۳۶۵۵۹۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تصویر خیره کننده ناسا از آتش یک موشک

آتش ناشی از روشن شدن موشک معمولا به قدری درخشان است که تاکنون تصویر دقیقی از آن ارائه نشده بود و اکنون ناسا از دوربین جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند جزئیات این توده آتشین را نمایش دهد. پیش از این بیشتر از تنظیمات نوردهی استفاده می‌شد اما این کار باعث تیره‌تر شدن سایر بخش‌های تصویر می‌شد. بیشتر دوربین‌ها نیز در هر زمان تنها یک نوردهی را ثبت می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: آتش ناشی از روشن شدن موشک معمولا به قدری درخشان است که تاکنون تصویر دقیقی از آن ارائه نشده بود و اکنون ناسا از دوربین جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند جزئیات این توده آتشین را نمایش دهد.
پیش از این بیشتر از تنظیمات نوردهی استفاده می‌شد اما این کار باعث تیره‌تر شدن سایر بخش‌های تصویر می‌شد. بیشتر دوربین‌ها نیز در هر زمان تنها یک نوردهی را ثبت می‌کنند.

اما پروژه جدید "محدوده استریو X دینامیک بالا" (HiDyRS-X) بر این مشکل فائق آمده و توانسته چندین نوردهی حرکت آهسته را به یک باره ثبت کند و در نهایت آنها را به شکل یک فیلم باکیفیت‌تر ترکیب کند.

این دوربین از شیوه مشابهی استفاده می‌کند که عکاسان شب از آن در زمان ترکیب تصاویر متعدد در یک پست برای دستیابی به یک تصویر تاثیرگذار بهره می‌برند.

این تصاویر به نمایش یک آزمایش موتور موشک QM-2 در حالت آهسته پرداخته‌اند که در اواخر ژوئن توسط شرکت اوربیتال برای آزمایش نسخه مقیاس کاملی از تقویت‌کننده موشک جامد اجرا شده بود. این تقویت‌کننده قرار است موشک غول‌پیکر سیستم پرتاب فضایی ناسا را به فضای عمیق ارسال کند.

این آزمایش تنها دو دقیقه طول کشید. این دومین و آخرین آزمایش مقیاس کامل تقویت‌کننده‌های موشک جامدی بود که قرار است برای ابرموشک ناسا استفاده شوند. نخستن آزمایش در مارس 2015 انجام شد.

ناسا قصد دارد از این موشک برای پرتاب فضاپیمای جدید اوریون در ماموریت‌هایی به مقصد یک سیارک، مریخ و فراتر از آن استفاده کند. اولین پرواز آزمایشی این فضاپیما و موشک برای پاییز 2018 برنامه‌ریزی شده است.

دوربین HiDyRS-X در حال حاضر در مرحله پیش‌ساخت قرار دارد و دانشمندان قصد دارند نسخه دوم آن را با قابلیت‌های پیشرفته‌تر از جمله هم‌ترازی بسازند.
تصویر خیره کننده ناسا از آتش یک موشک

تصویر عادی
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
تصویر خیره کننده ناسا از آتش یک موشک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج