۳۷۳۲۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تاتوی هوشمند برای کنترل تلفن همراه

گروهی از دانشجویان دکترای دانشگاه MIT و محققان مرکز تحقیقات مایکروسافت درحال‌ توسعه پوشیدنی‌های جدیدی هستند، تاتوی موقتی که می‌تواند به یک صفحه لمسی تبدیل شود، از راه دور اسمارتفون ها را کنترل کند و یا آن را با استفاده از NFC به اشتراک بگذارد.

وب سایت بیتلاگ - فرید کریمی: گروهی از دانشجویان دکترای دانشگاه MIT و محققان مرکز تحقیقات مایکروسافت درحال‌ توسعه پوشیدنی‌های جدیدی هستند، تاتوی موقتی که می‌تواند به یک صفحه لمسی تبدیل شود، از راه دور اسمارتفون ها را کنترل کند و یا آن را با استفاده از NFC به اشتراک بگذارد. این تکنولوژی جدید که در وب‌سایت MIT توصیف‌ شده و قرار است، ماه آینده در سمپوزیوم پوشیدنی‌ها ارائه شود، DuoSkin نام دارد.

محققان می‌گویند، می‌توانید یک مدار را با استفاده از هر نرم‌افزار گرافیکی طراحی کنید، تاتوی برگ طلا (که رسانای برق است) را بر روی پوست بدن بچسبانید و سپس با بهره بردن از سایر مواد و قطعات مورد نیاز برای تعاملی کردن تاتو، یک تاتوی هوشمند داشته باشید.

در این مقاله سه مورداستفاده کلیدی این تاتو شرح داده‌شده است:
  • می‌توان از پوست به‌عنوان یک ترک پد (Trackpad) استفاده کرد.
  • طراحی تاتو برای تغییر رنگ ‌بر اساس تغییر دمای هوا.
  • دریافت داده از تاتو.
در عکسی که توسط MIT به اشتراک گذاشته‌شده، این تاتو حتی شامل چراغ‌های LED است که نوعی صفحه‌نمایش درخشان را در پوست ایجاد می‌کند. این اولین باری نیست که محققان تلاش می‌کنند، اپیدرم (سطحی‌ترین لایه پوست) ما را تبدیل به یک صفحه‌نمایش لمسی کنند. در سال ۲۰۱۰ دانشجویی از دانشگاه کارنگی ملون که با مرکز تحقیقات مایکروسافت همکاری می‌کرد Skinput را طراحی کرده بود که مچ دست و یا پشت دست را به یک "بوم ورودی اشاره‌های انگشت" تبدیل می‌کرد.

اما این ایده بیش‌ از حد پرهزینه بود و برای ساخت نیاز به چندین دستگاه داشت که می‌باید یک رابط را بر روی پوست می‌تاباند، درحالی‌که این تاتوی جدید به‌سادگی مانند یک تاتوی موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تاتو خیلی شبیه به پچ‌های هوشمندی است که برخی شرکت‌های تولید محصولات پزشکی و سلامتی درحال‌توسعه آن هستند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
تاتوی هوشمند برای کنترل تلفن همراه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج