adexo3
۵۷۴۱۲۴
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

طنز؛ اتریش و داری اشتباه می‌زنی داداش!

در زبان آلمانی «اتریش» را «اوستغایش» می‌گویند که آن‌قدر سخت است، خود آلمانی‌ها هم وقتی می‌خواهند به آنجا سفر کنند، می‌گویند: «بچه‌ها جمع کنید می‌خوایم بریم اتریش». در دوران قاجار «اتریش» را «نَمسه» می‌نامیدند که باعث شد پادشاه اتریش به.....

فریور خراباتی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

در زبان آلمانی «اتریش» را «اوستغایش» می‌گویند که آن‌قدر سخت است، خود آلمانی‌ها هم وقتی می‌خواهند به آنجا سفر کنند، می‌گویند: «بچه‌ها جمع کنید می‌خوایم بریم اتریش». در دوران قاجار «اتریش» را «نَمسه» می‌نامیدند که باعث شد پادشاه اتریش به آقامحمدخان طی نامه‌ای بگوید: «خیلی خزی! شوخی داریم ما با هم مگه؟» اتریش در دو چیز شهرت بسیار دارد، اول ثروت است و آنجا همه «لاکچری باز» هستند («چ» لاکچری مشدد تلفظ شود!) و دومي موسیقی. در واقع اتریش مهد موسیقی است و موسیقی‌دان‌های زیادی را به جهان معرفی کرده. پایتخت اتریش شهر «وین» است که گذاشتن عکس در اینستاگرام با لوکیشن «وین» خودش یک پرتاب سه امتیازی محسوب می‌شود.

اتریش از قرن چهاردهم میلادی تا جنگ جهانی اول به عنوان پادشاهی، یکی از قدرت‌های اول اروپا بود اما پس از جنگ جهانی اول آن‌ها به دسته پایین‌تر سقوط کردند. اما شاید باورتان نشود که جنگ‌جهانی اول را اتریش آغاز کرد و در آن دوران پادشاه وقت خطاب به «گاوریل پرینکیپ» گفت: «کِرم داشتی مرتیکه؟» جریان از این قرار است که در سال ۱۹۱۴ فردی به نام «گاوریل» که به عقیده بنده «ریل» در نام او اضافی بوده، تصمیم می‌گیرد تا«آرشیدوک فرانتس فردینانز» را به قتل برساند اما از تصمیم خود منصرف شده و به یک رستوران می‌رود تا ساندویچی بخورد اما راننده فردیناند او و همسرش را از جلوی گاوریل رد می‌کند تا او مجبور شود هر دوی آن‌ها را بکشد. این کشت و کشتار آغاز جنگ جهانی اول و کشته شدن ۱۶‌میلیون نفر و همچنين جنگ جهانی دوم و کشته شدن۶۰ میلیون نفر را به همراه دارد. اتریش در ابتدای جنگ جهانی دوم با آلمان همراه شد، سپس توسط متفقین اشغال شد و در نهایت پادشاه این کشور خطاب به «گاوریل» گفت: «اگه فلافلت رو خورده بودی، جنگم نمی‌شد!»

اما افتخارات اتریش به همین‌جا خلاصه نمی‌شود. ارتش اتریش (چه خوش قافیه!) در سال ۱۷۹۱ حرکتی زد که پس از آن بسیاری از فرماندهان نظامی جهان به صورت هاراگیری به زندگی ننگین خود خاتمه دادند. در کتب تاریخی چنین آمده: «در سال ١٧٩١ ارتش اتریش در پى يك اشتباه به خودش حمله كرد و حدود ده هزار نفر از سربازان اين ارتش در نبرد با خود کشته شدند». پس از این جنگ یکی از فرماندهان درحالی‌که داشت می‌مرد اما در مقابل مرگ مقاومت می‌کرد، خطاب به یک فرمانده دیگر گفت: «داری اشتباه می‌زنی داداش!» پس از این جنگ خاطره‌انگیز یکی از فرماندهان ارتش اتریش اعلام کرد: «زودتر می‌گفتید دیگه بابا اه!» پس از این واقعه حکمرانان اتریشی تصمیم گرفتند که به یاد کشته‌شدگان این جنگ، شهری را در این کشور به نام آن‌ها بزنند و در نتیجه شهری به نام «فیلاخ» نام‌گذاری شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج