۳۸۹۴۷۵
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

عقیق کویامیتو

عقیق کویامیتو در چیهواهوا مکزیک یافت می‌شود و بیشترین شبه‌ریخت را نسبت به دیگر مکان‌های عقیق دارد. شبه‌ریخت به چیزی گفته می‌شود که شکل چیز دیگری را داشته باشد.

وبسایت fa-ct.ir: عقیق کویامیتو در چیهواهوا مکزیک یافت می‌شود و بیشترین شبه‌ریخت را نسبت به دیگر مکان‌های عقیق دارد. شبه‌ریخت به چیزی گفته می‌شود که شکل چیز دیگری را داشته باشد. شبه‌ریخت در عقیق بسیار نادر است و در عقیق‌های کروی در جاهای مختلف، معمولاً به صورت جایگزین کلسیت یا آراگونیت رخ می‌دهد.

عقیق کویامیتو

فرآیند تشکیل بدین صورت است. ابتدا کریستال‌ها در حفرات گازی برجای مانده در سنگ‌های آتشفشانی آندزیت رشد می‌کنند (در مورد عقیق کویامیتو گمان می‌رود که این کریستال‌ها آراگونیت باشند). سپس عقیق شروع به تشکیل می‌کند و کریستال‌ها و داخل حفره را می‌پوشاند. هرچه عقیق بیشتری تشکیل شود پوشش روی کریستال‌ها ضخیم‌تر می‌شود. این فرآیند می‌تواند ادامه یابد تا زمانیکه حفره‌ی گازی پر شود یا معمولاً متوقف شود و قسمت‌های توخالی در کلوخه ایجاد می‌کند. کوارتز یا عقیق نیز به مانند تمامی عقیق‌های کلوخه‌ای ممکن است از یک حالت به حالت دیگر تغییر کنند.

زمانیکه لایه‌ی عقیق بر روی کریستال تشکیل می‌شود، شکل ترکیب حاصله صاف‌تر می‌شود تازمانیکه کاملاً سطح مقطع کروی پیدا کند. یک عقیق جامد که سطح مقطع زده شود یک الگوی نواری کروی در قسمت خارجی و شش ضلعی در مرکز نشان می‌دهد (شش‌ضلعی در نقطه‌ی ابتدای پوشش کریستال).
عقیق کویامیتو
عقیق کویامیتو
عقیق کویامیتو
عقیق کویامیتو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج