اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۲۱۳۲
۱۷ نظر
۵۱۳۵
۱۷ نظر
۵۱۳۵
پ

انیشتین چرا نابغه بود؟

آلبرت انیشتین یکی از باهوش‌ترین انسان‌های روی زمین بود، به همین دلیل کنجکاوی محققان در بررسی ساختار مغز او طبیعی به نظر می‌رسد.

روزنامه خورشید: آلبرت انیشتین یکی از باهوش‌ترین انسان‌های روی زمین بود، به همین دلیل کنجکاوی محققان در بررسی ساختار مغز او طبیعی به نظر می‌رسد. البته همگی این محققان شانس بررسی مغز این دانشمند بزرگ را مدیون توماس هاروی هستند که تصمیم گرفت برخلاف خواست انیشتین، مغز او را در «فرمالدئید» نگهداری کند، از آن عکس بگیرد و سپس این مغز استثنایی را به ۲۴۰ قسمت برش داده، از این برش‌ها اسلایدهای میکروسکوپی تهیه و آنها را برای محققان بسیاری ارسال کند. بررسی دقیق‌تر این تصاویر و برش‌ها نشان می‌دهد مغز انیشتین بیشتر از آنچه تاکنون گمان می‌کرده‌ایم با مغز انسان‌های عادی متفاوت است. به گزارش نیچر، این تصاویر که اندکی پس از مرگ انیشتین تهیه شده و به تازگی با دقت و تفصیل مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهد مغز او دارای چندین ویژگی غیرمعمول است که مسیر را برای توانایی‌های ذهنی فوق‌العاده هموار کرده‌اند.

توماس هاروی، آسیب‌شناس بیمارستان پرینستون هنگام کالبدشکافی این فیزیکدان بزرگ مغز او را برخلاف درخواست انیشتین پیش از مرگ از بدن او جدا و در فرمالدئید نگهداری کرد. او تعدادی عکس‌ سیاه ‌وسفید از این مغز گرفت و سپس آن را به ۲۴۰ قطعه برش داد. از هر یک از این قطعه‌ها برش‌هایی میکروسکوپی تهیه و آنها را برای بهترین آسیب‌شناسان عصبی جهان ارسال کرد. این کار به قیمت اخراج شدن از کار برای هاروی تمام شد.

انیشتین چرا نابغه بود؟

اما کالبدشکافی مغز انیشتین در ابتدا چندان امیدوارکننده نبود. بررسی‌ها نشان می‌دادند مغز او کوچک‌تر از یک مغز متوسط است و از تغییراتی که با افزایش سن در هر مغزی رخ می‌دهد، در امان نمانده است. با وجود این هاروی این قطعات را در یک شیشه دهان‌گشاد حاوی فرمالدئید در دفتر خود نگهداری کرد و سال‌ها بعد آنها را در اختیار محققان دیگری قرار داد که به بررسی مغز انیشتین علاقه‌مند بودند و موفق شدند با بررسی مجدد این نمونه‌ها به ویژگی‌های غیرمعمول متعددی پی ببرند.

تحقیقی که در سال ۱۹۸۵/۱۳۶۴ انجام شد، نشان می‌داد در دو بخش از مغز انیشتین تعداد سلول‌های غیرعصبی موجود در مغز (که گلیا نام دارند) به ازای هر نورون به شکل چشمگیری بیشتر از دیگر افراد است. پژوهش دیگری که یک دهه بعد منتشر شد، نشان می‌داد لوب آهیانه او فاقد یک شیار و ساختار دیگری است که سرپوش آهیانه نامیده می‌شود. شاید نبود این شیار باعث شده اتصالات عصبی در این ناحیه که وظیفه درک بهتر فضایی و مهارت‌های ریاضی متعددی مانند محاسبات را به عهده دارد، افزایش پیدا کند.

بررسی‌های تازه

در حال حاضر دین فالک، انسان‌شناس دانشگاه ایالتی فلوریدا در تالاهاسی و همکارانش ۱۲ عدد از عکس‌هایی را که توسط هاروی تهیه شده از موزه ملی سلامت در سیلور اسپرینگ، مریلند به امانت گرفته و طرح چین‌ها و شیارهای مغز اینشین را با ۸۵ مغز دیگر که متعلق به تحقیق دیگری بود، مقایسه کرده‌اند.

انیشتین یک ویلن‌نواز فوق‌العاده بود. شاید توسعه بیش از حد بخشی از مغز او که با دست چپ در ارتباط بوده (قشر حسی‌پیکری نیمکره راست مغز) این مهارت خیره‌کننده را باعث شده است. فالک و همکارانش علاوه بر این متوجه یک ویژگی غیرمعمول در قشر حسی‌پیکری راست مغز انیشتین شدند که اطلاعات حسی را از بدن دریافت می‌کند. در این بخش از مغز، ناحیه‌ای که با دست چپ در ارتباط بود گسترش قابل‌ملاحظه‌ای داشت و می‌توانست عامل موفقیت چشمگیر انیشتین در نواختن ویلن باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شمیسا

      آلبرت انیشتین :
      زندگی مثل دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل باید حرکت کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا باسواد.حالا که چی الکی افاضه فضل میکنی؟با جملات دیگران پز میدی!

      • رز

        " کاربر"
        لااقل با اسم خودش میاد و نظر میده و منبعش رو اعلام می کنه ، مث بعضیا نیس که از خودشونم میترسن و اسم نمیزنن و معلوم نیس " تازگیا " از کجا سر و کلشون پیدا شده ...

    • Lili

      ازاینکه اینشتن باهوش ودانشمندوویولون نوازخوب و...بودحرفی نیست.اماایشان پس از ازدواج باهمسراولشان که تنها دختردانشجوی دوره ی دکتری وهمکلاسی ایشان بودویک فرزندمعلول نیزازایشان داشت.تزدوره دکتری همسرش راپنهان ازاو ارایه دادوصاحب جایزه نوبل شد.امابعدهامبلغ جایزه رابه اوداد درحالیکه ازاوجداشده بودواز تنهافرزندش سرپرستی ونگهداری می کردوجناب اینشتن نیزبادخترعمویشان ازدواج نموده بودند.بنابراین (درودبی پایان برهمسراول دانشمندوفرهیخته وصبورایشان)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخی عزیزم چه خواب طولانی دیدی.

      • مریم سراوانی

        دروغ نگو دروغ نگو

    • بدون نام

      پیش از مرگ یا پس از مرگ؟؟

    • مریم سراوانی

      منم همینجا وصیت میکنم دانیشمندان مقز منو ازمایشگاهی کنن تا ببیند چرا اینقده باهوش شدم ولی فقط در دانیشگاههای بیمارستان اجازه دارند امتحان کنن

      پاسخ ها

      • سارا

        خیلی باهوشی که نمیدونی مغز رو با ق نمینویسن

    • دیمارین

      من قبلا از یه جایی خونده بودم که در همین کالبد شکافی مغز آلبرت انیشتن,که پژوهشگرا به این نتیجه رسیدند او در طول زندگیش فقط 37 درصد از مغزش استفاده کرده
      دیگه اون وقت نمیدونم ما چند درصد از مغزمون استفاده میکنیم

      پاسخ ها

      • مریم سراوانی

        منم 37 درصد ایستفاده می کنم

      • کاربر

        نه مریم جان شمااز100%مغزت استفاده میکنی
        منتهااونچه که توی مغزته فسفرنیست یه چیزجامدسفیدرنگه که میگن گچ که خداروشکرتوانایی استفاده 100 % ازش رو داری

    • بدون نام

      در ضمن انيشتين مبتلا به آسپرگر هم بوده و تا ٩ سالگي بر خلاف ساير بچه هاي هم سن و سالش قادر به حرف زدن نبوده است .

      پاسخ ها

      • مریم سراوانی

        منم خوب نمیتونیستم حرف بزنم

    • مينا

      كاش خدا اينجور آدمارو جاودان خلق ميكرد

    • بهزاد

      اگر انیشتین انقدر بزرگ بود پس تسلا چی بود ؟ اگر در مورد ذهن انیشتین در عجب هستید برید در مورد تسلا مقداری مطالعه کنید. انیشتین یکی از شاگردان تسلا بوده. در مورد آزمایش فیلادلفیا بررسی کنید که به قدرت ذهن تسلا پی ببرید.

    • حسین

      چرا نمیتوانیم از ۱۰۰درصد مغز خود استفاده کنیم دلیلش چیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج