۵۶۹۳۹۴
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

«ایموجی‌ها»، چگونه اسرارهای رفتاری مردم را برملا می‌کنند؟

پژوهشگران ایموجی رایج و محبوب Kika Emoji Keyboard را اساس مطالعه ی خود قرار دادند. آنها پس از بررسی و مطالعه در جامعه آماری مورد مطالعه ی خود درباره ی پر استفاده ترین ایموجی ها به نمودار زیر دست یافتند:

وبسایت تابناک با تو: «ایموجی صورت خندان بیشترین کاربرد را در میان مردم دنیا دارد، در حالیکه فرانسوی ها بیش از هر چیز به ایموجی قلب علاقه مند هستند و از آن استفاده می کنند.» این یک نمونه از دستاوردهای پژوهشگران در بررسی ایموجی ها و رابطه ی آن با رفتار ملل مختلف بوده است.
«ایموجی‌ها»، چگونه اسرارهای رفتاری مردم را برملا می‌کنند؟

پژوهشگران ۴۲۷ میلیون پیام از ۴ میلیون کاربر تلفن های هوشمند را در ۲۲ کشور و منطقه ی جهان مورد ارزیابی قرار دادند. ایموجی های مورد استفاده از عادات رفتاری و فرهنگ مردم این مناطق حکایت داشت.

پژوهشگران ایموجی رایج و محبوب Kika Emoji Keyboard را اساس مطالعه ی خود قرار دادند. آنها پس از بررسی در جامعه آماری مورد مطالعه ی خود درباره ی پر استفاده ترین ایموجی ها به نمودار زیر دست یافتند:

«ایموجی‌ها»، چگونه اسرارهای رفتاری مردم را برملا می‌کنند؟

«وِی آی» دانشجوی دکترای دانشگاه میشیگان، دانشکده ی اطلاعات می گوید: «ایموجی ها همه جا هستند، و به زبان منحصر به فردی تبدیل شده اند که همچون پُلی بین مردم با فرهنگ های مختلف ارتباط برقرار می کنند.»

ایموجی صورت خندان بیش از سایر ایموجی ها با نسبت ۱۵.۴ مورد استفاده است و در صدر تمام نمادها و سمبل های مورد استفاده از سوی کاربران قرار دارد. در رتبه ی بعدی ایموجی قلب نماد عشق و دوستی قرار گرفته است.

بنابر این پژوهش مردم فرانسه با ۲۰درصد استفاده از ایموجی قلب رکورد دار استفاده از آن در میان مردم سایر کشورها هستند.

«ایموجی‌ها»، چگونه اسرارهای رفتاری مردم را برملا می‌کنند؟

پژوهشگران می گویند در کشورهایی مانند استرالیا، فرانسه و جمهوری چک که فردگرایی بیشتری به چشم میخورد استفاده از ایموجی صورت خندان بیشتر بود. در حالیکه در کشورهای پرو، کلمبیا و شیلی که روابط بیشتر به هم گِره خورده و بسته تر است ایموجی خشم، احساسات منفی و غم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

«ایموجی‌ها»، چگونه اسرارهای رفتاری مردم را برملا می‌کنند؟

همینطور این پژوهش نشان می داد در جوامعی مثل فرانسه، مجارستان و اوکراین که بر آینده نگری و برنامه ریزی های بلند مدت از جمله «سخت کوشی» و «قناعت» و پرهیز از زیاده روی استوار بود استفاده از ایموجی های شاد بیشتر بود. در مقابل کشورهایی همچون مکزیک، کلمبیا و شیلی که بر چنین مواردی کمتر تمرکز دارند به استفاده از ایموجی های منعکس کننده ی اندوه بیشتر تمایل داشتند. طبق این تحقیقات بین کاربردهای ایموجی و رفتارهای حاکم در میان مردم ارتباط گسترده ای وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج