جاباما
۵۵۹۳۰۷
۲ نظر
۵۰۳۲
۲ نظر
۵۰۳۲
پ

غذاهایی که خرید و فروش آن در آمریکا ممنوع است

"زردپره زیتونی" پرنده ی کوچکی است که در گذشته یک وعده ی غذایی ایده آل و جنجالی در فرانسه به شمار می رفت. این پرنده را در طول مدت کوتاه ۸ دقیقه می پختند و همه ی قسمت های آن حتی سر و استخوان هایش را نیز می خوردند. در سال ۱۹۹۰ میلادی فروش و کشتن این پرنده در فرانسه ممنوع شد، زیرا ...

وبسایت تابناک با تو: تهیه و توزیع همه ی انواع غذاها و مواد خوراکی در آمریکا قانونی نیست. فروش و تهیه ی بسیاری از انواع آنها در این کشور به دلایل مختلفی ممنوع است. در این گزارش با چند نمونه از آنها آشنا خواهید شد.

خاویار بلوگای وحشی

خاویار بلوگا از یک ماهی به همین نام استخراج می شود که از بزرگترین ماهی های خاویار جهان به شمار می رود، به طوریکه وزن این ماهی به ۹۰۰ کیلوگرم و طول آن به ۴.۵ متر می رسد.

ممکن است در حدود ۲۵ سال طول بکشد تا ماهی بلوگای ماده تخم ریزی کند. دانه های خاویار بلوگا خاکستری تیره و یا خاکستری کمرنگ است و مزه ای متمایل به مزه ی کره دارد. از سال ۲۰۰۵ میلادی ایالات متحده ی آمریکا واردات این ماهی را به دلیل افراط در صید آن ممنوع اعلام کرد، زیرا مردم آمریکا ۶۰ درصد خاویار بلوگای جهان را مصرف می کردند.

غذاهایی که خرید و فروش آن در آمریکا ممنوع است

روغن ساسافراس

ساسافراس از پوست درخت "ساسافراس" استخراج می شود. این درخت از ۶ تا ۱۲ متر طول و شاخه های باریک و پوست مایل به رنگ نارنجی دارد. بسیاری از بومیان آمریکا از ساسافراس به منظور اهداف پزشکی و برای درمان آکنه، اختلالات ادراری و تب استفاده می کردند، این روغن در طب سنتی چین هم کاربردهای فراوانی داشته و برای درمان رماتیسم، شوک های روانی، تسکین دهنده ی درد و شوینده دهان و... به کاربرده میشده است.

اما سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این روغن را در صورتی که با طعم دهنده ها و یا افزودنی های دیگر همراه باشد از سال ۱۹۷۹ میلادی ممنوع اعلام کرد، زیرا پژوهش های انجام شده ارتباطی بین مصرف این نوع روغن و ابتلا به سرطان را نشان می دادند.

غذاهایی که خرید و فروش آن در آمریکا ممنوع است

زرد پره زیتونی

"زرد پره زیتونی" پرنده ی کوچکی است که در گذشته یک وعده ی غذایی ایده آل و جنجالی در فرانسه به شمار می رفت. این پرنده را در طول مدت کوتاه ۸ دقیقه می پختند و همه ی قسمت های آن حتی سر و استخوان هایش را نیز می خوردند. در سال ۱۹۹۰ میلادی فروش و کشتن این پرنده در فرانسه ممنوع شد، زیرا تعداد پرنده های زردپره زیتونی ۳۰ درصد کاهش یافته بودند. قانون منع شکار این پرنده در سال ۲۰۰۷ میلادی با اعمال قوانین جدیدتر، سخت تر و جدی تر از پیش اجرا شد.

غذاهایی که خرید و فروش آن در آمریکا ممنوع است

از آن زمان تاکنون هرگونه صید، کشتن و قاچاق این پرنده به خارج از فرانسه، و به هر نقطه ای از دنیا، اتحادیه اروپا و یا آمریکا ممنوع است. بنابراین زردپره زیتونی هم از جمله مواد غذایی ممنوعه در آمریکا به شمار می رود.

غذاهایی که خرید و فروش آن در آمریکا ممنوع است

غذاهایی که خرید و فروش آن در آمریکا ممنوع است

میوه ی آکه

میوه ی آکه بسیار خوشمزه است و می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر این میوه به روش اشتباه خورده شود ممکن است باعث تهوع، کماء و یا حتی شرایط بدتر یعنی مرگ شود. دانه های سیاه آن بسیار سمی و خطرناک هستند. خرید و فروش این میوه ی بومی جامائیکا به دلیل تهدید زندگی انسان از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا ممنوع اعلام شده است.

غذاهایی که خرید و فروش آن در آمریکا ممنوع است

پنیر "کارزو ماروز"

"کارزو مارزو" یک پنیر ساردینی است که به زبان انگلیسی ترجمه اش می شود: پنیر فاسد.

فرآیند تهیه این پنیر بدین روش است که آن را در محلول نمکی خیس می کنند، بعد در معرض دود قرار می دهند و سپس اجازه می دهند تا حشرات روی آن تخم گذاری کنند، بعد از آن که لاروها از تخم بیرون آمدند، پنیر را می خورند و قبل از آنکه کرم ها بمیرند باید شروع به خوردن آنها کرد. پنیر "کارزو مارزو" در آمریکا به دلیل غیربهداشتی بودن، سمی بودن و پاستوریزه نبودن ممنوع اعلام شده است.
غذاهایی که خرید و فروش آن در آمریکا ممنوع است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اه چندش آور بودن بیشترشون

    • بدون نام

      زردپره زیتونی مابش میگیم زر دونگ آخرتابستون فصل شکارشه خوشمزه ان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج