adexo3
۳۸۶۰۲۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ اصغرجان اینقدر شعار نده!

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

مسعود فراستی در برنامه اخیر «هفت» همان حرف‌هایی را زد که بنده نیز قبلا در همین ستون زده بودم.منتهی فرق ماجرا این بود که ما در ستون طنز این حرف‌ها را زدیم و فراستی در یک برنامه جدی این صحبت‌ها را کرد (این وجه تشابه از کجا آمده مسعود جان؟!).در گذشته ما یک اصطلاح«ماقبل تاریخ» داشتیم که به معنای«خیلی قدیمی» بود، اما مسعود فراستی اصطلاح«ماقبل بد» را اختراع کردند که معادل همان «مرسی اه!» خودمان است.همچنین فراستی فیلم فروشنده را یک فیلم«شعاری» نامید در حالی که شعاردادن فی نفسه کار خوبی است اما جای آن در سینما نیست.
اصغر فرهادی اگر شعاری دارد بردارد آن را ببرد داخل استادیوم با وزن و قافیه نثار اعضای خانواده ورزشکاران تیم‌های مقابل کند (چرا سینما خب؟!).همچنین فراستی در بخش دیگر صحبت‌های خود (یا یک چیزی توی همین مایه‌ها!) گفت که این فیلم به شدت «سرکاری» است و این نشان می‌دهد که اصغر فرهادی پایش را از گلیمش درازتر کرده و می‌خواهد جا پای وزارت کار گذاشته و مردم را سرکار بگذارد.
این درحالی است که این وظیفه مسئولان است که مردم را سرکار بگذارند که با جدیت نیز مشغول همین کار هستند و ما از نظر سرکار بودن خوشبختانه مشکلی نداریم.همچنین فراستی اعلام کرد که فیلم فروشنده به شدت دنبال «فروش» است.از دوران دایناسورها تا همین الان هر فروشنده‌ای دنبال فروش بوده و طبیعتا فرهادی اگر اسم فیلم را «مشتری» می‌گذاشت می‌توانست دنبال فروش نباشد.همچنین فراستی اعلام کرده که فیلم فروشنده «فرم» ندارد که خب این هم از بی‌در و پیکری سینمای ماست.
یعنی چه که یک نفر بیاید و بدون پرکردن فرم‌های مربوط به اجازه از آقای فراستی برای فیلمسازی برود و فیلم بسازد؟ بی‌شرمی تا کجا؟ حیا چی شده؟ خجالت کجا رفته؟ بی‌ادبی هم حدی دارد، بگذریم...! در پایان هم استاد گفته اند که این فیلم «وقت تماشاگر را تلف می‌کند» که خب اگر داور دقت کند، می‌تواند برای این وقت تلف کردن ها، وقت اضافه بیشتری بگیرد که نه سیخ بسوزد و نه باز همان سیخ! (گوشت کیلویی ۳۸ هزار تومن که توقع ندارید بسوزه؟!)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج