جاباما
۴۱۹۹۸۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

نورپردازی پهپادهای اینتل در آسمان

شرکت تراشه‌سازی اینتل پهپاد تازه‌‌ای را به بازار معرفی کرده است که می‌تواند آینده صنعت سرگرمی‌ها و گردهمایی‌ها را دگرگون سازد.

خبرگزاری آنا - محمدرضا احمدی‌نیا: شرکت تراشه‌سازی اینتل پهپاد تازه‌‌ای را به بازار معرفی کرده است که می‌تواند آینده صنعت سرگرمی‌ها و گردهمایی‌ها را دگرگون سازد.

شرکت تراشه‌سازی اینتل که مدتی‌ است در حوزه توسعه پهپادها و کوادکوپترها فعالیت می‌کند، چند ماه قبل نمایشی از توانمندی تراشه کنترل از راه دور پهپادهای خود اجرا کرد که در آن ۱۰۰ کوادکوپتر تنها توسط یک خلبان از راه دور کنترل می‌شدند. این نمایش در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شد.

اکنون اینتل از کوادکوپتر تازه‌ خود رونمایی کرده است که مجهز به یک پنل نورپردازی LED است و به گفته شرکت می‌تواند هر ۴ میلیارد رنگ نور موجود در طبیعت را ترکیب و به‌صورت خودکار بیفشاند.

این کوادکوپتر امکان کنترل دسته‌جمعی با یک خلبان را دارد و نورپردازی‌های ترکیبی‌ای را که قبلا هفته‌ها زمان صرف طراحی آن می‌شد، در چند روز قابل دسترسی خواهد کرد.

نمایش رونمایی از این کوادکوپتر نیز در نوع خود هیجان‌انگیز بود چراکه اینتل با پرواز هم‌زمان ۵۰۰ کوادکوپتر نورپرداز آن ‌هم توسط یک خلبان، رکورد تازه‌ای در این زمینه ثبت کرد.

کوادکوپتر تازه برای دریافت مجوز از FAA (سازمان امنیت پروازهای خصوصی آمریکا) راهی پرپیچ و خم در پیش دارد تا ثابت کند یک خلبان قادر به کنترل پرواز جمعی پهپادهاست اما برای حفظ ایمنی در محیط‌هایی مانند کنسرت‌ها و نمایشگاه‌ها، این کوادکوپتر از جنس یک فیبر کربن انعطاف‌پذیر و نرم ساخته شده است که هم‌زمان هم امنیت افراد زیر آن را تأمین می‌کند و هم امنیت قطعات الکتررونیکی داخلش را.

از قابلیت‌های دیگر این پهپاد و در واقع قابلیت‌های چیپ‌ست آن، این است که می‌تواند میزان استفاده از GPS و نقشه را متناسب با شارژ باتری‌ها تغییر دهد. این کوادکوپترها می‌توانند با شارژ کامل ۲۰ دقیقه پرواز کنند اما هنوز قیمت مشخصی برای فروش عمومی آنها ارائه نشده است.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
نورپردازی پهپادهای اینتل در آسمان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج