جاباما
۳۹۹۰۰۲
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

نمایش عروسکی آبی ویتنامی ها

قرن هاست که کودکان و بزرگترهای ویتنامی با نوع منحصربفردی از نمایش عروسکی سرگرم می شوند، نمایشی که روی آب اجرا می شود!

برترین ها: قرن هاست که کودکان و بزرگترهای ویتنامی با نوع منحصربفردی از نمایش عروسکی سرگرم می شوند، نمایشی که روی آب اجرا می شود! عروسک گردان ها تا سینه در یک استخر آب فرو می روند و پشت پرده قرار می گیرند و عروسک های چوبی را و با دسته ها و نخ های پنهان زیر آب عروسک ها کنترل می کنند در حالیکه عروسک ها روی سطح آب می رقصند. یک ارکستر سنتی ویتنامی موسیقی متن این نمایش را فراهم می کند درحالیکه خوانندگان داستان نمایش را آواز می خوانند.
آب نه تنها ریسمان عروسک ها و حرکت عروسک گردان ها را مخفی می کند، بلکه فرصتی برای ایجاد صدای آب و موج و ... فراهم می کند. تصور می شود خیمه شب بازی آبی از روستاهای منطقه دلتای رودخانه سرخ در شمال ویتنام از قرن یازدهم توسعه یافته است. خیمه شب بازی های آبی اصلی پس از برداشت محصول در مزارع برنج برگزار می شدند تا پایان فصل برداشت محصول را جشن بگیرند. بعدها استخرهای عمومی، صحنه نمایش این اجراهای بداهه شدند و این شکل هنری را گسترش دادند.
تم نمایش از زندگی روزمره تا قصه ها و افسانه های عامیانه ویتنامی را شامل می شود. داستان هایی از برداشت محصول، ماهیگیری و فستیوال ها اغلب تاکید می شوند. اجراهای مدرن معمولا به جای یک داستان بلند، چندین داستان کوتاه بیان می کنند.
عروسک ها از چوب ساخته می شوند و سپس روی آن ها با لاک پوشیده می شود تا ضدآب شوند. هر عروسک حدود ۶۰ سانتیمتر ارتفاع و وزنی بین ۹ تا ۱۴ کیلوگرم دارد. حرکت آن ها روی صحنه نیاز به مهارت و قدرت دارد و گاهی دو تا سه نفر برای این کار لازم است. معمولا عروسک گردان های این نمایش سنتی از بیماری های ناشی از آب، روماتیسم و انگل رنج می برند. عروسک گردان های قدیمی از سس ماهی و چای زنجبیل برای کمک به تحمل اجرای زمستان استفاده می کردند و عروسک گردان های مدرن از لباس های محافظ استفاده می کنند.
تئاتر عروسکی آبی تانگ لانگ در هانوی برای این نوع نمایش هایش مشهور است. این تئاتر در سال ۱۹۶۹ تاسیس شده و از آن زمان در سراسر جهان اجراهایی داشته است.
نمایش عروسکی آبی ویتنامی ها
نمایش عروسکی آبی ویتنامی ها
نمایش عروسکی آبی ویتنامی ها
نمایش عروسکی آبی ویتنامی ها
نمایش عروسکی آبی ویتنامی ها
نمایش عروسکی آبی ویتنامی ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج