جاباما
۵۱۸۳۴۱
۵۰۳۹
۵۰۳۹
پ

گل بوته عجیب و غریب در آمریکا

این گل روی تپه های شنی می روید و یک ساقه گوشتی دارد که تا دو متر زیر سطح زمین گسترش یافته و روی زمین به شکل یک فرم کوچک گرد یا تخم مرغی ظاهر می شود.

برترین ها: «فولیسما سونورا» یکی از عجیب ترین گل های وحشی آمریکای شمالی است. این گل روی تپه های شنی می روید و یک ساقه گوشتی دارد که تا دو متر زیر سطح زمین گسترش یافته و روی زمین به شکل یک فرم کوچک گرد یا تخم مرغی ظاهر می شود. اگر باد به اندازه کافی ماسه ها را دور کند، بالای ساقه ممکن است آشکار شود و گل شبیه قارچ به نظر می رسد. در اوایل بهار روی سر گرد آن گل های ریز می روید که صورتی تا بنفش با حاشیه سفید هستند.
فولیسما سونورا فاقد کلروفیل است. برای زنده ماندن به ریشه بوته های گیاهان بیابانی متعدد متصل می شوند تا مواد مغذی خود را به دست بیاورند. باورنکردنی است که گیاهان میزبان به نظر نمی رسد منبع فولیسما باشند و برخی فولیسماها از میزبانشان بیشتر وزن می گیرند. جالب توجه است که این گیاه حتی در عمق ماسه ها هم می تواند گیاه میزبانی برای خود پیدا کند. یک گونه نزدیک به این گیاه که رفتار انگلی مشابه دارد با ارسال ریشه های خلبان 60 سانتیمتر زیر سطح زمین می رسد. وقتی آن ها به گیاه میزبان نزدیک شدند، ریشه های خلبان به ریشه های میزبان متصل می شود و در آن نفوذ می کند. این ارتباط کربوهیدرات و آمینواسیدهای تولید شده توسط درختچه میزبان را جذب می کند. این گیاه ممکن است توسط فاکتورهای دیگری مثل تغییر مداوم تپه های شنی یاری شود که به دانه ها کمک می کند بیشتر زیر زمین نفوذ کنند یا ممکن است توسط مورچه ها و جوندگان یاری شوند که به عمق های بیشتری نقب می زنند. قبایل بومی آمریکای شمالی از ریشه آبدار این گیاه به صورت خام و کباب شده روی آتش استفاده می کنند.
گل بوته عجیب و غریب در آمریکا
گل بوته عجیب و غریب در آمریکا
گل بوته عجیب و غریب در آمریکا
گل بوته عجیب و غریب در آمریکا
گل بوته عجیب و غریب در آمریکا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج