اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۵۲۶۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

برترین تصاویر فضایی هفته نشنال‌جئوگرافیک

بهترین عکس‌های فضایی هفته را به انتخاب نشنال جئوگرافیک با ما مرور کنید: از ساحره جیغ جیغو و سو سوی چشم خدا در برج دلو گرفته، تا حمام آفتاب عطارد و خرطوم فیل ستاره‌خور.

خبرآنلاین: بهترین عکس‌های فضایی هفته را به انتخاب نشنال جئوگرافیک با ما مرور کنید: از ساحره جیغ جیغو و سو سوی چشم خدا در برج دلو گرفته، تا حمام آفتاب عطارد و خرطوم فیل ستاره‌خور.

کله ساحره جیغ جیغو

برترین تصاویر فضایی هفته نشنال‌جئوگرافیک

جرمی که در عکس می‌بینید، سحابی «سر ساحره» است که به افتخار شخصیت منفی صورت سبز جادوگر شهر اوز نام‌گذاری شده است. در این تصویر که اخیرا توسط کاوشگر نقشه‌بردار فروسرخ میدان گسترده ناسا یا به اختصار WISE گرفته شد، ابرهای مواج ستارگان تازه متولد شده همچون «مو» این سر را تزئین کرده‌اند. این سحابی با پهنایی معادل چند صد سال نوری، در صورت فلکی شکارچی قرار گرفته است.

حمام آفتاب عطارد

برترین تصاویر فضایی هفته نشنال‌جئوگرافیک

در این عکس که توسط فضاپیمای مسنجر ناسا گرفته شده است، سطح پر از دهانه‌های برخوردی سیاره عطارد گویی در حال آفتاب گرفتن زیر نور داغ خورشید است. داخلی‌ترین سیاره منظومه شمسی دارای چهره‌ای آبله‌رو است؛ خاطره‌ای از برخوردهای شدید روزهای اولیه شکل‌گیری منظومه شمسی، که دهانه‌هایی همانند دهانه ۱۲۰ کیلومتری نزدیک مرکز عکس را برای این سیاره به یادگار گذاشته‌اند.

سوسوی چشم خدا در برج دلو

برترین تصاویر فضایی هفته نشنال‌جئوگرافیک

در این عکس چشم‌نواز از سحابی حلزونی، چشم باز سحابی که با نام «چشم خدا» نیز شناخته می‌شود مشغول درخشش در میان آسمان است. چشم سحابی در اصل کره‌ای از غبار و گاز منفجر شده است که از روی زمین از زاویه جانبی دیده می‌شود؛ گازهایی که باقی‌مانده ستاره در حال مرگی هستند که در فاصله ۷۰۰ سال نوری از زمین و در صورت فلکی دلو قرار دارد. درخشش سحابی حلزونی به دلیل نور ستاره کوتوله سفیدی است که در سمت چپ مرکز آن قرار دارد. این کوتوله سفید عملا تمام چیزی است که از ستاره‌ای هم‌اندازه خورشید ما بر جای مانده است.

نور شمالگان بر فراز نروژ

برترین تصاویر فضایی هفته نشنال‌جئوگرافیک

پر شدن فضای خالی بالای کوه‌های نروژ توسط شفق شمالی، نمایی غیرزمینی به آسمان شبانگاه شمال مدار قطبی زمین بخشیده است. شفق قطبی طی دوره اوج چرخه ۱۱ ساله خورشیدی پدیده متداولی است؛ زمانی‌که ذرات باردار خورشیدی با فراوانی بیشتری به میدان مغناطیسی و لایه‌های بالایی جو زمین برخورد می‌کنند.

خرطوم فیل ستاره‌خور

برترین تصاویر فضایی هفته نشنال‌جئوگرافیک

در این عکس که توسط تلسکوپ فضایی پرتو ایکس چاندرا گرفته شده است، سحابی «خرطوم فیل» در میان مجموعه‌ای از ستارگان جوان مشاهده می‌شود. این سحابی با نام رسمی IC ۱۳۹۶A نزدیک به ۳ هزار سال نوری از زمین فاصله دارد، و منطقه‌ای را به وسعت حدود ۱۰ برابر قطر ظاهری ماه بدر در آسمان اشغال کرده است. برای تهیه این عکس، اطلاعات پرتو ایکس تلسکوپ چاندرا با داده‌های نور مرئی و تصاویر فروسرخ ترکیب شده است تا شکل کامل سحابی مشخص شود.

کمان‌دار

برترین تصاویر فضایی هفته نشنال‌جئوگرافیک

پدیده‌ای که در عکس بالا می‌بینید، بازوی کمان‌دار (قوس) کهکشان راه شیری است. بخش اعظم این اطلاعات، داده‌های نور مرئی هستند که توسط رصدخانه جنوبی اروپا تهیه شده است. داده‌های تلسکوپ چاندرا که به رنگ آبی نشان داده شده است، به احتمال فراوان بادهای ستاره ای ستارگان جوان هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج