adexo3
۳۷۱۸۱۲
۵۰۴۰
۵۰۴۰
پ

طنز؛ بداخلاقی یا بی‌اخلاقی؟ مسأله این هم هست!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:

یک تحقیق جدید پزشکی رسما برجک مرا آورد پایین و کلیه محاسبات اخلاقی در زندگی مرا زیر‌ورو و کن فیکون کرد. آخر این هم شد تحقیق که آدم انسان‌های بداخلاق را مورد مطالعه قرار دهد و به این نتیجه برسد که آدم‌های بداخلاق، درآمد و عمر بیشتری دارند؟ از آن جایی که اغلب این تحقیقات توسط پزشکان صورت می‌گیرد، نمی‌شود آن را جزو قصور پزشکی حساب کرد که الکی امید داشته باشیم که قصور پزشکی چیز خوبی است و منجر به رسیدن نتایجی می‌شود که می‌توانید با خیال راحت ردش کنید.
شما خودتان کمی به اطراف خودتان نگاه کنید. ببینید چند نفر آدم بداخلاق می‌بینید که هم عمر زیادی دارند و هم پولشان از پارو بالا می‌رود. اوه اوه... (نترسید و به گیرنده‌هایتان دست نزنید. این اوه اوه را من گفتم و از آن اوه اوه‌های احمدی‌نژادی نیست) من خودم که به دور و برم نگاه می‌کنم، می‌بینم اکثر بداخلاق‌های دور و بر من یا سیاستمدارند و از مقامات فعلی و سابق یا هنرمندند و... می‌دانید همین حالا و با این چند خط، میزان شکایت از روزنامه شهروند با رشد ٣٥‌درصدی مواجه شده؟ سیاستمدارها شکایت می‌کنند که مگه ما بداخلاقیم.
یکسری‌شان هم مدعی می‌شوند که حالا مگه سن ما بالاست؟ منصف‌ترها سوال‌شان کمی فرق دارد و می‌پرسند: حالا مگه سن ما چقدر بالاست؟ ما که تازه چل‌چلی‌مان شده. این را که می‌گویند دلم می‌خواهد یک قصور پزشکی صاف بر من نازل شود و خلاص. می‌بینید؟ قصور پزشکی همیشه هم بد نیست. مثل اشتباه داوری که گاهی به سود یک تیم است و گاهی به ضررش .

قهرمان بی‌غش از مُدُنُم اما نوموگم: اگر منظورتان منم که خیال خام کرده‌اید من مُقُر بیایم، اما در زمینه اخلاق خواستم استعلام کنید ببینم بداخلاق‌ها عمر زیادی می‌کنند یا بی‌اخلاق‌ها؟

ساحره از سر پل تجریش: در مورد سوال «شهروند» بالا می‌خواستم بپرسم آدم چیزی نداشته باشد، خوب است یا بدش را داشته باشد؟ همین مسأله بی‌اخلاقی یا بداخلاقی، مسأله واقعا کدام است؟ مورد دیگرش وجدان است. بی‌وجدان باشی عمر بیشتری می‌کنی یا وجدان بد داشته باشی؟

منوچهر از اراک: درجواب بانو ساحره عرض کنم که چیز بد داشتن بهتر از نداشتن آن چیز است. شما خودروی بد داشته باشی، بالاخره خودرو است و قیمت دارد، اما نداشته باشی، نداری دیگه.

رزیتا از یاسوج: مثال نقض حرف منوچهرخان دوست بد است. دوست بد بهتر است یا آدم دوست نداشته باشد؟ شاعر بی‌دلیل نگفته که دشمن دانا به از نادان ِدوست. حالا دندان را نمی‌گویم که درد بی‌دندانی خیلی ناچیز‌تر از داشتن دندانی است که دردش دیوانه‌تان می‌کند.

مرتضی از ...: به شما چه که از کجا زنگ می‌زنم؟ نمی‌شود تو مسائل شخصی دیگران فضولی نکنید؟ حتما الان می‌خواهید سن‌و‌‌سال مرا هم بپرسید. خب بپرسید. دو‌سال تمام. بله. تعجب می‌کنید؟ خب من یک‌بار کنتور صفر کرده‌ام، این رقم کارکرد جدیدم است. به شما چه کنتور کجای من نصب شده؟ مگه من با وسایل شخصی شما کار دارم؟

مینو: ببخشید ببخشید صبح بخیر و شادی. می‌خواستم بپرسم همسر بداخلاق باعث طول عمر خودش میشه یا عمر اطرافیانش را هم می‌بره بالا؟ من الان دو تا خواستگار دارم، یکی‌شان خیلی بداخلاق و پررو است. منتها اگر بداخلاقی باعث میشه پولدار بشه و من هم عمرم زیاد بشه، خب جهنم و ضرر. تحمل می‌کنم و به اون خواستگار خوش‌اخلاقم میگم نه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج