۳۵۹۱۲۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

طنز؛ کودتای اردوغان علیه ارتش

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در روزنامه شهروند نوشت:

خوانندگان محترم، من بابت تمام اخبار ضد و نقیض و نادرستی که این ١٠ روز گذشته به خدمت شما داده شده عذرخواهی می‌کنم. اما من تازه‌واردم و فکر می‌کنم باید بابت اشتباهات عذرخواهی کرد!

همکاران رسانه‌ای من به اشتباه تیتر زدند که ارتش علیه دولت اردوغان کودتا کرده است. یک هفته هم بوق و کرنا کردند، چند روزی هم هو و جنجال راه انداختند، اما همیشه ماه پشت ابر نمی‌ماند. الان که غبار کودتا خوابیده است و چشم‌ها کار می‌کند، متوجه شده‌ایم که کودتای اصلی را اردوغان کرده، نه ارتش! فلذا اخبار به شکل ذیل تصحیح می‌شود:

بیانیه ارتش ترکیه: ارتش که کودتا می‌کرد همه عمر، دیدی که کودتا چگونه ارتش را ... حافظا؟! مردم غیور و فهیم ترکیه، شب گذشته تعدادی از عوامل معلوم‌الحال ضد دموکراسی با هجوم به پاسگاه‌های ارتش، ادارات، دادگاه‌ها، مهدکودک‌های مختلط، اصناف، پارک‌ها و غیره، به قصد اسقاط دموکراسی اقدام کردند. ارتش مردمی ترکیه، ضمن محکوم کردن این کودتا از همگان می‌خواهد در این برهه حساس کنونی، یکدیگر را نخورند! سلامتی سربازهای بی‌مرخصی! سلامتی ژنرال‌هایی که غیر روی شونه‌هاشون، توی هفت آسمون یک ستاره هم ندارند! دبیرکل سازمان ملل متحد: شخص دبیرکل، نسبت به وقوع کودتا توسط دولت ترکیه علیه ارتش این کشور عمیییییییقا ابراز نگرانی کرد و از طرفین درگیری خواست خویشتنداری کنند. دبیرکل همچنین در این فرصت از ایران خواست تا اقدامات عملی‌تری درباره برنامه اتمی خود انجام دهد.

سازمان عفو بین‌الملل: این سازمان با صدور بیانیه‌ای از اردوغان خواست ارتش را عفو بین‌الملل کند!

مجری برنامه قوی‌ترین مردان ایران، ضمن تکذیب کلیه شایعات پیرامون این برنامه، به اردوغان یادآوری کرد، عزیز، داری اشتباه می‌زنی، قاعدتا ارتش علیه دولت کودتا می‌کنه، نه برعکسش! اونم چهار تا هشت‌تایی!

اخبار رویترز از عوامل کودتا: به گزارش خبرنگار رویترز درباره عوامل اجرای کودتا، آبدارچی کاخ، کل گارد ریاست‌جمهوری را خلع سلاح کرده؛ افراد طرفدار اردوغان، کل ژنرال‌های ارتش را خلع سلاح کردند؛ برادر رئیس‌جمهوری ترکیه، کلا دادگاه‌های ترکیه را با قاضی‌ها و بازپرس‌ها و کارشناسانش دستگیر کرده؛ میوه‌فروش سر کوچه اردوغان، کلا اساتید دانشگاه را بازنشسته و ممنوع‌الخروج کرده؛ پدر عروس رئیس‌جمهوری ترکیه هم تمام نیروهای امنیتی را معلق کرده همین‌جوری روی هوا!

تیتر روزنامه‌های ترکیه: پایان دموکراسی، پاسخ قاطع آزادیخواهان به زیاده‌خواهی‌های ارتش، افتتاح ایستگاه جدید مترو در آنکارا، لبخند اقتصاد دنیا به ترکیه جدید، کودتا در حریم سلطان

برنامه اخبار هفت شب شبکه TRT: مردم ترکیه سلام، وارث بحق سلطان سلیمان، امروز با انجام کمی هرس، تعدادی علف هرز و اینها را از باغچه خانه‌اش، باغچه کاخ ریاست‌جمهوری، باغچه پادگان‌های ارتش، باغچه دادگستری‌ها، باغچه دانشگاه‌های کشور و سایر باغچه‌ها از بین برد و ضمنا برای این‌که دوباره‌کاری نشود، آنها را کود داده و آبیاری کرد! همچنین سلطان رجب طیب از مردم ایران خواست که یا به جوک ساختن در تلگرام خاتمه بدهند یا بروند یک جای دیگر برای آنکارا!

درخواست کمک ارتش: ارتش ترکیه در بیانیه دوم خود از مردم خواست مقررات منع رفت‌وآمد را نادیده بگیرند و بیایند توی خیابان‌ها. ارتش در ادامه افزود جان مادرتان نجاتمان دهید از دست این اردوغان!

خبر غیررسمی: اعضای خانواده اردوغان از ترس این‌که دامنه دستگیری‌ها به آنها نرسد به یک کشور همسایه پناه برده‌اند و مشغول آمادگی برای شرکت در مسابقات اسب‌سواری آن کشور هستند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از همون اول ، همه ایرانی ها فهمیدن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج