرق آنچنانی با آزاد راه ندارد. حالش را ببرید!

پلیس راه

واحدهای خودروها و افرادی که متاسفانه ما را وادار به دورویی و کارهایی خلاف باورها و اخلاق مان می کنند. اینها چون برگه جریمه دست شان است، زور گفته و ما را مجبور به بستن کمربند، کنترل سرعت، رعایت قوانین و موارد شرم آور دیگری می نمایند که خودتان حتما بهتر از من می دانید. قبل و بعد از پلیس راه - تا حدودی - همه چیز آزاد است.

طنز؛ آیین نامه راهنمایی و رانندگی ایران

دوربین های کنترل محسوس

مصداق حقیقی ناقض حریم خصوصی افراد که متاسفانه سر خود و بدون کسب اجازه از مردم و خودروی شان عکس می گیرد. اینکه گفتیم قبل و بعد از پلیس راه «تا حدودی» همه چیز آزاد است به خاطر همین تکنولوژی مزخرف و محدود کننده آزادی بشر است. باید جای آنها را بلد باشید و به محض رسیدن به آن، بکوبید روی ترمز! اگر نه تعارف که ندارد، عکس می گیرد.

پیاده رو

یکی دیگر از مصادیق سوءتفاهم در برداشت از قوانین و تعاریف راهنمایی و رانندگی همین پیاده رو است. در حالی بعضی از مردم گمان می کنند پیاده رو محل عبور افراد پیاده است که در واقع محل عبور موتوری است و معنی آن می شود. «پیاده جان! برو! برو بگذار بریم آقا!»

تقاطع

محلی برای عبور همزمان همه و شانس آوردن برخی و بدشانسی بعضی دیگر.

چراغ رانندگی (نوربالا)

سلاح مخفی خودرو. این سلاح برای نابود کردن و از دور خارج کردن خودروهایی استفاده می شود که جلوی شما قرار دارند و با زبان خوش نمی کشند کنار! در چنین موقعیت هایی اینقدر نور بالا می زنیم که یارو بزند به گاردریل یا خودروی بغلی!

حق تقدم عبور

اولویت حق عبور وسیله نقلیه ای نسبت به وسایل نقلیه دیگر یا نسبت به پیادگان و بالعکس که «گرفتنی» است! بله! حق، گرفتنی است، صبر کردنی نیست.

خط ویژه

مسیری است که غیر از موتوری ها، چند وسیله خاص دیگر هم که حالا اسم شان یادمان نیست، مجاز به عبور از آنها هستند.

راننده

از جان گذشته، گلادیاتور، جنگجو! کسی که از جان خود می گذرد ولی از حق مسلم خود برای سبقت، گذر از سوراخ به این باریکی، پریدن از روی موانع و کم کردن روی متجاوزان به حریم خود نمی گذرد!

کلاه ایمنی

وسیله ای است قشنگ که راننده و سرنشین موتورسیکلت ها از آن برای تزیین فرمان یا ترک موتور استفاده می کنند.

کمربند ایمنی

تسمه ای که ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی عقده دیدن آن را روی سینه ما دارند و اگر نبندیم جریمه مان می کنند. لذا به محض دیدن مامور باید آن را کشید روی شکم و با دست چند ثانیه آن را نگه داشت و با عبور از مامور، دوباره آن را رها کرد.

نقص فنی

در تعریفش آمده «هر نوع نقصان که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی یا افزایش بیش از حد مجاز گازهای آلاینده هوا یا آلودگی بیش از حد مجاز صدا شود» لذا می بینید که چیز مهم و خاصی نیست پس بگذریم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هانیه داخری

      سلام من از مردم میخوام که فرهنگ رانندگی رو یاد بگیرند بعد رانندگی کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج