۵۰۷۳۵
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

کشفی جالب و البته عجیب درمورد انسان!

انسانها نمی توانند در راه راست حرکت کنند! یعنی اگر هیچ نشانه ثابتی برای تطبیق مسیر وجود نداشته باشد همه ما در یک مسیر دایره ای حرکت خواهیم کرد و نهایتا گم میشویم...

سیمرغ: انسانها نمی توانند در راه راست حرکت کنند! یعنی اگر هیچ نشانه ثابتی برای تطبیق مسیر وجود نداشته باشد همه ما در یک مسیر دایره ای حرکت خواهیم کرد و نهایتا گم میشویم. علتش هم واقعا معلوم نیست اما پژوهشگران انستیتو سایبرنتیک علوم زیستی ماکس پلانک طی آزمایشهای مختلفی بر این مساله صحه گذاشته اند.

اگر شما در شبی تاریک و بی ستاره، هوای شدیدا مه آلود یا هر شرایط با دید ضعیف راه بروید یا رانندگی و دریانوردی کنید ، امکان ندارد که بتوانید در یک مسیر مستقیم حرکت کنید، فرقی هم نمی کند که چقدر تلاش کنید، نهایتا ذات بشریتان شما را به حرکت روی یک مسیر دایره ای وادار خواهد کرد.

برخی اعتقاد دارند که این مساله بخاطر غالب بودن یکی از نیمکره های مغز است که باعث میشود نهایتا فرد به یک سمت میل کند، عده ای هم فکر میکنند دلیل این مساله این است که معمولا یکی از پاهای ما کمی از پای دیگر کوچکتر است (اما این مساله نمی تواند حرکت دایره ای در هنگام رانندگی یا قایقرانی را توجیه کند) به هر حال محققین موسسه ماکس پلانک گفته اند که هیچ کدام از این موارد دلیل این رفتار خاص نیست، حداقل می شود گفت که این نوع حرکت یک دلیل واحد ندارد و احتمالا ترکیبی از چند عامل باعث این پدیده می شوند.

شاید این مطالعه به نوعی پاسخی باشد برای بسیاری از معماهای افسانه ای تاریخ بشر، مخصوصا آن داستانهایی که به دشت های نفرین شده یا دریاهای اسرار آمیز مربوط می شوند؛ جاهایی که مسافران بدون داشتن هیچگونه راهنما اینقدر دور خودشان می چرخیدند تا نهایتا از پای می افتادند.

همین چند وقت پیش بود که شبکه ۴ مستندی در مورد خلبان های گمشده در مثلث برمودا (معروف به پرواز ۱۹) پخش کرد. در این مستند بر اساس گزارشها و مدارک بجا مانده از سال ۱۹۴۵ این فرضیه مطرح شده بود که با توجه به شباهت جزایر مختلف منطقه برمودا به همدیگر، در آب و هوای طوفانی و ابری (مثل زمان پرواز ۱۹) خلبانها نمی توانند زیاد به دیده هایشان اطمینان کنند، حالا اگر اشکال کوچکی در قطب نما باشد (یا آنطور که در مستند اشاره شد در "اطمینان خلبان به قطب نما") خلبان هرگز نخواهد توانست مسیر درست را پیدا کند و آنقدر دور خودش خواهد چرخید که سوختش تمام شود.

باید خوشحال باشیم این روزها با رواج استفاده از ابزارهای جهت یابی نوین، دیگر کمتر داستان هایی از این قبیل می شنویم. راستی آیا موبایل شما مجهز به جی-پی-اس است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شمیسا

      تائیدی دیگر بر هوش فوق العاده بشر در زمان ساخت Nazca Lines
      در کشور پرو

    • حدیث

      خسته نباشید خب ما روی ی سطح کروی حرکت میکنیم مسطح ک نیست مدوره....اینو راحت میشه با حرکت دست روی ی کره ی جغرافیا متوجه شد...

      پاسخ ها

      • علی ق

        تا حالا کسی بهت گفته که خیلی باهوشی؟؟؟

      • بدون نام

        چه ربطی داره

      • MohammadMTZ

        دوست عزیز نگفت که الان راه بیوفتیم پس فردا کره ی زمین و دور میزنیم دوباره میایم سر جای اولمون.منظورش حرکتی دایره وار بود.مثلا به شعاع 20 متر دور خودمون مچرخیم

      • ....

        دانشمندای عزیز جمع بفرمائید کجای حرف حدیث غلطه؟+++++++++و...

      • آرش

        خداییش نفیهمیدم چی گفتی

      • محمدرضا

        رحمت به مریم سروانی بابا تو دیگه ته نوابغی به خدا/آخه این مطلب انقدر واضح هست که نمشه شرحش داد اینا میگند چشاتو ببند یه مصافتی مثلا 100 متر راه برو یا رانندگی کن نمیتونی صاف بری نه این که همین طوری کره زمینو هی دور بزنی.
        اگه نگرفتی چی شد مهم نیست

      • مریم بانو

        حدیث جان شما مدور بودن و کره زمین و میبینی با چشات ؟ احساس میکنی داری رو یه سطح مدور راه میری واقعا ؟؟؟؟؟؟ راستی اون آموزش حرکت دست روی کره جغرافیا خیلی منو تحت تاثیر قرار داد ... متنبه شدم اساسی .....

    • مریم سراوانی

      راجه به همه ما درسته یعنی؟

      پاسخ ها

      • شیطون

        استثنائی !!!
        شما خودت رو درگیر نکن

      • مریم بانو

        شیطون ... بااهت موافقم ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج