۷۵۳۰۰۵
۶۷ نظر
۵۰۸۶
۶۷ نظر
۵۰۸۶
پ

حقیقت‌های علمی شگفت انگیز در مورد خواب

خواب‌های ما می‌توانند مبهوت کننده، هیجان انگیز، دلهره آور و یا کاملا عجیب و غریب باشند. در این مورد که چرا خواب می‌بینیم اتفاق نظر قطعی وجود ندارد و محققان فقط تا حدودی فهمیده‌اند که وقتی خواب می‌بینیم چه اتفاقی می‌افتد.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: خواب‌های ما می‌توانند مبهوت کننده، هیجان انگیز، دلهره آور و یا کاملا عجیب و غریب باشند. در این مورد که چرا خواب می‌بینیم اتفاق نظر قطعی وجود ندارد و محققان فقط تا حدودی فهمیده‌اند که وقتی خواب می‌بینیم چه اتفاقی می‌افتد.

حقیقت‌های علمی شگفت انگیز در مورد خواب

همه‌ی ما خواب می‌بینیم

زنها و مردها و حتی بچه‌های کوچولو هم خواب می‌بینند. همه‌ی ما تقریبا دو ساعت در شب خواب می‌بینیم، حتی آنهایی که ادعا می‌کنند اصلا خواب نمی‌بینند هم خواب می‌بینند. محققان دریافته‌اند آدمها هر شب چند خواب می‌بینند که هر کدام چیزی بین ۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. ما در طول زندگی خود به طور متوسط ۶ ساعت در حال خواب دیدن هستیم!

اما بیشتر خواب‌های‌مان را فراموش می‌کنیم

ما تقریبا ۹۵ درصد از خواب‌های‌مان را فورا بعد از بیدار شدن فراموش می‌کنیم. چرا به خاطر سپردن خواب‌های‌مان اینقدر سخت است؟ بر اساس یک تئوری، تغییراتی که حین خواب در مغز روی می‌دهد شامل پردازش اطلاعات و ذخیره‌ی آنها که برای تشکیل حافظه لازم است نمی‌‌شود. اسکن‌هایی که روی افراد حین خواب انجام شد نشان داده بخش قدامی مغز که نقش اصلی را در شکل گیری حافظه دارد، حین مرحله‌ی REM (حرکات سریع چشمی) غیرفعال است؛ در همین مرحله است که ما خواب می‌بینیم.

حقیقت‌های علمی شگفت انگیز در مورد خواب

همه‌ی خواب‌های ما رنگی نیستند

بیشتر افراد اینطور می‌گویند که خواب‌های‌شان رنگی است اما درصد کمی هم هستند که ادعا می‌کنند خواب‌‌های‌شان را سیاه و سفید می‌بینند. در مطالعاتی که افراد را از خواب بیدار کردند و از آنها خواستند از روی چارت رنگ‌ها، آنهایی را که به آنچه در خواب دیده‌اند نزدیک‌ترند انتخاب کنند بیشتر این افراد رنگ‌های پاستلی ملایم را انتخاب کرده بودند.

خواب دیدن زنها و مردها با هم متفاوت است

پژوهشگران دریافته‌اند خواب‌هایی که زنها و مردها می‌بینند از نظر محتوا تفاوت‌هایی با هم دارند. در مطالعات زیادی مردها گزارش کردند که بیشتر درمورد سلاح‌‌ها و جنگ افزارها خواب می‌بینند، در حالیکه خواب‌هایی که زنها می‌دیدند بیشتر درمورد طرد شدن و محرومیت بوده است، همراه با گفتگوهای بیشتری نسبت به فعالیت‌های فیزیکی.

همچنین معلوم شد زنها خواب‌هایی نسبتا طولانی‌تر با حضور کاراکترهای بیشتر می‌دیدند. مردها در مورد مردهای دیگر دوبرابر بیشتر خواب می‌بینند تا در مورد زنها! در حالیکه زنها در مورد هر دو جنس به یک اندازه خواب می‌بینند.

حیوانات هم خواب می‌بینند

آیا تا به حال سگی را که در خواب است دیده‌اید که دمش یا پاهایش را تکان می‌دهد؟ هر چند به سختی می‌توان با اطمینان اعلام کرد که حیوانات هم واقعا خواب می‌بینند اما محققان عقیده دارند به احتمال زیاد این جاندارن هم خواب می‌بینند. حیوانات هم مانند انسان‌ها مراحل REM و بدون REM را در خواب خود دارند.

حقیقت‌های علمی شگفت انگیز در مورد خواب

این امکان وجود دارد که خواب‌های‌مان را کنترل کنیم

یک خواب واضح و روشن خوابی است که می‌دانیم داریم خواب می‌بینیم حتی با وجود اینکه همچنان در خواب هستیم. حین این نوع خواب معمولا می‌توانیم محتوای خواب‌مان را کنترل و هدایت کنیم. تقریبا نیمی از همه‌ی افراد می‌توانند دست کم یک بار چنین خوابی ببینند و عده‌ای هم می‌توانند مکررا از این دست خواب‌های واضح و کنترل شده ببینند.

بیشتر خواب‌های ما بار هیجانی منفی دارند

کالوین اس. هال، روانشناس و محقق آمریکایی طی یک دوره‌ی ۴۰ ساله، اطلاعات مربوط به بیش از ۵۰۰۰۰ خواب را از دانشجویان جمع آوری کرد. این گزارش‌ها حاکی از آن بودند که هیجانات متعددی حین خواب تجربه می‌شوند مانند لذت، شادی و ترس. اما بیشترین هیجانات تجربه شده در خواب‌ها، اضطراب و به طور کل هیجانات منفی بوده‌اند که نسبت به هیجانات مثبت خیلی بیشتر گزارش شدند.

افراد نابینا هم خواب می‌بینند

پژوهشی روی افرادی که به طور مادرزادی نابینا بودند انجام شد و محققان دریافتند آنها نیز خواب‌‌های تصویری می‌بینند و حرکات چشمی دارند که مرتبط با به خاطر آوردن تصویری خواب‌هاست. البته حرکات چشمی این افراد طی مرحله‌ی REM کمتر از افراد بینا بوده است اما با این حال این نابیناها نیز ادعا کردند که خواب‌های تصویری می‌بینند و همان احساس‌هایی را ایجاد می‌کند که در افراد بینا بوجود می‌آید.

حقیقت‌های علمی شگفت انگیز در مورد خواب

ما در خواب‌ فلج می‌شویم

مرحله‌ی REM خواب که خواب دیدن در آن اتفاق می‌افتد، زمانی است که عضلات ارادی ما فلج می‌شوند، چرا؟ این پدیده رِم آتونیا گفته می‌‌شود و جلوی حرکت ما در خواب‌‌ها و رویاهای‌مان را می‌گیرد. علت آن هم این است که نورن‌های حرکتی تحریک نمی‌‌شوند و بدن حرکت نمی‌کند.

در برخی موارد این فلج شدگی حتی می‌تواند بعد از بیدار شدن نیز به مدت ۱۰ دقیقه ادامه داشته باشد؛ حالتی که به آن فلج خواب گفته می‌شود. آیا تا به حال شده از یک خواب وحشتناک بیدار شوید و ببینید قادر به حرکت کردن نیستید؟ این تجربه واقعا ترسناک است اما کارشناسان می‌گویند کاملا طبیعی بوده و بعد از چند دقیقه، کنترل طبیعی عضلات خود را به دست خواهیم آورد.

خیلی از خواب‌ها عمومیت دارند

هر چند خواب‌ها و رویاهای ما عمیقا تحت تاثیر تجربیات شخصی ما هستند اما محققان دریافته‌اند یک سری از تِم‌ها و موضوعات در تمامی فرهنگ‌ها و سرزمین‌ها مشترکند. مثلا همه‌ی مردم دنیا مکررا این موارد را در خواب می‌بینند: تحت تعقیب هستند، مورد حمله قرار گرفته‌اند، در حال افتادن هستند و یا دنبال چیزی می‌گردند. احساس سرما، حوادثی در مدرسه، ناتوانی در حرکت کردن، دیر رسیدن، پرواز کردن و برهنه بودن در جمع از دیگر موضوعات مشترک خواب در تمام دنیا هستند.

حقیقت‌های علمی شگفت انگیز در مورد خواب

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من فقط یکبار توی تموم عمرم ادامه یک خواب رو سه بار دیدم
      هیچ کس هم باور نمی کنه
      ولی وقتی بیدار شدم از بس ناراحت بودم که خوابم قطع شده اتفاقی دوباره به خواب رفتم و ادامه همون خواب رو دیدم
      توی خواب گفتم عه اینکه خوابه و من چند دقیقه پیش توی خوابم اونو دیدم ولی وقتی فهمیدم ادامه خواب اولمه نامردی نکردم و به خوابم ادامه دادم ولی بازم بیدار شدم و این دفعه بازم ناراحت شدم ولی بازم وقتی به خواب رفتم برای اولین بار توی تموم عمرم ادامه خوابم رو برای سومین بار دیدم و این در حالی بود که سری اول نمی دونستم خوابم و نمی تونستم خوابم رو کنترل کنم ولی بار دوم و سوم که فهمیدم خوابم تونستم کنترلش کنم ولی خب هیچ کدوم بیشتر از پنج دقیقه فک نکنم بوده باشند
      مثلا همین امروز هم وقتی خواب میدیم فهمیدم خوابم و تونستم کنترلش کنم سری های قبل وقتی می فهمیدم خوابم از خواب بیدار میشدم ولی امروز صبح وقتی فهمیدم خوابم بیدار نشدم و ادامه خوابم رو تا یکی دو دقیقه دیدم از اونجایی که خودمم ارشد روانشناسی دارم به تمام فرضیه های علمی خواب دیدن کاملا واقف هستم ولی خب منم خیلی وقتها می فهمم خوابم چون همیشه سعی می کنم وقتی خوابم دنبال تضادهایی بگردم که بفهمم دارم خواب می بینم
      مثلا توی خواب می گم پدر من که سالهاست فوت کرده پس اینی که داره با من حرف میزنه پدرمه ولی من دارم الان خواب می بینم!
      و خیلی اتفاقات دیگه
      برای فهمیدن خواب باید اراده خودت رو خیلی قوی کنی یا طوری که همیشه به خودت بگی خوابم یا بیدارم وقتی بین این دو موندی دنبال تضاد بگرد تا بفهمی واقعیت داره یا داری خواب می بینی
      با تشکر

      پاسخ ها

      • خشم شب ( نیلوفر )

        دقیقا منم همینجوری هستم ولی تا حالا یه خواب رو چند بار ندیدم

      • پریسا (همون پری)

        من خودم ۲ تا از خوابام رو کنترل کردم...تو خواب از مرگم جلوگیری کردم....من خوابام خیلی پیچیدست و انگار تو یه کشور دیگم....تازه یه بار یه خواب رو ۳ شنبه ی یه هفته دیدم ادامشو ۳ شنبه ی هفته ی دیگه دیدم.هیچکس هم باور نمی کنه. :/

      • نسترن

        منم خواب دنباله دار دیدم یعنی پاشدم دوباره خوابیدم ادامشو دیدم ولی چیزی که از اونم جذاب تر بود این بود که یه بار من یه خوابی دیدم ..سال بعدش خواهرمم هم همون خوابو دیده بود دقیقا به همون شکل وقتی داشت تعریفش میکرد من جلو جلو میگفتم چه اتفاقی افتاده میگفت تو از
        کجا میدونی گفتم منم پارسال دیدمش

      • برترین هاااا

        عاشقتم یعنی :))))))

      • بدون نام

        عجب ، نابغه زیاد داریم

    • خشم شب ( نیلوفر )

      من جز اون افرادی هستم که میتونم خواب هام رو کنترل کنم و در ماه ۲ یا ۳ تا خواب اینجوری میبینم و تا حالا خیلی زیاد بعد از دیدن یک خواب فلج شدم مخصوصا خواب های خیلی آروم یا خواب های خیلی ترسناک البته خواب های من معمولا منطق ندارند و بر اساس خیال درست شدن یکی دیگه از اتفاقات عجیبی هم که برام افتاده اینه که بعضی وقت ها وسط خواب هام پارازیت میاد و از همین موضوع میفهمم خوابم یه بارم خواب دیدم دارم از آسمون میفتم و در واقعیت هم از تختم افتادم و در ماه ۱ یا ۲ تا خواب سیاه و سفید میبینم و به همین دلایل معمولا خواب راحتی ندارم و حتی بعضی شب ها که خیلی خسته بودم از خدا میخواستم خواب نبینم تا خواب راحتی داشته باشم ( لطفا بفرستین )

      پاسخ ها

      • ملینا

        عزیزم اگه خوابت سیاه سفید بوده اون چند ماه یه مشگلی داشتی که باید داره میخوردی
        لطفا بچاپ

      • پرهام

        چه دقیق امار دارین

    • من از خونمون

      منم زیاد خواب میبینم ولی یادم میره چی بوده ؟ با اینکه حافظه ای خوبی دارم
      برترینها عالی بود

    • آرنیکا

      وایی خواب من اگه بیدارم نکنم کل روزو میخوابم مخصوصا تو زمستون کلا منو خواب باهم رابطه ی خوبی داریم :)))

      پاسخ ها

      • روزبه

        اینکه نابیناهامیتونن تصاویری ببینندواینکه بااین همه پیشرفت علم بازم دانشمنداهمع چیوراجبه خواب نمیدونن یعنی خواب بیشترازاینکه مادی باشه مربوط به متافیزیک وماوراست.

      • Niloofar

        خواب زمستانی
        البته منظور بدی ندارم

      • بدون نام

        یکی از چیزهای خوب زندگی تو کانادا خوابیدن و بیدار نشدن مخصوصا اول صبح آنهم تو زمستون.... خیلی حال میده

    • بدون نام

      فلج خواب را در زمان خیلی بدی از زندگیم تجربه کردم و فک میکردم بخاطر ناراحتیای روحی روانی باشه ولی بعدا متوجه علت اصلیش در خودم شدم و تونستم تا حدزیادی برش غلبه کنم

    • خودم

      من همش دارم تو خواب از یه جایی میوفتم و همون لحظه از تخت میوفتم. من تو خواب هام همش فردی که یواشکی دوسش دارم و میبینم و اون بهم پیشنهاد میده بریم بیرون ولی من چون نگران اینم که مامانم گیر میده باهاش نمیرم. والا تو خواب هم شانس نداریم با طرف حرف بزنیم. راستی خوابامون از کجا میان!

      پاسخ ها

      • خشم شب ( نیلوفر )

        افتادن از تخت سر منم اومده

      • بدون نام

        روی تخت نخواب
        بهتره روی زمین بخوابی

      • saeedeh

        ای جان.طفلکی

      • خودم

        یعنی شما خواب طرف رو نمبینید؟ خداییش اگه میبنید بگید

      • آرش

        من از ترس این که از تخت بیوفتم رو زمین میخوابم :/
        البته بعضی وقتا رو زمین هم احساس میکنم افتادم بعد از خواب میپرم زمانی این اتفاق میوفته که خوابم عمیق نباشه

      • بدون نام

        منم خواب کسی که دوسش دارمو دیدم

    • بدون نام

      هیچ خوابی بدتر از پرت شدن از بلندی نیس لامصب تا اعماق ادم بند بند میشه

      پاسخ ها

      • خشم شب ( نیلوفر )

        دقیقا نابود میشی

      • زهرا

        وایییی وحشتناکه

      • بدون نام

        وقتی تختت کنار دیوار یا شوفاژ باشه بدتره
        هی می خوری به دیوار
        من تختم کنار شوفاژه وقتی می خورم بهش یه صدیا بلند میده اونقدر که خودم ازش می ترسم و بلند میشم

    • شمیم

      من همش دارم یه خواب تکراری میبینم که واضح نیست ولی تو خواب احساس بدی دارم واقعا نمیدونم چیکار کنم ....

      پاسخ ها

      • خشم شب ( نیلوفر )

        ببین قبل خواب پنیر بخور نه واسه شام فقط قبل خواب اونوقت یه خواب راحت داری و در مورد کنترل خوابت سعی کن بفهمی خوابی و از خودت بخواه بلند شی اونوقت راحت میشی میره

      • کاپیتان

        خوابی که زیاد تکرار بشه حتما دلیلی چیزی داره
        یا به چیزی زیاد فکر می کنی!
        تا چند ساعت قبل ار خوابت غذای سنگین نخور
        برای اینکه خواب خوبی داشته باشی باید حتما توی واقعیت هم به خودت و اعصاب خودت کنترل داشته باشی
        سعی کن اراده خودت رو بیشتر کنی
        هیچ چیزی هم وجود نداره که بخواد ذهن تورو توی خواب تحت تاثیر قرار بده
        توی اتاق خیلی تاریک هم نخواب
        اگه خواهر داری با اون توی یک اتاق بخواب که تنها نباشی
        به پشت هم نخواب سعی کن به پهلو بخوابی
        نفس کشیدنت رو کنترل کن و آروم و شمرده نفس بکش و جلوی بینیتو نگیر
        اگه عروسک داری می تونی بغلش کنی و بخوابی چون اینکار می تونه تورو آروم کنه
        جایی هم که میخوابی مهمه
        نباید جای بخوابی که اذیتت کنه
        یه جایی بخواب که نه خیلی زیاد نرم باشه و نه خیلی زیاد سفت و سخت

      • شمیم

        ممنونم⁦:-)⁩

    • سایه

      کاش می شد خواب هر چیزی رو که دوست داشتیم و می خواستیم ببینیم

      پاسخ ها

      • خشم شب ( نیلوفر )

        قل از خواب مدام به عکس اون چیز خیره شو و در موردش فکر کن و سعی تو فکر کردن بخوابی اونوقت شاید خوابشو ببینی ( قبلا برترینها گفته بود )

    • بدون نام

      اینکه آدم بتونه خوابشو کنترل کنه خوبه
      ولی اینکه نتونه کنترلش کنه هیجان انگیزتره... من خواب دیدنو خیلی دوست دارم خیلی تجربیات خاص و غیرواقعی و گاهی هیجان انگیز داره که تو بیداری ندارمشون به همین خاطر دوستشون دارم و ترجیح میدم غیرقابل کنترل باشن و غیرمنتظره:))))

    • من از خونمون

      افتادن از تخت خیلی بده یک شب سه بار پشت سرهم از تخت افتادم ولی الان کمتر شده

      پاسخ ها

      • خواب آلود

        خواب مایه آرامش جسمه

      • روزبه

        عشقم نیلوفره

      • خشم شب ( نیلوفر )

        آخه برای چی ؟

      • بدون نام

        وااای چه بددد!

      • پریسا (همون پری)

        روزبه چی می گی ؟؟؟ :/

      • خشم شب ( نیلوفر )

        مخش هنگیده

    • نورون

      من خیلی وقتا سناریوی خوابام تکرار میشن..
      مثلا بچه که بودم خواب میدیدم از پارکینگ رفتم تو آسانسور و دارم میرم بالا که اسانسور یهو هنگ میکنه عداد طبقات خراب میشن همینجوری میرم بالا تا وقتی بیدار شم....
      البته شبیه کابوسه تا خواب .*)))

    • زهرا

      منم تا الان چند بار خوابمو کنترل کردم...وقتی خواب میبینم میدونم که خوابه و کنترلش میکنم...
      من حتی یک خواب رو بیش از شش یا هفت بار دیدم

    • بدون نام

      وای من دیروز خواب دیدم تو مدرسمون آتش سوزی شده بعد یهو باد میاد و آتش هم سمت من میاد بعد من دستم رو جلوی صورتم می گیرم و دستم می سوزه بعد از خواب بیدار شدم
      ولی هنوز دستم انگار می سوخت شوفاژ و بخاری هم که تو تابستون روشن نیست بگم از اون بوده ولی هرچی بود خیلی بد بود

    • عروسک آنابل

      خواب تنها خوشی مجانی تواین دنیاس

    • سایه

      ممنونم نیلوفر عزیزم

      پاسخ ها

      • خشم شب ( نیلوفر )

        خواهش گلم

    • یه همراه

      ازبلندی پرت شدن ربطی به تخت و غیرتخت نداره وقتی میفتی وحشتناک از خواب می پری.ولی روزمین باشی حداقل خورد و خاک شیر نمیشی .نظرات این بارخوب بود.ممنون از اطلاعات عمومی شما کاربران

    • Saraaa....سارااااا

      چ خبره نظرمیدید یا مقاله
      .

      پاسخ ها

      • Saraaa.....سارااااا

        ولشون کن
        خودت مهمی

      • پریسا (همون پری)

        وااا :/

    • بدون نام

      من وقتی خواب میبینم فلج نیستم

    • زهرایی

      واااااااای من تا حالا کلی خواب جنگ و اسلحه و اینا دیدم هر دفعه آخر خوابم یه سرباز دشمن اسلحه اشو میگیره سمتم ولی قبل از شلیک بیدار میشم
      چند بار خواب یه خونه ی قدیمی که خیلی اتاق و اینا داره دیدم مثل یه قلعه ی قدیمی فقط تو خواب میدونم آدمایی که قبلا تو این خونه بودن خیلی آدمای بزرگی بودن
      یبار تو خوابگاه بعد از بیدار شدن از خواب فلج شدم خیییییییلی حس بدی بود بعد که به حال خودم اومدم زنگ زدم به همسرم و کلی گریه کردم
      الان که تقریبا دو ساله از دانشگاه میگذره مدام خواب دوستامو میبینم... خدایا هرکجا هستن خوشبخت و تن درست باشن
      قبلا هم خیلی خواب دیر رسیدن میدیدم و خواب ترس از همه چیز وحشتناک تره

    • بدون نام

      من یه خوابو چند بار دیدم همش هم مثل هم و خوابه هم خوابه بدیه هر وقت بیدار میشم دعا میکنم دیگه این خوابو نبینم
      برترین ها ممنون

    • بدون نام

      ما در طول زندگی خود به طور متوسط 6 ساعت در حال خواب دیدن هستیم؟؟؟
      در طول زندگی فقط ۶ ساعت؟؟؟ اشتباه نمیکنی؟؟

      پاسخ ها

      • من

        احتمالا منظورش در شبانه روز بوده!

    • من

      من حتی برام پیش آمده که خواب میدیدم دارم ادرار میکنم و همون لحظه در واقعیت هم برام اتفاق افتاد که یه دفعه وسطش از خواب بیدار شدم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای کلک منظورت یه چیز دیگه بود

      • بدون نام

        این برای همه پیش میاد خیلی جالبه

    • پریسا (همون پری)

      چرا نظرم رو نذاشتید این همه روش زحمت کشدم.. T_T

    • محسن

      تنها چیزی میخواهم بدونم که خواب دیدن یا رویا از جنس خیاله یا تفاوت داره چون انسان به هرچیزی که فکر کنه میتونه بهش برسه،یا هرچیزی که تو خواب ورویاهش دیده رو بازم تونسته بهش برسه ایا بین خواب و خیال تفاوتی هست؟

    • bhwrak

      من وقتی از خواب پا میشم هیچی از خوابی ک دیدم یادم نمیاد.بعضی وقتا هم خوابم دارم خواب میبینم ولی صداهای اطرافم هم میشنوم و توی خوابم فکر هم میکنم!بیشتر یا کابوس میبینم یا چیزای تخیلی.

    • بدون نام

      وای ک چقد من عاشق خواب و خواب دیدنم..یک برهه زمانی تو زندگیم بود هدفم این بود فقط شب بشه و بتونم بخوابم و خواب ببینم...ولی الان بی خوابی زده ب سرم و نمیتونم مثل قبلانم خوب بخوابم..ب نظرم بهترین تفریح دنیا خوابیدن و خواب دیدنه :]

    • بدون نام

      یک کتاب خیلی خوب درباره خواب :
      خواب و نشان های آن
      استاد محمد شجاعی

      پاسخ ها

      • محسن

        ممنون

    • بدون نام

      من تو خواب زیاد فلج خواب میشم (همون بختک)
      اما بار آخری یه چیزی خیلی ترسوندم،
      وقتی که فلج خواب شدم نیمه هشیار بودم
      اما انگار با سعی کردن تونستم بلند شم با کلی سختی رفتم سمت در اتاقم انگار وزنم خیلی زیاد بود به سختی میتونستم حرکت کنم
      وقتی بر گشتم دیدم خودم هنوز روی تخت خوابیدم...
      نمیدونم چه اتفاقی افتاد اما تا خودمو دیدم ترسیدم و انگار یهویی به بدنم برگشتم بعد که به حالت عادی برگشتم و بیدار شدم دیدم اتاقم تو همون حالتی بود که از بدنم خارج شدم...
      انگار واقعی بود
      واقعا ترسیدم

    • بدون نام

      من بعضی اوقات یادم میره خواب بود یا واقعیت.یعنی نمیدونم یه کاری و تو خواب انجام دادم یا نه.مثلا یه بار مامانم صدام زد بیدار شدم ساعتمو بستم به دستم بعد بازم خوابیدم...دوباره مامانم صدام کرد که پاشو دیر شده...تو جام نشستم دستمو بالا آوردم ساعتمو نگاه کنم دیدم نیست...نگاه کردم دیدم همون جای قبلی..یعنی میخکوب شدم بودم..اصلا نمیدونستم الان خوابم...اون خواب بود...روحم بود...چی بود اصلا..این اواخر هم که بیشتر شده...

    • لیل النهار

      چند وقت میشه که تو جاده ها در حال رفتن به جای استم به هر شکلی جاده ها را می بینم لطفا جواب بدهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج