۳۴۳۶۶۹
۵۱۲۶
۵۱۲۶
پ

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (۷)

همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

برترین ها: همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید برخی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. رکوردهای عجیب در کتاب گینس تعداد کمی ندارند و بسیار متنوع اند، با ما همراه باشید تا در این بخش جدید در مجله اینترنتی برترین ها، جدید ترین و متفاوت ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مشاهده کنید و از آن ها باخبر شوید.

مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.

****
بزرگترین رقص کارما ناچ در هند

برای گرامیداشت تاریخ و فرهنگ قبایل Gond هند مرکزی، ۳۰۴۹ نفر در بزرگترین رقص کارما ناچ در «Madhya Pradesh» هند شرکت کردند. شرکت کنندگان ۶۱ دایره بزرگ ۵۰ نفری تشکیل دادند و همزمان رقص سنتی و دیدنی قبیله را اجرا کردند. مطابق با دستورالعمل های گینس این رقص حداقل باید ۵ دقیقه طول بکشد. همه شرکت کنندگان لباس محلی بر تن داشتند و موسیقی زنده با رقص محلی همراهی می کرد. هند تا به حال میزبانی رقص های مشارکتی بسیاری را بر عهده داشته مثل بزرگترین رقص بالیوود که در آمریتسار (Amritsar) در ژانویه و با شرکت ۸۷۲۶ نفر برگزار شد. هم چنین در فستیوال هنری Thanima در سال ۲۰۱۵ هم ۵۲۱۱ رقصنده رکورد بزرگترین رقص «Kaikottikali» در مقابل ۵۵۰۰۰ نفر را اجرا کردند.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (7)


رکورد نگهداشتن بیشترین نی در دهان!

طرفدار پروپاقرص رکوردهای گینس، «ریشی» از هند، رکورد جدید نگهداشتن بیشترین نی در دهان (با دست) را به نام خود ثبت کرد. او در مارس 2011 توانست 496 نی را به مدت 10 ثانیه در دهان خود نگه دارد. او همه دندان هایش را کشیده بود که بتواند نی بیشتری در دهان خود جای دهد. او همچنین رکورد بیشترین پرچم خالکوبی شده روی بدنش، 366 پرچم، را دارد.
رکورد بیشترین نی که بدون دست در دهان نگه داشته شده 400 تاست و توسط سیمون المور در سال 2009 در آلمان به دست آمده است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (7)


رکورد بیشترین خواهر و برادر آلبینو

هر چهار فرزند ماریو و آنجی گولین یعنی سارا (متولد ۱۹۸۱)، کریستوفر (متولد ۱۹۸۳)، جاشوا (متولد ۱۹۸۷) و برندان (متولد ۱۹۸۹)، همگی در کانادا با بیماری کمیاب اکولوکیوتینئوس آلبینیسم (oculocutaneous albinism) متولد شدند. سه برادر را در تصویر زیر مشاهده می کنید. پدر آنها هم چنین وضعیتی دارد و مادرشان حامل ژن است. خانواده گولین رکوردشان را با برادران سسلر در آمریکا سهیم هستند.

از ۸ فرزندی که جرج و مینی سسلر در آمریکا به دنیا آوردند، ۴ پسر اول یعنی دوقلوهای همسان جان و جرج، کرمیت و کنت، همگی با بیماری کمیاب آلبینیسم یعنی پوست شفاف، چشم های آبی صورتی و موهای سفید متولد شدند.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (7)


بلندترین موی سر زن!

رکورد بلندترین موی دنیا متعلق به «Xie Qiuping» از چین است و 5.627 متر طول دارد که در سال 2004 اندازه گیری شد. او از سال 1973 یعنی از 13 سالگی موهای خود را بلند کرده است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (7)


بزرگترین تخم پرنده زنده!

بزرگترین تخم پرنده ۲.۵۸۹ وزن دارد و توسط یک شترمرغ در سوئد در سال ۲۰۰۸ گذاشته شده است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (7)


طولانی ترین پرش با موتور!
بلندترین پرش با موتور ۳۰.۴۸ متر طول دارد و توسط جرمی استنبرگ و نیت آدامز و در فینال آزاد Moto X در لس آنجلس در آگوست ۲۰۰۵ بدست آمده است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (7)


بیشترین زمان نگه داشتن نفس زیر آب!

رکورد بیشترین زمان نگه داشتن نفس زیر آب به صورت وارونه 4 دقیقه و 29 ثانیه است و توسط نیکولای لیندر آلمانی در ژوئن 2014 در ایتالیا به دست آمده است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (7)


بیشترین مشعل خاموش شده در 30 ثانیه

رکورد بیشترین مشعل خاموش شده با دهان در ۳۰ ثانیه، ۵۴ تاست و توسط برت پاسک (Bret Pasek) از ایالات متحده در جشنواره رنسانس مینه سوتا در سپتامبر ۲۰۱۵ به دست آمد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (7)


بیشترین قاشقی که روی صورت متعادل شده است!

رکورد بیشترین قاشقی که روی صورت متعادل شده است 31 تاست و توسط «Dalibor Jablanovic» از صربستان در سپتامبر 2013 به دست آمده است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (7)


بیشترین قل های زنده مانده در یک زایمان!

نادیا سلیمان در ژانویه ۲۰۰۹ در کالیفرنیا ۶ پسر و ۲ دختر به دنیا آورد. این بچه ها با کمک لقاح مصنوعی (IVF) بارور شده و ۹ هفته زودتر و با عمل سزارین به دنیا آمده اند. او به عنوان مادر هشت قلوها در رسانه ها شناخته شده و مورد توجه بین المللی قرار گرفته است. هشت قلوهای نادیا دومین مجموعه کامل از هشت قلوهایی هستند که در آمریکا زنده به دنیا آمده اند. نادیا که خودش تک فرزند بوده عاشق خانواده بزرگ است و در حال حاضر ۱۴ فرزند دارد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (7)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج