۳۶۹۰۵۹
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

تشخیص چهره افراد توسط ماهی

اینکه یک ماهی آب دهانش را روی صورت شخصی بریزد، هم کاری عجیب است و هم مشمئز کننده. با این همه، این اتفاق برای دانشمندانی که یک تحقیق تازه را روی حیوانات انجام می دادند بسیار شیرین و خوشحال کننده بود.

وب سایت دیجیاتو: اینکه یک ماهی آب دهانش را روی صورت شخصی بریزد، هم کاری عجیب است و هم مشمئز کننده. با این همه، این اتفاق برای دانشمندانی که یک تحقیق تازه را روی حیوانات انجام می دادند بسیار شیرین و خوشحال کننده بود.

گروهی پژوهشگر یک ماهی کمانگیر را طوری آموزش داده اند که می تواند آب دهانش را روی تصویر افراد بریزد؛ در واقع آنها برای نخستین بار موفق شدند نشان دهند که ماهی ها می توانند کاری فوق العاده عجیب و پیچیده را انجام دهند: تشخیص صورت انسان.

در این پژوهش که نتایج آن در نشریع ساینتیفیک ریپورتز منتشر شد، دانشمندان دانشگاه های آکسفورد و کوئینزلند دو تصویر مربوط به چهره انسان را به ماهی کمانگیر نشان دادند (که یکی از تصاویر برایشان آشنا بود). در مرحله بعد، ماهی باید صورت درست را تشخیص می داد و جایزه می گرفت.

محض اطلاع شما باید بگوییم که این نوع آبزی عموما برای پایین آوردن حشرات از روی شاخه ها، پرتابه های آبی را به سمت شان شلیک می کند و با در نظر داشتن همین ویژگی تشخیص اینکه ماهی کدام صورت را انتخاب کرده ابدا کار دشواری نبود. تمام کاری که دانشمندان باید انجام می دادند این بود که ماهی را آموزش دهند تا آب دهانش را روی عکس انتخاب شده پرتاب کند.

تشخیص چهره افراد توسط ماهی
در ادامه وقتی تصاویر به صورت رنگی نشان داده شدند، ماهی در ۸۱ درصد موارد، چهره را به درستی انتخاب کرد. جالب است بدانید زمانی که تصاویر به صورت سیاه و سفید برایش نشان داده شدند، نتیجه کار حتی از این هم بهتر شد و ماهی توانست در ۸۶ درصد از موارد تشخیص درست بدهد.

اضافه نماییم این اولین باری نیست که ماهی ها توانایی خود را در تشخیص حیوانات بر پایه خصوصیات چهره شان، نشان داده اند.

در اکتبر سال قبل نیز همین تیم اعلام کرد دوشیزه ماهی آمبون نیز می تواند با استفاده از الگوهای موجود در چهره دیگر ماهی های هم گونه اش، آنها را تشخیص دهد و جالب است بدانید که این الگوها صرفا برای موجوداتی قابل رویت هستند که می توانند طول موج های فرابنفش را تشخیص دهند.

در ادامه مشخص گردید، دوشیزه ماهی لیمویی هم چنین قابلیتی دارد. اما مطالعات اخیر انجام شده توسط پژوهشگران آکسفورد و کوئینزلند یافته های قبلی در این باره را یک گام دیگر فراتر می برد. براساس مقاله منتشر شده در این باره، ماهی کمانگیر علیرغم مغز کوچک و ساده ای که دارد می تواند کارهای بصری پیچیده و دشواری را انجام دهد.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
تشخیص چهره افراد توسط ماهی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج