۴۸۳۸۳۰
۵۱۳۵
۵۱۳۵
پ

ساکنان صحرا؛ مردمی که در تپه های آوازه خوان زندگی می کند

عکاس لندنی «دن جوزف» پس از دیدن اثر عکاسان دیگر از عشایر مغول که در مراتع زندگی می کنند، تصمیم گرفت از زندگی مغولان در صحرا عکاسی کند.

برترین ها: عکاس لندنی «دن جوزف» پس از دیدن اثر عکاسان دیگر از عشایر مغول که در مراتع زندگی می کنند، تصمیم گرفت از زندگی مغولان در صحرا عکاسی کند. جوزف با تماس با انحمن جانورشناسی لندن به عنوان راهنما، به دالانزادگاد پرواز کرد و سپس از آنجا به سمت صحرا رانندگی کرد و پس از یک روز و نیم اولین خانواده، شتر و دامداران را مشاهده کرد که در پای تپه های شنی Khongor زندگی می کردند.
ساکنان صحرا؛ مردمی که در تپه های آوازه خوان زندگی می کند

خوشبختانه محل اقامت او راحت بود، زیرا مردم مغولستان رسوم فراوانی در میزبانی از رهگذران در ازای یک هدیه و یا در مورد خارجی ها، یک هزینه کوچک دارند. در چند سال اخیر، این منطقه با افزایش گردشگری روبرو بوده و تابستان ها پرواز روزانه به سمت دالانزادگاد وجود دارد.
ساکنان صحرا؛ مردمی که در تپه های آوازه خوان زندگی می کند

درحالیکه شرایط خشک و بیابانی صحرا به اندازه کافی چالش برانگیز بود، دن برای ارتباط با ساکنان صحرا هم مجبور بود از حرکات دستانش استفاده کند. خوشبختانه فستیوال نادام که به مناسبت جشن انقلاب مغول از سال ۱۹۲۱ و استقلال آن از چین برگزار می شود، نیاز به هیچ ترجمه ای نداشت.
ساکنان صحرا؛ مردمی که در تپه های آوازه خوان زندگی می کند
نادام میزبان رویدادهایی از جمله ورزش سنتی و فرهنگ و موسیقی نظامی می شود. هر منطقه ای در مغولستان جشنواره نادام مخصوص خود را دارد که در چند روز در ماه جولای برگزار می شود. مردم برای نوشیدن، بازی، مسابقات اسب سواری، تیراندازی با کمان و کشتی دور هم جمع می شوند. به نظر می رسید. به نظر می رسید دو داور، هریک برای تماشای یک کشتی وجود دارد. قبل از اینکه هر مسابقه شروع شود، هر کشتی گیر نوعی رقص در اطراف داور انجام می دهد و حرکات بال های عقاب را تقلید می کند و به آرامی مانند بال آن ها را به هم می زند. هر مسابقه حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد.
ساکنان صحرا؛ مردمی که در تپه های آوازه خوان زندگی می کند

به یاد ماندنی ترین بخش سفر او، بالارفتن از تپه های شنی آوازه خوان با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر و مشاهده غروب آفتاب بود. در بالای این تپه ها او می توانست زمزمه های دوری را بشنود و لرزش تپه و صدای مبهم آن را زیر پای خود احساس کند. این لحظه عجیب و کمی ترسناک حدود یک دقیقه طول کشید. این صدای عرفانی و مرموز با عبور باد از تپه های شنی یا کسانی که روی آن راه می روند ایجاد می شود.
ساکنان صحرا؛ مردمی که در تپه های آوازه خوان زندگی می کند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج