۴۷۱۰۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طنز؛ واقعه پلاسکو چگونه به اقتصاد ملی کمک کرد؟

ما که سال‌هاست جز پاساژ بساز بفروشی و مگامال حرام و مجتمع‌های تجاری دو زاری چیزی نساخته‌ایم و تا الان از آنچه فلان فلان شده‌های رژیم سابق باقی گذاشتند، ارتزاق می‌کنیم، برایمان راحت است که....

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در روزنامه شهروند نوشت:

ما که سال‌هاست جز پاساژ بساز بفروشی و مگامال حرام و مجتمع‌های تجاری دو زاری چیزی نساخته‌ایم و تا الان از آنچه فلان فلان شده‌های رژیم سابق باقی گذاشتند، ارتزاق می‌کنیم، برایمان راحت است که باز هم ریزش پلاسکو را بیندازیم گردن همان‌ها که ساختندش و کاری هم به این نداشته باشیم که تمام این سال‌ها مفتی مفتی خوردیم و بابت تعمیر و نگهداری آن نم پس ندادیم! ولی نه بالام جان، الان برای شما توضیح خواهم داد که واقعه پلاسکو به رشد اقتصاد ملی کمک کرد!

بازار کپسول‌های آتش‌نشانی: حتما شما هم چند باری گیر این بازاریاب‌های تلفنی افتاده‌اید که با کلی ش ش گفتن، سعی می‌کنند کپسول آتش‌نشانی به شما بفروشند و اینقدری که نگران شما هستند، ننه بابایتان نیست! مغازه‌های کپسول فروشی تا پیش از این در فکر تغییر کاربری به قلیان و تنباکو‌ فروشی بودند، بعد از حادثه پلاسکو، وانت وانت کپسول آتش‌نشانی بود که سفارش داده می‌شد و روی هر پیک موتوری دویست تا کپسول بار زده شده بود و بازار تکانی خورد!

صنعت بیمه: حتی اگر تا حالا گیر این بازاریاب‌های کپسول آتش‌نشانی نیفتاده باشید، دیگر حتما گیر این بازاریاب‌های بیمه افتادید! سه ساعت مخ نداشته من و شما را تیلیت می‌کنند که یک بیمه‌نامه بفروشند که خب بعد از آتش‌سوزی پلاسکو هر سه ساعت یک کارتریج پرینتر عوض می‌کردند از بس که بیمه صادر می‌شد!

کامیونداران: این قشر شب‌زنده‌دار که وقتی ماها خوابیم، مشغول جابه‌جایی تیرآهن و تست بوق‌های بیابانی خود هستند و خلاصه نمی‌گذارند ما بخوابیم، به دلیل رکود در ساخت‌وساز مسکن، بیکار شده بودند و بعضی از آنها که به موسیقی علاقه‌مند بودند مشغول ویولن‌نوازی بودند که ناگهان با فراخوان شهردار جهادی، کامیون‌ها برای جمع‌آوری نخاله‌ها (نخاله‌های ساختمانی، نه مدیریتی!) ردیف شدند و شب عیدی به نوایی رسیدند!

کارکنان خوشحال و با روحیه شاد صدا و سیما: شبکه خبر که کلا کاری جز قطع سخنرانی رئیس‌جمهوری بر اثر مشکلات فنی و تهیه گزارش از بدبختی‌های آمریکا و فرانسه ندارد، وقتی وسط گزارش مستقیم، فرو ریختن ساختمان را پخش مستقیم کرد، یکهو با خودش گفت: چه باحال! عین بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان شده! ایول! کار خبری هم جالبه‌ها! و خبرنگاران سازمان که تا دیروز مگس می‌پراندند، برای اولین‌بار شروع کردند به کار واقعی و هر ساعت، آخرین و جدیدترین تکذیب‌ها را به سمع و نظر مردم رساندند!

آهن ضایعاتی: حتما شما هم در صبح جمعه وقتی دارید کپه مرگتان را می‌گذارید و از خاموش بودن زنگ ساعت لذت می‌برید با نوای آهن‌آلات ضایعات خریدارم بی‌خواب شده‌اید! وقتی بدانید که از بین آوار پلاسکو، ٢٥٠٠ تن آهن بیرون کشیده شده، می‌توانید حدس بزنید که بازار این وانتی‌های آهن قراضه بخر، چه سکه‌ای شده!

بنیاد فقرا!: مالک ساختمان پلاسکو کسی نیست جز فقرا و مستضعفینی که به دلیل حضور در صف دریافت یارانه یا مسافرکشی با موتور یا نانو فروشی در مترو وقت رسیدگی به ملک و املاکشان را ندارند! مستضعفان و گورخواب‌ها بعد از باخبری از وضع کاسبان پلاسکو از طریق بنیاد مستضعفان به مستاجرانشان خبر دادند که غمتان نباشد، یک پاساژ ٣٠ طبقه را دو ساله برایتان می‌سازیم باقلوا! ١٥ طبقه‌اش را به شما می‌دهیم، بقیه‌اش را هم می‌فروشیم و می‌زنیم به زخم بقیه مستضعفان! و این وسط صنعت ساختمان از رکود خارج خواهد شد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج