۵۳۱۴۵۴
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

طنز؛ قالیباف باید معلم پرورشی می‌شد

مناظره آخر انتخابات ریاست‌جمهوری یه جوری بود که در واقع باید مثل بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا با ۱۰ ثانیه تاخیر پخش می‌شد و اون زیر صفحه یه علامت هشدار میذاشتن که هر وقت چراغ می‌زد، گوش بچه‌های زیر ۱۰ سالی که دم دستمون بودن رو می‌گرفتیم که حرف زشت یاد نگیرن!

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

مناظره آخر انتخابات ریاست‌جمهوری یه جوری بود که در واقع باید مثل بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا با ۱۰ ثانیه تاخیر پخش می‌شد و اون زیر صفحه یه علامت هشدار میذاشتن که هر وقت چراغ می‌زد، گوش بچه‌های زیر ۱۰ سالی که دم دستمون بودن رو می‌گرفتیم که حرف زشت یاد نگیرن!

با این حال مناظره این قدر نکات آموزنده داشت که قشنگ نقش مدرسه رو برای همه مردم بازی می‌کرد. اصلا پیشنهاد می‌کنیم سالن مناظره‌ها رو برای اینکه چهار سال خاک نخوره به‌عنوان مدرسه استفاده کنن و از شخصیت‌های سیاسی هم بخوان که بیان توش تدریس کنن. یه لیست از درس‌هایی که این عزیزان می‌تونن ارائه بدن رو هم آماده کردیم:

هاشمی‌طبا- ادبیات فارسی و انگلیسی: آقای هاشمی طبا نشون داد دود از کنده بلند میشه و هنوز هم با اینکه نیم قرن از دوران مدرسه رفتنشون گذشته، روی شعرهای کتاب ادبیات مسلط هستند. کاش چند تا مناظره دیگه هم ادامه پیدا می‌کرد تا ایشون آرایه‌های ادبی داخل ابیات مثل مراعات نظیر و تلمیح رو هم برامون توضیح بدن. استاد در زبان انگلیسی هم مسلط هستند و یک کلمه رو این قدر تکرار می‌کنن که ملکه ذهن دانش آموز بشه. مثلا الان اگه یه نفر از من بپرسه how are you به جای گودمورنینگ جواب میدم «اکسپورت اوریِنتِد!».

قالیباف- پرورشی: اصلا درستش این بود که به جای آقای آقاتهرانی، دکتر کاپیتان شهردار لوله‌شناس قالیباف به‌عنوان معلم اخلاق دولت قبل فعالیت می‌کردند. چون تنها چیزی که دولت نهم و دهم کم داشت، کپی بود و آقای قالیباف می‌تونست تجربیات ارزشمند خودشو در اختیار دوستان قرار بده. از بحث دور نشیم؛ آقای قالیباف دیروز نشون دادن که ادب مرد نه، ولی به به به دولت او! کلماتی از ایشون شنیدیم که كه فقط معلم‌های پرورشی مدارس دهه ۶۰ در حالی که با شلنگ دنبال دانش‌آموز می‌دویدن فریاد می‌زدن و قشنگ به پرورش دانش‌آموز کمک می‌کردن که پس فردا تو دعوا اگر کتک نمی‌تونه بزنه، حداقل چهار تا فحش بده دلش خنک شه!

روحانی- مدیر مدرسه: آقای روحانی نشون داد کاملا می‌تونه مثل مدیر مدارس عمل کنه. یعنی پرونده همه دانش‌آموزها دم دستشه و تا یکیشون خلافی کرد، سریع پرونده‌اش رو می‌تونه دربیاره و بزنه زیر بغلش، برش گردونه به دامان خانواده.

رئیسی- ریاضی: آقای رئیسی تو مناظره یه جوری اعداد و ارقام رو دقیق می‌گفتن که اویلر و لاگرانژ از پاسخ می‌ماندن! مثلا ایشون به قاچاق حدود ۱۸ میلیارد دلاری اشاره کردن و بعد ادامه دادن که ۱۶.۲ میلیارد دلار قاچاق میشه! الان که بیشتر بهش فکر می‌کنیم، خودمون هم از پاسخ می‌مانیم.

میرسلیم- فیزیک و تربیت بدنی: آقای میرسلیم که مشخصا با‌توجه به تخصص‌شون می‌تونن تربیت بدنی رو درس بدن و از طریق همین تربیت بدنی، مفاهیم اقتصاد رو هم به دانش‌آموزان منتقل کنن. در کنارش فیزیک مکانیک هم بلدن تدریس کنن. فقط از دانش‌آموزها خواهش می‌کنیم مثل آقای میرسلیم زیاد اتومبیل‌ها رو از نزدیک بررسی نکنن، چون یه وقت دود میره تو حلق‌شون و صداشون دیگه هیچ‌وقت صاف نمیشه.

جهانگیری- زیست، شیمی، هندسه، گسسته و سایر درس‌های باقی‌مونده: مدرسه خودمه، دوس دارم اختیار نصف درس‌ها رو بدم به جهانگیری!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود :-)

    • زهره بانژاد

      متاسفم برای مجله اینترنتی شما واقعا فکرنمیکنم
      تخریب سایر کاندید ها کار درستی باشه درضمن یک نشریه بهتر جهت گیری سیاسی خاصی نداشته باشه تا بعد ها هم بتونه فعالیت کنه
      آگه همین روند رو ادامه بدید قطعا گزارش میدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا ! برو گزارشو بده آنتن خود شیرین

      • بدون نام

        یه نگاه به کامنتا بندازین تا نظر مردم رو هم بدونین گزارش میدم ! خوب بده ! به هر کی دلت خواست بده

    • احسان صادقی

      عالی عالی عالی.مخصوصا آخرش

    • بدون نام

      منم گزارش میدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج