adexo3
۴۵۷۰۳۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طنز؛ کیش و مات!

محمدرضا محمدی در روزنامه ایران نوشت:

باور کن از گل خوردن بدتره... وجدان نویسنده: چی از گل خوردن بدتره؟ نویسنده: کیش و مات شدن! وجدان نویسنده: تو که اهل بازی شطرنج نبودی، چه شد که کیش و مات شدی؟ نویسنده: امروز پسرم که به تقلید از کتاب‌های تاریخی، همه شخصیت های تلویزیونی و کارتونی را با سؤال این خوبه یا بد؟ از هم تفکیک می‌کند و می‌شناسد، از من سؤال کرد: منشور حقوق شهروندی خوبه یا بد؟ من با کلی مقدمه چینی و شرح زندگی کوروش برای او توضیح دادم که یکی از افتخارات ما ایرانیان منشور حقوق بشر کوروش بوده و منشور اخیر رئیس جمهوری هم به شرط فرهنگ‌سازی و سپس اجرا به همان میزان می‌تواند مایه ایجاد صلح و دوستی در جهان و افتخار ایران باشد.
وجدان نویسنده: اینکه خوبه! کجای کار کیش شدی؟ نویسنده: سپس پسرم پرسید تبلیغات انتخاباتی خوبه یا بد؟ جواب دادم آن هم خوب است چون وقتی فردی ایده جدید دارد، احساس مسئولیت می‌کند و با عرضه کردن افکار و برنامه هایش، مردم به او رأی می‌دهند و بدیهی است که مردم به خاطر قیافه به کسی رأی نمی‌دهند و رشد هر کشور غیرمستقیم مدیون این تبلیغات و وعده هاست. ولی چون بعضی افراد وعده‌هایی به مردم داده و عمل نکرده‌اند، کارهایی را که حمل بر تبلیغات انتخاباتی می‌شود به دیده شک و تردید می‌نگرند ولی هیچ کس در عرصه فعالیت‌های سیاسی بی‌نیاز از تبلیغات انتخاباتی نیست.
وجدان نویسنده: این هم حرف بدی نیست و نباید مات بشوی! نویسنده: پسرم بعد نه گذاشت و نه برداشت و پرسید بین منشور حقوق شهروندی رئیس جمهوری و تبلیغات انتخاباتی کدام خوب است کدام بد؟ به او پاسخ دادم عزیزم هرکدام جایگاه خود را دارند ولی چرا این سؤال را می‌پرسی؟ که در جواب گفت: در روزنامه‌ها خواندم که یکی از مقامات که خودشان چند ماه قبل برای انتخابات خبرگان تبلیغات انتخاباتی کرده بودند، فرموده: «منشور حقوق شهروندی نه طرح بوده نه لایحه بلکه «تبلیغات انتخاباتی» است.» وجدان نویسنده: خوب تو چه جوابی به او دادی؟ نویسنده: من که کیش و مات شده بودم، قاعده بازی را برهم زده و پسرم را تا می‌خورد زدمش تا به شیوه سقراطی دیگر مرا سنگ روی یخ نکند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج