۴۵۵۱۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طنز؛ رعایت فاصله

حسن غلامعلی‌فرد در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

دهخدا با گچ روی تخته‌سیاه نوشت: «اهمیت رعایت فاصله بین واژه‌ها» بعد رو کرد به بچه‌های کلاس و پرسید: «چرا باید فاصله‌ بین واژه‌ها رو رعایت کرد و نباید آن‌ها رو به هم چسبوند؟» رسایی با رگ‌هایی ورم کرده پاسخ داد: «چون چسبیدن کلمات به همدیگه باعث ایجاد فسادِ کلماتی می‌شه». کوچک‌زاده یکهو فریاد زد: «احسنت!». سپس از شدت هیجان دفترچه‌اش را سوی انصاری پرتاب کرد و دوباره فریاد زد: «باید همه‌ واژه‌ها رو نابارور کنیم». حداد عادل لپ‌هایش گل انداخت و گفت: «من این مسئولیت رو قبول می‌کنم». دهخدا به تخته تقه زد و گفت: «واژه‌های مستقل باید با واژه‌ قبل و بعدشون فاصله داشته باشن که خوندن‌شون راحت‌تر بشه!» کواکبیان با صدای بلند گفت: «به نظر من آدم باید بلد باشه که چه زمانی از فاصله استفاده کنه». عارف بدون اینکه چیزی بگوید با تکان دادن سر، کواکبیان را تایید کرد.

رسایی همان‌طور که عکس‌های ویلای فنلاندش را توی گوشی گران‌قیمتش نشان کوچک‌زاده می‌داد گفت: «متاسفانه فیش‌های حقوقی نجومی فاصله‌های طبقاتی رو زیاد کردند». کوچک‌زاده دوباره فریاد زد: «احسنت!» و بی‌اختیار گوشیِ رسایی را سوی انصاری پرتاب کرد.

رسایی از اینکه گوشی‌اش خرد و خاکشیر شده بود عصبانی شد و لاریجانی را نیشگون گرفت.

لاریجانی اعتراض کرد و گفت: «اون گوشیت‌رو پرت کرد، چرا من‌رو نیشگون می‌گیری؟» دهخدا با کلافگی به رسایی گفت: «لطفا فاصله‌ات رو‌ حفظ کن». غرضی یکهو‌ از جایش بلند شد و پرسید: «می‌شه به احمدی‌نژاد و رحیمی و بقایی و مشایی بگین هی موقع زنگ تفریح برای ما سبیل آتشی نکشن؟» دهخدا به احمدی‌نژاد نگاهی انداخت و با عصبانیت گفت: «تو و مشایی و رحیمی و بقایی چرا این‌قدر نزدیک به هم نشستین؟» رحیمی همان‌طور که عکس‌های سلفی‌اش در بازداشتگاه را نشان بقایی می‌داد گفت: «آخه جا نبود، مجبور شدیم نزدیک هم بشینیم».

دهخدا با خشم به نیمکت‌های خالی اشاره کرد و گفت: «پس اون نیمکت‌های خالی چی هستن؟» مشایی گفت: «اونا رو گذاشتیم خالی بمونن تا احمدی‌‌نژاد یاد خاطرات سازمان ملل بیوفته و انرژی بگیره». دهخدا چند بار نفس عمیق کشید و گفت: «رعایت فاصله بسیار مهمه. واژه‌ها رو به هم نچسبانید تا خواندنشون راحت باشه. متوجه شدین؟» بچه‌ها یک‌صدا گفتند: «بله». البته دهخدا می‌دانست که آن‌ها حواس‌شان جای دیگری بود و همگی منتظر بودند تا دهخدا از کلاس بیرون برود تا بتوانند کارت حافظه‌ گوشی رسایی را که زیر پای انصاری افتاده بود بردارند و عکس‌هایش را نگاه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج