۵۲۲۴۸۳
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

طنز؛ فروشندگان مریخی خریداران ونوسی

این روزها اگر سری به بازار لوازم دیجیتال بزنی، فروشندگان چنان گوی سبقت را در دادن اطلاعات خارجکی از هم می‌ربایند که نه تنها کمکی به شما نمی‌کند، بلکه بدتر امکان دارد شما قید خرید آن چیزی را که دنبالش بودید هم بزنید. مثلا شما می‌روید...

احسان بهرام غفاری در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

این روزها اگر سری به بازار لوازم دیجیتال بزنی، فروشندگان چنان گوی سبقت را در دادن اطلاعات خارجکی از هم می‌ربایند که نه تنها کمکی به شما نمی‌کند، بلکه بدتر امکان دارد شما قید خرید آن چیزی را که دنبالش بودید هم بزنید. مثلا شما می‌روید به فروشنده می‌گویید: «سلام. من یک لپ‌تاپ می‌خوام که باهاش تایپ کنم و گاهی هم بروم توی اینترنت، ای‌میل‌هایم را چک کنم. قیمتش هم یک میلیون باشد». فروشنده در اینجا شما را به سمت قفسه لپ‌تاپ‌ها می‌برد و شروع می‌کند: «این‌ها همگی کرال هستند که بیس‌شون سیتولوپاس درام فلیس داره؛ یعنی وقتی وُرد رو روی اینا نصب می‌کنید، آپ‌دیت و رجیسترشون، پارانوزاموس لود شده و کلاسیوس ناوا دارک ولی بیلان اما این‌سری که اینجا می‌بینید، پروداکتشون میلی نانو هست که می‌تونید باهاش ‌جز وب‌گردی، فلاموینوسینوس که سی‌پی‌یوهاش از تراشه کرانشیزان تایوانی هست». بعد شما با شرمندگی به طرف می‌فهمانید که اصلا این چیزها برای‌تان مهم نیست و فقط می‌خواهید یک سیستم داشته باشید که با آن تایپ کنید. پس فروشنده که از نفهمی شما کمی عصبی شده! شما را به سمت قفسه دیگری می‌برد و دوباره یک‌سری از این توضیحات می‌دهد و آخر سر شما با پرداخت هفت میلیون، صاحب یک لپ‌تاپ می‌شوید که فقط قرار است با آن تایپ کنید.

بازار موبایل، دوربین دیجیتال، ال‌سی‌دی و سینمای خانگی هم دست کمی از این جریان ندارد. فروشندگان جوری برای شما از ریزتراشه‌های به‌کار رفته در این وسایل صحبت می‌کنند که شما احساس می‌کنید با نخریدن یک چیز گران‌تر، سرطان می‌گیرید. اما کاش این جریان به همین‌جا ختم می‌شد. سری به کافی‌شاپ یا فست‌فودها هم بزنید دقیقا همین جریان را شاهد خواهید بود. چای ملاگونا با دیفتری نیویورکی، چیزمز برگر با ماش‌روم این باکس هپی میل، دیفنوکسیلات با سس خامه پورتوریکو، پیتزا چاواچاوا فلامینویوم دلاسیپا، آیریش کافی بلک روم آن تاچیبلز و ملانی بلانشت کرم پای اپل سینوس دو ایکس به‌علاوه دو اما کاش جریان مدرنیته زورکی ما به همین جا ختم می‌شد.
کافی است بروید دکتر تا مثلا فشارتان را بگیرد یا قرصی برای آب‌ریزش بینی شما بدهد. «آقا شما دچار سی‌پی مناکولاویز شدید که از دی‌دوی خون‌تون باید یک سمپل بگیریم تا لَب آنالیز کنه ببینیم آب دماغ شما شل است یا سفت»؛ «این‌جور که این عکس نشون میده، استخوان زانوی شما دچار ترومای بریتیش بروکین شده که براتون یک آردی با سی‌پی با ام‌دی می‌نویسم که برید بدید ببینیم چی شده». این وسط دکترهای پوست و مو، دکترهای زیبایی و از همه بدتر دندانپزشکان محترم که قربان‌شان بروم، اصلا با یک زبان دیگر صحبت می‌کنند. حالا مرض شما چیست؟ باید یک آزمایش ادرار بدهید یا یک تار موی‌تان را با شامپو بشورید!

حالا کاش این قضیه فقط به مدرنیته و طباطب و خورد و خوراک مربوط می‌شد. خیر سرتان می‌خواهید بروید یک تی‌شرت بخرید توی این پاساژهای مکش‌مرگ ما، طرف چنان درباره برند تی‌شرت با شما صحبت می‌کند که انگار شما همستری هستید که آمدید شاتل فضایی بخرید. پس شما هی خجالت کشیده و علاوه‌بر تی‌شرت، ست‌تان را با یک بوت، پیراهن، کت تک و شلوار کامل می‌کنید تا مبادا بقیه بفهمند که شما این چیزها را بلد نیستید و به‌جای 30 هزار تومان، سه میلیون پیاده می‌شوید. خلاصه کلام اینکه این‌ها همگی شیادی است، نه ما چیزی به اسم هات‌چاکلت دارک فلامینگو با آل پاچینوی اضافه داریم، نه موبایل با تراشه میکرو سلیکون آی‌پی دولاسکوس لاپاسومارا. اولی همون شیر کاکائو خودمونه، دومی یعنی قابلیت اس‌ام‌اس دادن! گول نخورید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود
      دقیقا همینه، همش ادا و اصول و عشق مدرنیته.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج