اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۶۳۴۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

طنز؛ این کودتا نبود، واکسیناسیون بود

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:

امروز سی‌ام تیرماه است و اگر صبح کله سحر بلند شده باشید و نشسته باشید توی تاکسی و به برنامه تقویم تاریخ رادیو گوش داده باشید، یادتان آمده که سی‌ام تیرماه سالروز قیام ملی مردم علیه شاه به هواداری از محمد مصدق است تا این‌جا که هیچ، اما مهم این است که ٣٠تیر امسال مقارن شده با کودتا در ترکیه و بیرون آمدن مردم از خانه‌ها و بازگشت دولت سابق به‌عنوان دولت فعلی. درواقع من از اتفاقات اخیر و مقایسه با ٣٠ تیر ‌سال ٣١ خورشیدی به برخی نتایج ارزشمند رسیده‌ام:

- با این کودتا مشخص شد ترانه اون که رفته، دیگه هیچ‌وقت نمیاد از اساس غلط است و اگر آن‌که رفته اردوغان باشد و تعطیلات رفته باشد، کودتا هم برایش نوعی تفریح و سرگرمی در روزهای ‌هالیدی محسوب می‌شود و برمی‌گردد.

- دوستی هنوز کلام من منعقد نشده کامنت گذاشته نخیر اون که رفته هیچ‌وقت نمیاد. اردوغان نرفته بود که نتونه بیاد. این هم حرفی است.

- خب حالا اگر ٣٠تیر را بی‌خیال شویم و برسیم به ٢٨ مرداد ‌سال ٣٢ و رویدادهای آن‌ سال را با کودتا درترکیه مقایسه کنیم، می‌توانیم متوجه شویم که اگر در ٢٨مرداد ٣٢، توئیتر و فیس‌بوک و تلگرام بود، شاید شعبان بی‌مخ‌ها این‌قدر راحت دارام دیریم راه نمی‌انداختند.

- البته یک روایت دیگری هم هست که دوستان به آن اشاره می‌کنند. یعنی نشد من حرفی بزنم درصدم ثانیه یکی کامنت مخالف نگذارد. از اتاق فرمان اشاره می‌کنند که آن زمان‌ها اگر شبکه‌های مجازی هم در ایران راه افتاده بود، باز اوضاع بدتر بود و مردم شروع می‌کردند در مورد کودتا و مصدق و... جوک ساختن و ارسال در کانال‌ها و گروه‌ها. شاهد هم می‌آورند. درهمین مورد اخیر کودتا در ترکیه ایرانی‌ها این‌قدر جوک و لطیفه ساختند که تاریخ ترکیه تاکنون این‌قدر جوک به خودش ندیده بود؛ یعنی تولید جوک ما از سرانه ملی جوک درترکیه در ادوار مختلف تاریخی بیشتر بود.

- یک سوءاستفاده بکنم و از همین جا به دوستان در دولت تدبیر و امید یک گرا بدهم که بد نیست از جوک به‌عنوان یک سرمایه مجازی استفاده کنیم و جوک‌سازی برای موضوعات مختلف دنیا را کنتورات بگیریم و از طریق صادرات جوک‌های موضوعی به هرکشوری که مسأله‌ای دارد، کلی ارزآوری داشته باشیم.

- اردوغان نشان داد چقدر در زمینه پزشکی و طب تبحر دارد و به اصلی‌ترین رکن پزشکی یعنی پادزهر و واکسن خیلی اشراف دارد. او اولین کسی درتاریخ است که موضوع واکسیناسیون را وارد علم سیاست کرده. یعنی به این نتیجه رسیده که ورود آگاهانه یک میکروب تحت هدایت به بدن موجب بروز مشکلات کمی می‌شود اما از بروز بیماری اصلی جلوگیری می‌کند. برای همین هم با راه انداختن یک کودتای واکسینه میکروب کوچکی را وارد بدنه سیاسی ترکیه کرد تا از این طریق از بروز کودتای اصلی جلوگیری کند.

- خداراشکر می‌کنم که من فیلمی از ماجرای کودتای ٢٨ مرداد و قیام ٣٠تیر ندیده‌ام. این را به خاطر فیلم کوتاهی که از کودتای اخیر ترکیه در شبکه‌ها دست به دست می‌شود، عرض می‌کنم. در فیلم مردم ترکیه عصبانی و البته به گفته مقامات، خیلی خودجوش درحال شعاردادن هستند. آن‌وقت مسافران ایرانی با اعتماد به‌نفس بین آنها راه می‌روند و با صدای بلند می‌خوانند پرسپولیس سرور استقلاله. عزیزجان، من به‌عنوان یک پرسپولیسی عرض کنم هرچیزی را نباید هرجا گفت که. حالا شما فکرکن فیلمی از کودتای ٢٨مرداد موجود باشد و درحالی ‌که طرفداران مصدق درحال فرار هستند، عده‌ای بخوانند گالاتاسرای سرور بشیکتاشه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج