اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۸۶۸۱
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

طنز؛ لینچان؛ بازی تموم شد!

فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:

بنده هنوز متوجه نشده‌ام که ماجرای چین چیست؟ مشکل‌شان کجاست واقعا؟ ظاهراً بچه‌ها یک جوری در چین کشور‌داری می‌کنند که هر روز پای ثابت ستون‌های طنز باشند.یعنی آنجا یک طوری شده که بنده این ترس را دارم که پس فردا اگر کسی پس از دو بار تلاش نتواند نخ را از سوراخ سوزن رد کند، او را زیر چرخ خیاطی بگذارند.اخیراً دولت این کشور اعلام کرده که دانش‌آموزان چینی در صورت تقلب در امتحانات ممکن است تا ۷ سال به زندان محکوم شوند! این در حالی است که بخش بزرگی از خلاقیت نسل جوان در کنار ساخت«داب اسمش» در تقلب کردن است.مورد داشته‌ایم برای امتحان دکتری تقلب نوشته، الان جراح شده و عمل باز قلب انجام می‌دهد، حالا در نهایت ممکن است یک پنسی، قیچی چیزی داخل لوزالمعده بیمار باقی بگذارد که آن هم هیچ ایرادی ندارد، پیش می‌آید.

حالا یعنی قرار است در زندان‌های چین در کنار بند مفاسد اقتصادی، سارقان و اینها، بند متقلبان امتحانی هم داشته باشند؟ وجدانی قدیم‌ها این زندان رفتن یک‌ شأن و منزلتی داشت، یک حرمتی داشت، آخر نمی‌شود در بند کناری آدمی باشد که 8 هزار میلیارد یوآن اختلاس کرده، آن وقت در بند کناری یک نفر حضور داشته باشد که سر جلسه امتحان تقلب از داخل جیبش پیدا کرده‌اند، این چیزها را نباید بازیچه قرار داد.در عین حال با تصویب این قانون، کار مراقب‌های امتحان در چین خیلی حساس می‌شود، به نظرم دست کم یک سرهنگ بگذارند تا مراقب امتحان باشد، چون دیگر موضوع از یک نمره صفر دادن و محرومیت اینها گذشته است.فضا به سمتی رفته که شاگرد سر جلسه امتحان یک کاغذ از جیبش در می‌آورد تا تقلب کند که ناگهان مراقب یک هفت تیر از جیب کت خود در می‌آورد و می‌گوید: «لینچان اون برگ رِ بده به من! بازی تموم شد».
به نظرم دولت چین حالا که نتوانسته فکری برای کنترل جمعیت بکند، روش‌های دیگری را اتخاذ کرده است.نمونه‌اش بازجویی از یک میلیون مقام فاسد اقتصادی است.باورکنید جمعیت بعضی از کشورها به یک میلیون نفر نمی‌رسد، آن وقت چین به تنهایی یک میلیون مقام فاسد اقتصادی دارد، البته این مشکل خودشان است.نگرانی اصلی اینجاست که چون چین دستی بر صادرات کالاهای بنجل به کشورهای دیگر دارد، این مفاسد اقتصادی را هم صادر کند، درحالی که در برخی از کشورها تا دل‌تان بخواهد کلاهبردار و رانت خوار وجود دارد، نمره یک‌ها و درجه یک‌هایش هم موجود است، دست شما درد نکند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعاًتوچطوری فکرکردی؟ باچه رویی کشوری مثل چین رو مسخره کنیم؟چیزی تومایه های سنگ پای قزوین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج